@Fiorano @escade
Låter ju lite för bra att ha så nära till ridhus och ridbana!
Men som sagt, jag tycker verkligen att det är härligt att ha hästarna hemma. Och jag har alltid varit sån som vill klara mig själv och har gjort det i det mesta. Så egentligen tycker jag att det är skönt att vara själv i stallet. Men en dag i veckan hade det ju inte skadat att ha någon som sällskap på min andra häst. Har försökt hitta, men då det mest är för min skull (
) så har jag lite krav på att människan är trevlig och lätt att prata med och inte helt inkompetent. Sen så är inte en outbildad travare något stort dragplåster tyvärr
. Det blir att sambon får rida halvblodet ibland så tar jag travaren, så blir det lite sällskap i skogen iaf.
@Buck
Det är just där skon klämmer, hade jag kunnat åka iväg utan bekymmer så hade jag gjort det. Men lastningen är inte okomplicerad. Det är inte alltid så lockande att lägga all sin energi på att få in hästen i släpet, och till en utsatt tid, för att sen ladda om och fokusera på ridningen, och sen dessutom lyckas komma hem efter det!!! Och jag har inte samvete att ta så mkt tid från min sambo allt för ofta.
Hade min träningpremiär för tränare i torsdags. Vi åkte kl 18, var hemma kl 21-22 nån gång.
Vi har varit iväg helt själva en gång, för typ 2 veckor sedan. Gick ok, men det är på håret. Men då åker jag mitt på dagen när det är lugnt vid ridhuset så det inte är massa annat som stör lastningen.
Dessutom bor jag inte i min "hemkommun", så har inte mina vänner speciellt nära. Annars hade jag ju iaf fått lite socialt därifrån.
Låter kanske gnälligt, men just nu är det bara så och jag gör så gott jag kan för att göra något åt det.