Jag skulle nog vilja ha en eller två inhyrda, just för sällskapet och som du säger, hjälpa till de få gånger man är bortrest.Jag sällar mig till kören: Älskar att ha hästarna hemma!! Jag vill ju gärna ha lite sällskap på uteritter och i stallet ibland, så jag har tre fantastiska hyresgäster. Ser i princip bara fördelar med det faktiskt då vi hjälps åt med mockning, vatten, tillsynd (lösdrift) så jag kan åka bort över en helg utan att behöva mecka för mycket med "hästvakt". Och så blir det lite fler hästar i hagen så det blir lite mer "flock" utav det hela.
Träningsmöjligheterna är väl lite halvdana för tillfället, har 1 obelyst paddock 1.5km bort och en belyst 3km bort, båda 20x40. Ridhus finns ett par stycken inom 1-3 mils avstånd. Fina ridvägar i alla fall! Förhoppningsvis bygger vi egen paddock till våren och då kommer det bli ytterliggare snäppet lyxigare
Hade vi bestämt oss för att köpa och bo kvar på gården, så hade vi byggt en belyst ridbana. Och då hade jag nog trivts bättre med ridningen, slippa rida ut var eviga dag. jag vill ju träna . Men nu letar vi nytt hus. Och kan vi ha hästarna hemma, så är det bonus.