Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Och så tar vi tillbaka tråden till var den var de första 30 sidorna..

Länge sen jag uppdaterade nått om mig och Skip här!
Nu till hösten ska vi äntligen få flytta ihop igen.. :D Så då kommer vi att vara tillbaka där vi en gång började ihop.. :) Får ägna min semester åt att bygga en lösdrift, men det är det banne mig vara värt, och sen måste ju skippen få en kompis också.. Så nu är jag mitt uppe i hästletandet. Men det blir en kompis till Skippen. Jag vill ju inte ha nån annan än Skip eg att jobba med.

Skippen och jag har haft en månadslång (eller ännu längre) men idag har vi ridit lektion och äntligen har det börjat släppa för oss igen! Två månader av hopplöshet och envist tränande av grunderna och sökningen till handen har gett resultat.
Häftigt att sitta på sin lilla prins när han tog sina första passagesteg, visserligen bara två-tre stycken, men vem kunde trott det om oss för några år sen.. Sånt kan man leva länge på! :love:

Oh vad kul att det lossnar för er då :)

Jag blir också sådär jätteglad över ett litet steg av rätt på hästar, och det borde man ju faktiskt för det är ju lika viktigt framsteg som annat som kanske brukar ses som större, för det är ju början till allt annat liksom.

Jag är heltrött mentalt för har varit på Tteam/Ttouch kurs i 5 dagar med min stora kille, vilket var jättegivande för oss båda :)
Och så har vi provat att rida i skolsadel på honom så det var också roligt och intressant.

Det var min lilla snackis för idag haha

Det är ju så härligt när det släpper och man kommer över ett nytt trappsteg i utbildningen! Grattis!:banana::banana:

Här har vi "betesbrännarridning" Juli ut, efter att det blev en häst mindre på betet har hon svällt som en ballong:eek: Vid månadsskiftet går vi över till 12 ridpass/vecka, varav 2-4 uteritt, resten arbete på banan (bomarbete, dressyr, long reins och frihetsdressyr). Hon ska banne mig vara i toppform i Augusti;)

Här en bild tagen med mobilen, nyduschad efter dagens fettblåsartur på 1½ mil:

DSC03213.jpg

/Migo

Åh va kul!
Jag längtar verkligen till jag o Pink kommer ett steg längre, känns som man stått o stampat på samma ställe länge nu!
Ska du till hällekis nåt nu i veckan?

kl

Idag och igår har jag travat på min lilla Teddybjörn, det går som hejsan svejsan ungefär, känns som trav/tölt korsning ungefär och han tvärnitar jämt så fort man rör sig i sadeln, och att både sväng och trava samtidigt är mycket svårt, man kan ju inte tänka och göra båda samtidigt och han är rädd för väggarna och han blev rädd för underlaget i ridhuset när det var vattnat :D haha
Men söt värre är han och egentligen väldigt duktig, det är så ovant bara att han inte är som Pink som är van vid allt och man kan göra det man vill med ungefär haha

Men det går stadigt framåt med min lilla hästis!

Men trist när man inte kan rida Pink, nu går han på en påse butta om dagen i två veckor till, suck!

Unghästar /oridna hästar bjuder bättre ute i naturen o får då mkt lättare med att hålla balansen- kunna gå rakt.
Då släpper fokuset oxå på ryttaren- har mindre saker att ängslas över.

Hur hög är den?

Kul att läsa hur det går för er alla!

Själv tränar jag på sicksackvolter... :crazy: Nej usch, det går kattskit nu och både självförtroendet och lusten är i botten, tyvärr. Om två veckor precis ska jag på en femdagarskurs, få se om det kan ge oss en skjuts i rätt riktning. Jag kan fanken inte ens rida lätt på henne, då hon ökar och minskar tempo, kraft och riktning i varje steg. Känner mig komplett värdelös.

Roligt att höra ifrån dig, det är inte varje dag! ;) Haha, passagesteg hade jag också levt läänge på! Kul att det går framåt! :D
Du hade inte tänkt ha en till häst att rida alltså utan sällskap?

Haha vad jag känner igen mig i din beskrivning! :p
Kämpa på, och ta inte misslyckanden så hårt att de får makt över träningen, är mitt råd!

KL

Kul att det går framåt för er! För mig står det rätt still, men vi har fått gå tillbaka lite i utbildningen då vi inte kommit längre på rätt länge :angel:

____________________________​

Här är föresten en liten film från förra sommarn, under min praktik i hällekis :)
Ingen kvalitétsridning överhuvudtaget men ändå :p

http://www.youtube.com/watch?v=p_6botjYZos

Han är 154 :)
Jag har skrittat ut på han en gång, problemet är bara att han är rädd för allt på ett sätt, men helt obekymrad på ett annat, han är ju knappt svängbar och när han inte orkar gå mer så vänder han och vill gå hem och då får jag inte svängthan, han är liksom inget för flockbeteende, han följer inte efter den andra hästen alls haha
Han har ju nästan aldrig vart med om nått så alla cyklar, bilar o allt som rör sig eller vrkar konstigt är han ju räd för, men hans reaktion är att stanna. Precis som i ridhuset, det är inga problem att få han att gå, men blir han rädd för nåt så tvärnitar han och sitter jag inte i bakvikt i sadeln så tvärnitar han.
Givetvis ska jag rida ut på han, men just nu känns det lite tidigt att träna ute, jag hr bara ridit på han typ 7 gånger och han har stått ensam i en hage i 2,5 år sen han gjorde nåt sist, och då va han ungefär insutten, så så snart han är lite mer säker så ska jag absolut ut o rida med han i skogen o på vägarna :)

