Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker inte gå in på det uppenbara här men det är ju bra att komma till insikt hur mkt stången faktiskt döljer istället för att bara hävda att "min häst fungerar inte på tränsbett".
Jag har också gått i stång-fällan. Det är jättelätt. Snygga är dom också(stängerna) Fränt att rida på en hand...
Det gjorde att jag under tre års tid fick rida om min häst igen på träns och börja lära mig "rida". (inte för att jag kan det nu heller....)
Han knäckte av så fint, gick i ett manövrerbart tempo och jag kunde rida på en hand. Vi red allehanda krumelurer eller alla tänkbara faktiskt... men jag fick aldrig tag i ryggen(upp) ordentligt och när vi kom till samling tog bensinen alltid slut.
Jag har också gått i stång-fällan. Det är jättelätt. Snygga är dom också(stängerna) Fränt att rida på en hand...
Det gjorde att jag under tre års tid fick rida om min häst igen på träns och börja lära mig "rida". (inte för att jag kan det nu heller....)
Han knäckte av så fint, gick i ett manövrerbart tempo och jag kunde rida på en hand. Vi red allehanda krumelurer eller alla tänkbara faktiskt... men jag fick aldrig tag i ryggen(upp) ordentligt och när vi kom till samling tog bensinen alltid slut.
Ja jag har inte varit iväg så mycket på senare tid. Det är så mycket med allt hela tiden. Livet kommer liksom emellan ibland. Men jag ska försöka komma iväg lite oftare för det är så himla roligt. En Welsh Cobhingst som var med ska bli extra roligt att följa. Den var importerad och hade varit i Sverige ett par veckor. Han var totalt ohyfsad och sagolikt vacker. Ägaren kommer att få en fantastisk häst, men det kräver mycket arbete. (och hon är lugn, sansad och väldigt målmedveten så det kommer gå bra) Ska se om jag har bild att lägga ut för han var så satans fin.
Vad tråkigt! Hoppas du håller dig så pass bra att du kan rida på tränsbett och ta igenom problemen! Det är jättetrist när man begränsas så av sin kropp. Så otroligt frustrerande när viljan finns men kroppen inte räcker till.
Best of luck!
Biggan:
Heja dig! Kämpa på så sitter det en annan dag!
Heja dig med Immer!
KL
Jag bor ju på gården nu. Jag stortrivs och vill inte åka hem!
Tyvärr är jag ju som alltid väldigt överdrivet optimist gällande hur mycket jag orkar och inte. Så jag har ju tagit på mig jobb från morgonfodring kl 06 i princip tom kl 22. Det är givetvis inte hållbart och jag blev sjuk.
Men nu har jag börjat äta ordentligt, fått hit vanligt kranvatten eller flaskvatten då jag tror att jag inte riktigt fixar vattnet som är från egen brunn här och sover mer.
Jag lät bli att rida mina idag och bad stallchefens syrra rida unghästen jag skulle ridit. Imorgon hoppas jag orka rida iaf en av mina.
Det har hänt massor den här veckan. Min tränare har varit här och umgåtts lite och pratat jobb. Jag har lite nya hästar som jag jobbat med, för hand från marken mest och lektioner. Och varit med till klinik och visat för veterinär på gården. Vet som kom till gården har jag diskuterat en del med. Hon rider själv svårklass dressyr och känner mina dressyrtränare väl. Så vi har diskuterat ridning och arbete vid hand. Jättekul! Där har jag absolut en veterinär jag kan tänka mig anlita om jag får problem med mina.
Idag jobbade jag lite med en häst som inte är lugn om han blir själv i stallet. Jag tror jag har lite ideer hur man kan lösa det. Så ägarinnan och jag ska prata om det imorgon. Vi får se hur det utvecklar sig. Det kommer nog ta tid och kräva en del jobb.
Hade lektion för en tjej med en fin hopphäst med. Duktig ryttare med feeling. Hästen är riktigt snygg i modellen. En känslig liten sak som är hög i blod och hoppar som en katt. Hon börjar röra sig med gung och häng i steget nu. Jättekul att se hur stor förändring det blivit i dem! Matten är en kämpe. De kommer nog bli skitfina!
Imorgon ska jag försöka hinna rida en unghäst, en iaf av mina, jobba två från marken vid hand, klippa 2, lektioner, hästar in i skritten, mocka 2 box, och så morgonfodra/släppa ut och eftermiddag/ta in. Förhoppningsvis hinna vila och bli frisk med. Heja mig!
Hej! Ja det var inte för att vara snäll jag skrev så. Det är sanningen. Han är ursnygg!!Oj då, det var värst vad fina ord du skriver om min kille
Men jag måste ju instämma i att han är sagolikt vacker.
Tycker du var väldigt duktig på kursen när ni arbetade på marken. Du var så lugn, tydlig och stabil.På hemmaplan har jag nu inga som helst problem med att han är ohyffsad, men han vill väldigt väldigt gärna kliva in i min "zon" bara för att kolla vad jag gör och för att få lite gos. Det är svårt att vara bestämd när han är så go och när han lägger på sin söta ponnylook och viftar med ögonfransarna så blir man helt såld.
Dock stålsätter jag mig och ber honom backa undan och ge mig plats och det köper han.Han har ju helt klart snappat upp budskapet, men han har väl inte riktigt klart för sig än vad du vill i alla lägen. Ni hittar nog rätt snart.Poblemet jag har nu efter att ha klargjort att man inte klampar in i min zon hursomhelst är att han knappt ens vill kliva in efter inbjudan. Jag kan gå fram och klappa honom, men vill jag gå förbi hans huvud till manken och klia lite så backar han gärna undan och ser sen skitnöjd ut - för han gjorde ju som jag sa (jag går emot=rygga). Samma så har jag problem med att leda honom bredvid mig, han vill mycket hellre gå bakom och när jag vill ha honom bredvid så vänder han hellre upp och står öga mot öga med mig. Dvs är otroligt uppmärksam på vad jag gör.
Tror jag förstår, men det är dumt att ge råd när man inte ser er.Jag inser ju att jag gör något som får honom att hålla avståndet. Dock tittar han på mig med spetsade öron, gäspar lite och ser allmänt tillfreds ut. Jag kan heller inte få honom på en volt runt mig, även då vänder han upp och står rakt mot mig. Jag får aldrig chansen att komma i ett läge där jag kan "driva" honom framåt utan är ständigt framför honom. Förstår ni vad jag surrar om?
Inget vidare läge att köra iväg då. Hoppas ni kommer iväg nästa gång.Jag skulle ha åkt på träning i onsdags, men efter 3 dygns total sömnlöshet pga sjukt barn med hög feber och kaskadspyor, så kände jag mig inte som en bra och säker bilförare. Det blir träning onsdag 19 oktober, men fram till dess skulle jag behöva lite bra tips att ta till på hemmaplan.
Fortsätt gärna att lägga in bilder så vi får följa er. Du kommer att få en kanonhäst. Det syntes vilka kvaliteter han har.Jag tror att den här herren kommer att lära mig MASSOR och han kommer att bli en klar favorit. lägger in ett par bilder i bildtråden så ni får se hur mycket bilder kan ljuga - även om det inte ser bra ut så ser det massivt mycket bättre ut än hur det faktiskt står till i verkligheten. Fotona är från kursen för 2 veckor sen.
Åh tack!! (ska man fira att man är ännu närmare tant?)Grattis bigganl!
Vad härligt att du mår så mycket bättre!
Får man fråga vad det är för smärtproblematik du har?