Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Islandshästen Vägen till framgång med hästen som partner Magnús Skúlason-metoden.
Så du är alltså en av de som avlar på eksemhäst?
Jag tycker faktiskt inte det spelar någon roll om den är importerad, svenskfödd eller vad den är för man avlar helt enkelt inte på ärftliga sjukdommar som kan orsaka lidande och t.o.m avlivning men det är så som jag resonerar faktiskt tror inte jag är den enda.
Jag antar att Jonaz syftar på när han inte fick in sin häst i startboxen inför ett passlöp, vilket ledde till att en annan häst fick starta ensam. (Det är svårare att få bra fart då) Vilket ledde till en het debatt kring huruvida han medvetet lät bli att gå in i boxen, eller om det var som han själv ansåg, att hästen tvekade och han inte ville tvinga in honom eftersom han redan gjort ett riktigt bra löp tidigare och inte ville skada hästens förtroende för honom. (Om jag minns rätt)Vad hände då?
Grattis till nya hästen och STORT lycka till!!
Finns det någon bra bok som tar upp islandshästens grundutbildning? OM jag nu tar den här hästen jag hoppas tänkte jag att det kan vara bra att ha en bok med lite bra idder för övningar mm, vad som är viktigt att de kan mm. Man har ju ideer själv, men jag är bokmal och älskar att läsa!
Eksem går att dölja så jag tror det är många fler som avlar på eksemhingstar än man tror!?? Undrar hur många importhingstar som står ute en sväng mitt på dan å sen inne i en box?? som säkerligen skulle få exem om dom gick ute som en vanlig häst..
Det brukar väl vara så efter vila
Ibland kan jag även tycka att dom går lite bättre när dom fått vila.
KL
Aleiga ultraljudades idag och hon är dräktig med Magnus fra Moselundgård (en Alfur-son)
Om man har en jag-tycker-det-är-kul-att-springa-så-fort-jag-kan-tills-jag-stupar-Hnokki så är det rent självmord
Jag antar att Jonaz syftar på när han inte fick in sin häst i startboxen inför ett passlöp, vilket ledde till att en annan häst fick starta ensam. (Det är svårare att få bra fart då) Vilket ledde till en het debatt kring huruvida han medvetet lät bli att gå in i boxen, eller om det var som han själv ansåg, att hästen tvekade och han inte ville tvinga in honom eftersom han redan gjort ett riktigt bra löp tidigare och inte ville skada hästens förtroende för honom. (Om jag minns rätt)
Jag har ingen aning, men vill ju tro gott om folk och väljer att hellre fria än fälla tills motsatsen är bevisad, och just detta är svårt att bevisa åt endera hållet.
Vilket ledde till en het debatt kring huruvida han medvetet lät bli att gå in i boxen, eller om det var som han själv ansåg, att hästen tvekade och han inte ville tvinga in honom eftersom han redan gjort ett riktigt bra löp tidigare och inte ville skada hästens förtroende för honom. (Om jag minns rätt)
.
Islandshästen Vägen till framgång med hästen som partner Magnús Skúlason-metoden.
Jag vill se bilder nu - bums!
Grattis till nya hästen och STORT lycka till!!
Finns det någon bra bok som tar upp islandshästens grundutbildning? OM jag nu tar den här hästen jag hoppas tänkte jag att det kan vara bra att ha en bok med lite bra idder för övningar mm, vad som är viktigt att de kan mm. Man har ju ideer själv, men jag är bokmal och älskar att läsa!
Finns nog ingen tvekan om hur glad du är över detta köp, du ser super lycklig ut!
Hästen ser jätte mysig ut!