Vad kul att det iallafall inte går åt fel håll utan frammåt :)

Idag tog jag med min kille till Christina och jobbade vid hand lite, han uppförde sig jättebra och höll sig cool och lyhörd trots ny plats med folk hundar parasol etc. (fast ville inte alls gå på transporten men det löste jag på hemmaplan senare på dagen så var väl nåt temporärt sådär han fick för sig)

Dessutom så provade jag en Desmond O'Brien Deluxe två varv i skritt (allt som behövdes för att känna att den var underbar!) och det tog han ganksa bra det med även om han var lite otålig (kul att bli riden)

Så på Torsdag ska jag hämta en alldeles egen Dob delux *love* i konjak färg. (har dock ridit pållen i andra deuber skolsadlar så är inte helt blint jag köpt den)
Och dessutom har jag en Ecuyer och en valencia hemma på prov som är roliga, men gillar dob bättre för min egen del sådär.

Och så är det soligt! = bra humör :)

kl

Härligt att det går framåt för en del av er och visst är det kul att åka iväg på kurs! Jag lyckades iaf komma iväg som fotfolk en dag och fick lite ny energi. Synd bara att hästkraken hade alldeles för mkt energi när jag skulle ta ett pass igår. Flaxigt och vingligt och okoncentrerat. Tog igenom skolorna och några travövergångar för att i början och slutet ge mig den på att han skulle behålla vänsterställning mer än två sekunder. Den har alltid varit svårare och nu när han inte var med på noterna var det ännu sämre...slutade när han höll den själv ett halvt varv på volten. Lite nöjd med mig själv att jag slutade där och inte tragglade på i onödan. Imorrn ska vi iaf åka transporten till min tränares gård och ta ett pass hos henne. Goliath har åkte en gång förut ihop med mig men han har inte krånglat varken för mig eller ägaren. Vore skönt om han håller sig till det i fortsättningen också :)

Kul att du hittat en sadel ni gillar! Vet vilket projekt det kan vara att hitta sadel! :p
Vi räknar med rapport när du hunnit rida mer i den! :D

Hanna_z:
Haha, det klassiska fenomenet när man varit iväg som fotfolk! Massor med entusiasm och motivation, ibland blir det skitbra tack vare det, ibland blir man jättebesviken för att det inte funkar sådär bra som det gjorde på kursen! ;)
Kul med träning, lycka till!

När jag kom hem full av inspiration efter clinic med Andreas Helgstrand i Flyinge (jag vet - han är inte ARryttare, men ändå!), höll jag på att flyga av eftersom Elephanten tyckte jag var dum i huvudet som krävde saker jag inte hade sitsen för... :o

Idag letar jag häst. Jag har tappat sugen IGEN med elephanten. Han är så svår att jag lipade igår på hemväg från stallet. :o Nu har jag hittat en alldeles för dyr i Alvesta, med jättestort huvud. Men den ser stadig och snäll ut.

Roligt att höra ifrån dig, det är inte varje dag! ;) Haha, passagesteg hade jag också levt läänge på! Kul att det går framåt! :D
Du hade inte tänkt ha en till häst att rida alltså utan sällskap?

Nä, det har varit alldeles för mycket jobb nu i vår, har knappt inte hunnit med att rida ens! Jo, denna veckan har varit helt underbar med min lilla prins, nästa vecka ska jag till CD igen och köra två lektioner på samma dag.. sen har de semster och jag med så det innebär mycket tid att träna på!

Ja, precis, bara en sällskapshäst. Skippen är min nummer ett och kommer så att förbli så länge han har hälsan, trots att det skulle kunna gå mycket fortare och bli bättre resultat med en annan häst. Men det är inte det som är viktigt för mig, det viktiga är att jag och Skip har roligt tillsammans!

Jag har varit o kollat på den del olika, men det är svårt.. har hittat en liten grå c-ponny som ligger mig varmast om hjärtat men vi får se vad det blir tillslut...

återkommer när det är klart!

Wow, jag beundrar dig för att orka rida så mycket och så målmedvetet med din häst, jag önslar att jag hade samma ork!:bow:

Åh va kul!
Jag längtar verkligen till jag o Pink kommer ett steg längre, känns som man stått o stampat på samma ställe länge nu!
Ska du till hällekis nåt nu i veckan?

Jag ska upp någon dag, får se om det blir tisdag, onsdag eller torsdag, beror på hur mycket de har o göra helt enkelt!

Alla vägar leder till Hellekis haha, jag ska dit nu i helgen och ha lite kul tänkte jag :)

Idag har jag hämtat hem min alldeles eglna Demins O'Brien DeLuxe, som jag bara älskar att sitta i!
Färgen kunde gärna ha varit den mörkare bruna men men, man kan ju inte få allt...så jag klagar inte.
I morgon blir det att prova den hoppas jag.
Tadam! (har velat ha den i väl över ett år nu så är väldigt väldigt glad)

Vad kul! Jag var hög flera veckor när jag köpt min sadel, så jag vet nog hur du känner dig. :D Avis på dig som ska till Hällekis, men jag ska iaf rida för CD om två veckor på ett läger.

Ibland är jag ambitiös och försöker, det varvas dock med att vi vilar oss i form:D

Nu dessutom höjden av otur: Bantarhagen innebar återträff med polarna hon inte träffat sen i Maj, och en smäll på höger fram. Svullet som sjutton och lätt hälta- så bra gick det med träningsplanen...:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 173
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 668
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 407
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 122
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka