Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Och just det!!

Jag red på Fillebus idag!!!!!:love:

Han är bara så underbar min prins. Hade honom ute för att träna för hand och slängde på sadlen i stallet för jag tänkte att han skulle träna på att länga sin överlinje även med sadel på ryggen.
Men han brydde sig absolut inte om sadlen utan sökte fint framåt nedåt (han har aldrig brytt sig om sadlen men han har heller inte haft den mer än kanske 7 gånger)
Så vi tränade på som vanligt och sen tänkte jag att jag skulle sätta foten i stigbyglen för att hoppa lite brevid honom. Men det brydde han sig inte alls om (mer än att han skulle bita mig i rumpan precis som "bestäm dig då- upp eller ner!")
Så jag hoppade upp:)
Lite nervös var jag ju dock, har ej suttit på honom på 4 månader och totalt bara 4 gånger i höstas. Men han brydde sig inte det minsta. Så jag tog lite i kapsonen för att få till en sökning framåt nerår och då började han gå och söka neråt. Så vi skrittade runt lite på gårdsplanen mest bara för att träna på att styra med kapsonen.

I LOVE MY HORSE:love:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Åh vad roligt! :D Vad duktig han var!
Så roligt med unghästar som utvecklas hela tiden! :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Hihi, hittade en kråsblus och svart kavaj idag.. Kan jag utmana nån att ge sig ut o ta fina bilder på sig o sin häst!? Finns ju inte så mkt tillfällen att spöka ut sig, men roligt att ha fina bilder på sig o sin häst!

Jag ska banne mig fixa en bild i helgen!
Nån mer? :laugh:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag lovar. Hade det faktiskt på g tidigare, men min pixbox strejkar idag :(

Härligt att det gick så bra :D om man själv tar det cool brukar ju hästarna också göra det :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Va skoj! då ses vi där :) Ja det ska bli himla inspirerande! Jag känner ju iofs de flesta som ska rida men de är ju himla inspirerande att se :)
Nepp ingen mer info än sålänge men hoppas det kommer snart :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag vill se det!! :bump:
Har tyvär själv inga fantastiska kläder att spöka ut mig i... Men funderar på om jag inte ska ta chansen att sy/brodera ett snyggt sadeltyg, nu när jag kan göra det i skolan och få betyg på det dessutom. Två flugor i en smäll. Fast jag känner att det eventuellt kan vara så att tidsoptimisten kanske tar sig vatten över huvudet då. Jaja, vi får se.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Du har en underbar häst! :love:
Han uppförde sig bara så exemplariskt på kursen! Det är inte lätt att komma till ett nytt ställe, med massor av hästar och människor....

Imorgon ska jag och Besten iväg på kurs. Dvs om vägarna är farbara imorgon bitti.... Jag har fått hjälp av en granne att skotta fram transporten, och så har jag ringt plogbilsföraren och bett att han inte plogar upp nya vallar.

Fast det är förstås inga större problem - jag hämtade hem vår sedan länge beställda snöslunga igår och den blev genast min bäste vän :D Underbart att gå i röjda gångar och inte behöva pulsa fram i djupsnön längre!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Hihi, hittade en kråsblus och svart kavaj idag.. Kan jag utmana nån att ge sig ut o ta fina bilder på sig o sin häst!? Finns ju inte så mkt tillfällen att spöka ut sig, men roligt att ha fina bilder på sig o sin häst!

Jag ska banne mig fixa en bild i helgen!
Nån mer? :laugh:


Hmm, jag har inte direkt några kläder till mig själv annars hade det varit jättekul! Ska se om man kan rota fram något.
Får nog vänta tills pålle är igång igen = mindre tjockis, så kan vi visa upp lite ny ridutrustning om inte annat! :)

Men fram med bilder du! :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ser fram emot bilderna. Antar att alla ni andra också har massaa snö nu så det kan nog bli dundersnyggt :d

Här kommer några på min Madicken iallafall. Har lämnat henne på skolan med en kompis över helgen nu, så dem är från förra veckan, och en från förra sommaren. Lite drygt två månader sedan vi satte igång igen efter en skada och det är SÅ roligt att komma igång, har jobbat jätte-jättemycket från marken både nu o tidigare, har börjat sitta upp igen och det tycker hon är superroligt!

Här tränar vi på att flytta bogarna för att lösgöra efter en rejäl spänning (hon gick omkull i hagen i somras), hon har blivit duktig på detta och mycket mjukare:)
http://kattmustiohus.bilddagboken.se/p/show.html?id=443973568&directlink=1

busrider på fältet
http://kattmustiohus.bilddagboken.se/p/show.html?id=443973638&directlink=1

http://kattmustiohus.bilddagboken.se/p/show.html?id=443973735&directlink=1

övar framåt-nedåtsökning, förra våren.
http://kattmustiohus.bilddagboken.se/p/show.html?id=443973885&directlink=1
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad kul med uppsittning! Alltid härligt när det går framåt :)

kl
emelieMadicken: Hon var en riktigt söt liten sak. Blir kul att se mer av er framöver!

