Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var köpte du henne ifrån? =)
Flertalet av de avlande islandshingstar jag känner till skulle direkt visa exemsymptom om man tog av täcket och lät dem gå ute! Som sagt, exemtendenser går ju på de flesta att dölja så pass att det aldrig syns men blossar upp direkt om de bara får en chans att klia.
Därför tycker jag det är lite luddigt med hela islandshäst aveln om man resonerar kring eksem...
Själv sitter jag å drömmer å kollar hingstar varje dag till mitt sto som man inte ens kan misstänka ha eksem bara för att jag stallar in henne på nätterna...
Verkar som om Hnokki och Ófeigur är som själsfränder!
Låter väldigt bekant.
Haha, och jag som tyckte jag såg helt galen ut på kortet. Sånt dära maniskt psykopatleende.
hur stor är din häst då? vad har hon för stam?
Min högst oprofessionella mätning med måttband i hagen idag (skulle mäta runt benen för att köpa gummiboots eftersom hon gärna trampar sig själv) resulterade i 133 cm. Tror i och för sig att jag mätte lite för långt bak, har dålig koll på var man mäter så jag tog lite på ett ungefär bara. Men max 135-136 hade jag gissat så det kan nog ligga där runt.
Hon är efter Baldur från Wänedal, mamman minns jag inte namnet på just nu, men hon är efter Orri frá þúfu och skulle enligt hovslagaren som kände henne vara riktigt fin.
Tror Hnokki och Ófeigur har en till självfrände, min Fengur Han passar precis in på REINs beskrivning om hur det är efter vila
Nu när han stått i 1 vecka pga såret och svullnade i benet och blev knappt riden pga av hökörning veckan innan och så kommer han få stå ännu 1 vecka, så kommer han vara hemsk!