Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Det är verkligen en jättetrevlig häst! Kul att du träffat henne.
Jo tack, man märker helt klart skillnad på hästarna här. Så trevliga att ha att göra med. Underbara temprament. Nästan som ponnyer allihopa.
Det där med fölkurs låter bra! De ska jag hålla öronen öppna efter. Men det är ju låånga 3,5 månader kvar innan knytet anländer,
Jag är inte för överhantering av smådjuren, så en gång i månaden låter nog utmärkt för ungen. Stella kan nog gärna få
träna lite på att ligga och har hört att han kan hjälpa till med inkörning också, allt grundjobb är klart, behöver bara
någon som kan hjälpa mig spänna för vagnen och hålla i hästen när vi kör iväg.
Det gjorde jag och Stella också igår, mitt högdräktiga sto drog full kareta med mig,
barbacka på ryggen, genom sommarhagarna. Det var bara att hålla i sig. Härligt med glada hästar.
Underbart. Jag älskar vintern.
Ah, henne har jag varit i skogen med, avsuttet. Vi skulle ta ut fölisarna lite för att Mistermister skulle jobba dem sen. Så jag fick ta henne och hennes fölis. Trevlig häst!
Han kommer vara där en del till sommaren. De brukar ju ha fölkurs en gång i mån iaf. Just nu har han lite vintervila, går i ide. :P
Sen är han ju där en del mer. Vill du träna kan han säkert komma ut bara för er. Jag eller stallägarinnan kan fråga honom. Han bor ju rätt nära. Det är super för fölisarna. Du har ju sett säkert hur coola deras ynglingar är. Man lär sig verkligen massor som människa med.
Det är verkligen en jättetrevlig häst! Kul att du träffat henne.
Jo tack, man märker helt klart skillnad på hästarna här. Så trevliga att ha att göra med. Underbara temprament. Nästan som ponnyer allihopa.
Det där med fölkurs låter bra! De ska jag hålla öronen öppna efter. Men det är ju låånga 3,5 månader kvar innan knytet anländer,
Jag är inte för överhantering av smådjuren, så en gång i månaden låter nog utmärkt för ungen. Stella kan nog gärna få
träna lite på att ligga och har hört att han kan hjälpa till med inkörning också, allt grundjobb är klart, behöver bara
någon som kan hjälpa mig spänna för vagnen och hålla i hästen när vi kör iväg.
Zebli och jag har snöbusat barbacka idag. Jihoooo!
Det gjorde jag och Stella också igår, mitt högdräktiga sto drog full kareta med mig,
barbacka på ryggen, genom sommarhagarna. Det var bara att hålla i sig. Härligt med glada hästar.
Underbart. Jag älskar vintern.