Själv tänker jag lägga ut en kortare film från sitsträningen igår. Jag kommer väl få skämmas ögonen ur mig men jag tröstar mig med att alla inte är födda med en bra sits. Och vi som en gång satt rätt ok kan lätt tappa sitsen när man mest ridit barbacka i skogen ett tag. Så nu är det bara att börja om från början igen!

Det är min "medfodervärd" som kommenterar och hon ville att jag skulle överdriva att dra bak benen för att känna åt vilket håll de ska. Sen ska knäet vridas om och foten in. Pust! Det där sistnämnda lyckades jag inget vidare med igår tyvärr, men man får väl ta en sak i taget. Goliath skötte sig iaf riktigt fint, ställde inte några direkta krav på honom eftersom jag hade fullt upp med mig själv. Han kändes i varje fall mer följsam och stabil än vad han gjort tidigare så det går åt rätt håll för hans del :)

http://www.youtube.com/watch?v=8SIVnAU-K-Q
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad snäll han är som ställer upp på sitsträning! :d
Ser bra ut!
Tips - testa både att dra bak låren så långt du kan och även sen tvärtom- dra upp knäna så högt du kan. Tokbra övning för att hitta en bra balanspunkt! :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha, det var snällt sagt av dig :) Jag har ju verkligen tur med en pärla till häst som struntar i vad matte gör uppe på ryggen. Bra tips, det tar jag på måndag när det blir ridtur igen! Red ut en sväng idag och försökte svänga in tårna och när jag kikade ner såg det i af lite bättre ut. Det är väl bara att acceptera att det närmaste halvåret får gå åt till sitsträning!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

ja, visst är det:D

ser bra ut, om man bara fokuserar på sitsen så kan den nog komma tillbaka snarare än man tror :) Mysig häst också förresten!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Du har en underbar häst! :love:
Han uppförde sig bara så exemplariskt på kursen! Det är inte lätt att komma till ett nytt ställe, med massor av hästar och människor....

Ja visst var han duktig lillkillen! Det var ju hans första kurs också, inte bara min. Tyckte att han uppförde sig bra med tanke på som du sa, massa publik i ridhuset, hästar som han inte kände och att stå uppstallad i okänt stall.

Idag har han dock fått vila, kände ingen lust alls i detta slasket att varker rida eller träna för hand. Man blir ju bara sååå blöt och tråkig.
Men dom behöver ju vila huvudet också då små!

I morgon tänkte jag att jag skulle prova western sadlen på honom, eller våga ta mig upp barbacka.. Fast vet inte om det är lite väl modigt? :angel:Vi får se vad jag känner för, nått ska vi hitta på ialla fall:)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Hoppas att du kom i väg på kursen föresten! Och hoppas att det gick bra och var givande, lite info vill vi ha :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Jag måste bara säga: Åh vilken underbart trevlig stämning det är i denna tråden! :laugh:

Me likes!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja visst är det ovanligt, jag tittade nog in i denna tråden typ igår för första gången eller nåt och blev positivt överraskad av den trevlig stämningen som ofta saknas i de andra på detta forumet :laugh:

Me like too!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jodå, jag kom iväg men Besten fick gå kvar hemma i hagen. Hon är alldeles för värdefull för att jag skulle våga riskera något. Vägen här hemma var visserligen plogad, men eftersom det var blötsnö var den moddig och slirig och på vissa ställen var det rena blankisen under.

Fem ryttare av åtta kom, och så var det tolv till fots - bra uppslutning trots vädret, tycker jag.
Härligt avspänd stämning var det, med bara fem ryttare blev det inte så stressigt. Vi hade ganska lång teori också, bland annat såg vi filmen om gångarter igen eftersom det var en del nya deltagare. Och jag som sett filmen tidigare såg den med andra ögon den här gången, känner att jag måste införskaffa den själv och studera vidare.

Snön vräker ner igen och jag ska snart ge mej ut med hobbymaskinen (snöslungan) och skotta fram gångarna mellan stallet och hagen, huset och verkstan osv. Fast jag linkar, jag halkade på en isfläck och gjorde en rejäl vurpa när grannen och jag var ute med hundarna för en timma sedan. Vänstra fotleden är inte riktigt OK, känner jag.

Åh, vad jag längtar efter våren! Så fort ridbanan är befriad från snön ska vi sätta igång med unghästen igen efter vintervilan.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Hrm... Helgen har innehållit tjugo minus o storm.. Inte läge för utklädning o fotografering.. Får ta tillbaka utmaningen.. Men snart så! :laugh:

Från i höstas... (foto LarsGöran Norlin..)
MrtaLindqvist10.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 185
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp