Var nån månad en jag skrev sist så nu kommer en uppdatering
Vi hyr en gård i östra Uppland, sambon flyttade in i januari och jag sålde precis min lägenhet i Gävle. På plats finns en störra lada/ladugård som vi får använda vissa utrymmen i, bild från framsidan:
Bild från baksidan och där första hagen nu finns:
Där syns också de röda dubbelportarna som kommer öppnas och en ligghall kommer byggas inne i ladan. Måtten blir ca 5,7 x 2,7 om jag inte minns helt galet. Det utrymmet ska kunna delas på mitten med utvikbar vägg för att ge två boxar vid behov. Perfekt också om en behöver stå på sjukbox att den andra kan komma in i yttre delen av ligghallen och de får social kontakt ändå. Får vi loss virke från mitt förra jobb kommer ett tak och större ligghall byggas utåt från väggen. Jag har bara två hästar så det räcker men samtidigt får det ju gärna vara större
Det finns en liten tanke i bakhuvet också att kanske ta emot inackorderingar i framtiden för att hästarna ska få gå i större flock och för att jag ska få lite avlastning.
Blivande ligghallen från insidan, till höger om virkeshögen kommer det bli uppställningsplats OM vi får till takhöjden som är väldigt på gränsen överallt. Ligghallen har 2,25 i öppningen och 2,15 längst in (närmast kameran) och kommer bilas och grävas ur. Till vänster och precis utanför bild är dörren in mot blivande foderutrymme och sadelkammare och ligghallen kommer sluta precis före den.
Här har vi blivande sadelkammare, från väggen till höger och till stående bjälken. Dörren till vänster bredvis spaden är den som går ut till ligghallen.
Detta utrymme blir då höförvaring, dörren rakt fram kommer hållas öppningsbar och går direkt ut till ligghallen.
Och här är grabbarna som flyttat in, den vita är Oliver som jag haft i snart 6 år och så den nyinköpte haflingern Vilmer
Och efter senaste utbyggnaden av hagen kan jag se dem från altanen
(hoppas alla bilder fungerar nu, hojta till annars!)