Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
KL
Nu är vi på gång!
Ehem..lite iallafall
Idag var den stora dagen haha, när Lorre skulle ridas igen efter att ha stått hela sommaren pga. magproblem.
Han var riktigt svår att sätta gång sist, reste sig och gick över, ballade ur totalt för minsta ljud, fick attityd attacker över bettet (gör fortfarande, är superkänslig i munnen vilket inte är ett problem om han bara lyder på sitsen, men när han itne gör det måste man ju ta i honom och då blir det ett problem)
Och jättestressad hälften av tiden.
Så med anledning var jag lite osäker på hur det skulle gå och satte därför upp en väninna som är betydligt tuffare än mig själv
Det gick över all förväntan!
Han stod stilla och ostressad vid uppsittning, i one-rein-stop position. Var med mentalt hela tiden och var tålamodig när vi fixade stigläder.
Sen red dom iväg och visserligen var han lite "seg" med att vilja lyda i styrningen men det var inga stora protester dock.
Jag valde att ha honom enbart på repgrimma utan bett så att vi inte skulle behöva ha den situationen, eftersom han verkar lugnare utan bett och det lönade sig för visserlgien som sagt behövde man vara väldigt tydlig och lite rejält i tygeltagen, men olikt med bett så behövde det inte bli en fight/stress reaktion av det utan då löd han bara istället och gick dit han skulle/stannade/backade/vände etc.
Tom. när duvorna hoppade omkring på taket så ballade han itne ur, han spände sig och kollade men ha satte inte av i full galopp i panik som tidigare så jag räknar det som en stor vinst idag
Dom kunde även trava ett halvt varv och det fanns ingen tendens till att dra iväg, och han saktade av när han skulle.
Så...jag är skitglad
Han gick som en kamel men form var verkligen inte nåt som var i fokus idag. Och så slutade vi när vi låg på topp så att säga så det vart ju inget superlångt pass såklart.
Westernryttare kompis som rider.
Lugn och glad Lorre