Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha men suck nu såg jag vad felskrivet det var, skulle ju vara "Desmond O'Brien DeLuxe" såklart, vet inte hur jag skriver när jag är trött..

Pallas: Ahh ja sånt håller ju i sig ett tag.
Men läger låter ju jättekul! Nu blir jag avis istället ;)

Idag var en jättegivande dag för både Lorre och mig på Hellekis med R.
Var på lite NH kurs och första passet gick väldigt bra på marken, mindre bra uppsuttet (mitt fel för jag vart så spänd) men pass nummer 2 gick super bra även ridningen.

Inga stora saker för en del men för oss är det stort och det jag mest var nöjd med var att Lorre var lugn, lyhörd och dessutom reds bettlöst i repgrimma för första gången nånsin! :)
Utöver det så vart en unghäst rädd och vart lös och Lorre som normalt sett ballar ur om en annan häst gör det, skötte sig superbra och stannade efter ett par skutt, trots bettlöst. Och höll sig lugn.
Så det var über framsteg för honom för han har varit förfärlig just med sånt.

Den här bilden tycker jag visar hur han var :) (tyvärr hade jag ingen att fota pass 2 när ridningen gick bra)

Ja han var super, tack!
Hihi flätan var en sån där smart plan om att den skulle hålla sig ren tills kursen....men så hann jag inte ta ut den när jag kom! Tur att han passar i den då ;)

kl

Nu e jag hemkommen från en trevlig visit i hällekis och som vanligt blir man väldans inspirerad och vill bara trääna när man kommer hem!

Pink går ju fortfarande på Butta så han kan man bara borsta på, suck!
Men lilla Teddy han får allt ridas han! Knappast så mycket eftersom han inte är helt inriden än, men(!) igår galopperade jag på honom för första gången! Utan ens minsta bocktendens! Duktig värre va han!:love:

Härligt Zahlo! Nästa vecka är det läger med CD för min del, jag hoppas det ska ge mig inspirationen och motivationen tillbaka, för jag står på noll. Det är riktigt, riktigt tungt nu.

Nej men vad roligt att det gick så bra! Tråkigt att Pink inte är bra än dock men hoppas att du kan komma igång med honom snart med..tur att du har Teddy som projekt att hålla på med nu då iallafall :)

Pallas:
Nämen va skoj! Hoppas du hittar glädjen och motivationen igen!

Moa: Ja det känns underbart! ha är so go den hästen! ja det e lite surt men på söndag e det sista butta dagen så jag hoppas att jag kan börja rida lite på han i skritt sen iaf :) haha ja precis ;)

Ironwill: Jajemensan! det kommer snart, men jag varnar redan nu att det ite ser så vackert ut, det är inte direkt några galopperar så fint i form- bilder ;)
Han blev sparkad i hagen för lite mer än en månad sen, fick en knöl i muskeln och massa svullen va han, en muskelutljutning sa vet så fick han butta-kur i 3 veckor, han är typ lite småhalt, vet tyckte inte ens han va halt, menjag ser ju att han är ojämn, mest på böjt spår, så nästa vecka kan man nog skritta på rakt spår iaf :)

Äsch, bilder är alltid kul att titta på. Det är ju en "bebis" du sitter på så då är det ok att hästen inte går optimalt riktigt än. ;)

Tråkigt med Pink, hoppas att han blir prima snart igen. :)

Skönt att det inte var värre iaf, hoppas han är fit for fight när kuren är slut!

haha men precis, han är ju bara en lite 9-årig unghäst ;)

Ja det får vi hoppas för jag dör snart annars! Jag hade så många träningsplaner för sommaren!:D

Visst är det hopplöst att stå utan häst när man har en massa träningsplaner?

Jag kommer att kunna sätta igång Lea bara 4 veckor innan jag åker på ridläger med henne. Dvs trots att jag planerat i god tid, lagt upp träningsscheman och allt så kommer vi inte alls vara i form:crazy::cry:

Jäkla Murphy till att ha dålig timing!!

Ingen fara, jag skickar min kärring till dig, så du har något att pyssla med! ;-)

Shoot!;)

/Migo
*förtydligar att det handlar om ironi, och inte marknadsföring*

Visst är det hopplöst att stå utan häst när man har en massa träningsplaner?

Besten har varit hemifrån i två veckor nu (hon dejtar en spanjor), och kommer förhoppningsvis hem imorgon. Själv jobbar jag i helgen och har alltså bara måndag t o m fredag på mej att träna innan kursen med Carina.
Veckan därpå är det kurs med vår "hemmatränare", och nästa helg igen är det Bentkurs.
Besten kommer inte att åka med där ifall hon nu blivit dräktig. Så det blir vår nordsvensk som får göra en insats istället. Vi har haft honom hos oss i två år, tror jag har ridit honom ett tiotal gånger allt som allt.....:o

På bilden är det min man som rider.

21604922.jpg

Skönt o ha en back up, även om det kanske inte är så kul att rida en helt ny häst på kurs... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 183
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 670
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 407
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka