Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl
Jag läser diskussionstrådarna när jag orkar ta mig igenom dem. Och skriver när jag tar mod till mig. :o Ibland, tyvärr sällan, hålls diskussionen på en lugn nivå utan pajkastning på AR. Och då är det ju jättekul att läsa och vara med och diskutera, jag har lärt mig en massa här.:bow: Ibland tror jag att man menar samma sak egentligen fast man uttrycker sig på olika sätt, internet är ju som gjort för missuppfattningar och skulle man umgåtts i verkliga livet hade man kommit mer överens.

Jag tror att oavsett namnbyte på forumet kommer man bli förföljd av vissa användare som tycker det man gör är fel. Varför de tycker det är för mig fortfarande lite av en kluring. Vissa har ju bara förutfattade meningar och har sett ett/flera dåliga exempel av AR-ridning. Men i vissa åsikter mot AR tror jag det ligger en del förnuft i. Så jag har blivit mer kritisk. Det tror jag är nyttigt, i alla fall för mig som vill göra det bästa för min häst och ha roligt på vägen, istället för att strikt följa en lära till punkt och pricka. Men ojoj vad jag ser fram emot att åka och studera hos min blivande AR-tränare i vår! :laugh: En som verkar oerhört vettig och kunnig. Ska bli så himla kul att lära mig ännu mer om AR även om jag kanske inte tar till mig precis allt.

Bigganl: Jag vet precis vad du menar, det är inte alls så jag uppfattar AR heller, antagligen har de inte sett så mycket av Ar alls, de som tycker på det viset, lika bra att skita i de trådarna :)

Fast det stämmer ju inte för tex Jegra har kommit högre inom AR än dom flesta överhuvudtaget gör... även Svea och av någon outgrundlig :angel: anledning så väljer "ni" totalt att ignorera vad dessa har att säga eftersom dom ungefär har samma åsikter som oss andra "förstörare" . Så de som tycker på det viset är faktiskt de som kommit längst inom AR innan dom bytte inriktning.

Jag har själv ridit AR a´la Bent i något år men insåg rätt snabbt att AR a´la Bent saknade så mkt brister att jag inte ville fortsätta med risk att förstöra min hästars grundkvalité då bytte jag till klassisk ridkonst fransk och portugisisk vilket stämmer bättre överens med de klassiska idealen.

Jag tänkte mer att det kunde finnas två underforum. Ett under ridning som heter "alternativ" eller nåt, och sen ett under dressyr som heter Klassisk Dressyr. typ. :o

Och vart skulle de som kallar sig akademiska ryttare skriva i så fall?
För mig är akademisk ridkonst i allra högsta grad dressyr. Och klassisk ridkonst och akademiskt har väldigt mycket gemensamt. Men på dressyrforumet pratar man om dressyr som tävlingsgren.

Changing names won't change a thing... ;)

Jag skapade en tråd om ev behov av nya underforum som flyttades till Bukefalos-hjälp. Kan vi inte hålla diskussionen där och rensa här?

Olika inriktningar ÄR intressant att diskutera....

MEN DET BLIR JU SAMMA J-A DISKUSSION I VARENDA TRÅD!

Just denna heter förresten "Snacktråd för AR-frälsta". Snacka om OT!

Akademsikt har inte mer brister än nån annan ridstil, att det inte passade dig gör inte ridstilen dålig, alla människor vill rida för och på olika sätt, att det inte passade dig gör det inte till en dålig ridstil för oss andra.
Samma sak med Jegra och Svea, kanske söker det nåt annat, jag vet inte hur långt de kommit, men de finns ju garanterat de som kommit längre och inte tycker de att det är en dålig ridstil, att de inte sitter här på buke och snackar om det, precis som de duktiga i andra ridstilar bevisar bara att de tränar sina hästar istället för att sitta här o tjöta som alla oss nördar på medelnivå gör här inne på buke :D
Låt oss som gillar AR få göra det :)

***Delvis knapplån***

Nu ska den här tråden inte bli förstörd med diskussioner om AR:s vara eller icke vara, eller diskussioner om underforum eller annat.

Fortsätt med den goda ton det varit hittills. Jag kommer att rensa bort en del inlägg imorgon kväll när jag kommer hem från Lolland.

Immer
Moderator på Klassisk Ridkonst

jag vet att det kommer raderas, så jag skriver som hastigast bara för att svara.

Vad är det för fel med att vara AR-ryttare och skriva i ett underforum på Ridning som heter Alternativ eller som heter Ridkonstigt eller vad det nu kan heta? :)

Du - jag glömde skriva KL i mitt inlägg ovan. Hoppas du förstod att det INTE var riktat till dig!!!!!!!!

He lugnt :D

Jag tänkte faktiskt inte ens på det förrän du sa nåt :angel::rofl:

Men tack för att du tänkte på mig :love:

Imponerad över att du orkar ta bort kådan! :p Tyckte det var ganska fräckt med zebrarandig hals... :rofl:

Det gick väl åt någon dl rapsolja, men det är ju inte jobbigt, bara kladdigt.:D
Idag har jag tagit mig an man och pannlugg. Det gick nog en dl till.

Bigganl: Jaha, rapsolja funkar på kåda. Det ska jag pröva för Goliath har också varit och gnidit in sig.
ja vilken olja som helst. Fett löser fett. Jag brukar ha en flaska barnolja i stallet för jag har mycket barrträd i hagen och en häst som ständigt gnider sig mot träden istället för att rulla sig. Nu var barnoljan slut så jag travade till köket och hämtade rapsoljan istället:)

Som moderator kan jag bara beklaga att det är så, och jag har ännu inte haft tillräckligt på fötterna för att stänga av någon användare även om jag delat ut en hel del varningar.
Jag vet att många av oss AR-utövare har valt att lämna diskussionerna och det är trist, om än högst förståeligt.
Ni ska veta att jag bevakar varje tråd, kommunicerar med Gunnar när det blir svåra frågor att ta ställning till, och jag kommer inte att lägga fingrarna emellan när det gäller övertramp.

Immer
Moderator på Klassisk Ridkonst

Ingen skugga ska falla på dig. Det är tur att vi har dig som håller koll på de som vill såga oss vid fotknölarna.:D Det märks att du har bra koll!

Fast det stämmer ju inte för tex Jegra har kommit högre inom AR än dom flesta överhuvudtaget gör... även Svea och av någon outgrundlig :angel: anledning så väljer "ni" totalt att ignorera vad dessa har att säga eftersom dom ungefär har samma åsikter som oss andra "förstörare" . Så de som tycker på det viset är faktiskt de som kommit längst inom AR innan dom bytte inriktning.
Du missförstår. Jag har full respekt för deras åsikter. Det man måste komma ihåg är att ett sätt att träna som passar en ryttare inte alls behöver vara rätt för en annan ryttare. Vi är alla olika precis som våra hästar. Det finns flera vägar som bär till Rom och det är inte samma väg som är rätt för alla.

Jag har själv ridit AR a´la Bent i något år men insåg rätt snabbt att AR a´la Bent saknade så mkt brister att jag inte ville fortsätta med risk att förstöra min hästars grundkvalité då bytte jag till klassisk ridkonst fransk och portugisisk vilket stämmer bättre överens med de klassiska idealen.
Du hittade en väg som passade dig bättre. Det är väl bara bra. Jag hoppas alla ryttare hittar en väg som passar dem. :)

Inget fel alls om man vill det, beror väl på hur man ser på sin ridstil. Skriver själv ibland under ridningforumet och nån enstaka gång på dressyr. Men jag menar att det lätt blir missförstånd då, eftersom vissa anser att AR inte har nåt med dressyr att göra, att det är en avart, vilket jag inte håller med om. Att AR inte är alltför vanligt gör det ändå inte till alternativ-ridning som jag tycker har en lite oseriös klang. För mig är det dressyr, det är en utveckling av Klassisk ridkonst, det är inget flummigt, det är inget alternativt över det (mer än nåt annat). :)
Alternativ religion=flum
Alternativ musik=flum
Alternativ ridning=?

Ja, det är spännande med ord och laddning av ord. För mig klingar alternativ inte "flum" på något vis alls. Alternativ för mig visar precis som det låter; en alternativ sida, ett alternativt tänkande till rådande norm (som jag nu tänker mig är tävlingsarenan). För mig klingar 'alternativ' öppenhet inför myntets alla sjuttioelva (om man så vill) sidor. Det finns alltid olika sätt att se på världen, alla sätt är alternativ till varandra. För mig ÄR AR a la Bent ett alternativ, av alla olika alternativ som just nu börjar göra sig hörda på dressyrarenan utanför tävlingsbanorna. Precis som CD är ett alternativ, precis som CS är ett alternativ, och PK, och BJ osv osv.

Men alla är vi ju olika och tycker olika, och det är helt okej för mig
:)

Alternativ religion=flum
Alternativ musik=flum
Alternativ ridning=?
Fast hm..alternativ till VAD:confused:
Vad är då måttstocken du utgår ifrån. Allt utom kristendom/pop=flum
Känns som väldigt snäva ramar?

/Koppar som iofs tycker flum är ett bevis på att det pågår någon sorts tankeverksamhet....och tycker det e positivt :D

Håller helt med om att det behövs kritiskt tänkande och reflekterande.
KL
För övrigt ser jag stora skillnader och några likheter men utan att värdeladda till bra eller dåligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 672
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 407
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka