Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Åh ja, det vore så sjukt kul (och antagligen lite farligt ;) ). Tja, jag har ju travbana precis utanför dörren, kom hit :D

Vore super kul!

Hestbakki hade en 1km lång travbana på det gamla stället, ni kan tänka er hur mycket Bloffe gillade att springa benen av sig på den. :angel:

45136_426307959124_776084124_4917368_2418334_n.jpg

Ófeigur på galopptävling för typ ett år sedan. Tror nog han är innerst inne ett fullblod född i fel kropp. :p

Åh vilken härlig bild:love: Verkar underbart. Jag rider gärna på riktigt fort, men samtidigt har min gubbe så jäkla mycket att ge självmant, så jag vågar inte riktigt be honom ta i 100%. Känns som det är lätt hänt med olyckor i 250km/h med en galen häst i korsgalopp:crazy:

Har nog gillat att rida fort förut också, men har först nu med Bloffe lärt mig älska farten till fullo. Har ett antal gånger satt upp mig i lätt sits, manat på honom så mycket det gått och låtit honom springa så fort han bara orkat. Och det är ganska fort kan jag säga. :D

Blää så jag börjar sakna Bloffe nu, själv ligger jag hemma med bihålsinflammation. :( Vill testa mitt nya bett!

Ja men jag kan bara hålla med! Har alltid gillat fart, men Hnokkis kärlek till fart har verkligen smittat av sig på mig :D Det är en speciell känsla att bara ösa på!

Men usch, stackars :crazy: Hoppas du blir frisk snart!!!

fick kort från Island idag på min fina Saela... hon e riktigt vacker :grin:
hon är 1 år gammal nu :laugh:

283450_10150746559960057_733515056_19890699_8210245_n.jpg

216714_10150748076760057_733515056_19905037_3607750_n.jpg

284976_10150748077310057_733515056_19905043_3989326_n.jpg

Knapplån

Idag fick jag nog av jorunns vinterpäls som stör henne en massa så idag rakades halsen. Jorunn stod lös på gången så duktig så:love:

Så kommer hon helrakas lite mer när senhösten närmar sig men nu får halsen duga.
Hon fick en vilodag idag för det var för varmt att rida jag hade massa ont i hivudet troligen för att de skulel komam åska nu påkvällen bläää

Själv har jag sålt häst till lindome, och känner en hel del islandsfolk där! Vart ifrån kommer Godi?

Aha, vad spännande? Kände du kanske till min gamling Godi också?

Ja, jag vet vilken häst det var men så mycket mer var det inte.
Han var med oss på en ridtur för flera år sedan, en tjej lånade honom för att rida med oss en dag. Han stod då på Raudhetta.

Själv har jag sålt häst till lindome, och känner en hel del islandsfolk där! Vart ifrån kommer Godi?

Jag tror att jag ser din fd. häst varje dag just nu när jag åker till stallet. Han står i en hage på vägen dit.

Haha.
Behöver jag ens säga att han kom sakta men säkert sist in i mål? :p

Bilden motiverar mig till att träna Bloffe till toppkondition och kräva revansch nästa gång samma tävling ordnas...! :devil:

Godi stod på Raudhetta om jag förstod det rätt, i alla fall ett tag. Det var en tjej som ägde honom, men jag tror att han gick med i verksamheten på halvtid eller nåt sånt innan han flyttade ner till oss. Så berättade förra ägaren i alla fall, att han inte trivdes så bra att gå med i verksamheten (eller så funkade det inte) och därför såldes han. Har även fått höra från en här på buke för nåt år sen som red honom i verksamheten, hon gick en gymnasieutbildning och då hade de lektioner där förstod jag det som.

Vet inte om han stod i något annat stall innan dess eller om han stod där hela tiden. Det var i alla fall hon som hade honom där som importerade honom.

KL

Tips efterlyses på bra boots, inga viktboots utan vanliga skyddsboots.
Enligt förra ägaren så har Sòl lätt för att trampa sig fram, har inte märkt av det än, men har ju i och för sig inte gjort så mycket med henne än.
Köpte i alla fall ett par vanliga gummiboots, för det blev jag rekommenderad, att de var bra att börja med, lättskötta och så.
Men de ser alldeles för stora ut tycker jag. Dels så är de lite för vida, och så är de liksom för långa så det känns som att hon skulle kunna trampa på dem.
Har aldrig behövt använda sånt, så jag har inte riktigt koll på hur de ska sitta. :confused: Ska be stallkompisen hjälpa mig kolla imorgon.

Men jag måste troligtvis ändå byta, så därför tänkte jag kolla om ni har tips på några som sitter bra?

Idag hade vi koterapi. Red en hel runda förbi 4 kohagar och det gick jättebra! Var först lite tveksam om jag skulle rida tillbaka efter första hagen (vet fortfarande inte om det hade varit bäst) men vi fortsatte och det gick bra. Hon blev lite rädd precis när vi red förbi första hagen och de var väldigt nära. Då rusade hon iväg ett par meter men stannade så fort hon kom förbi kompisen. Red lite volter på ett fält bredvid kohagen och hon lugnade sig lite, sen kom några kossor närmare och då blev hon rädd igen och studsade en gång, sen red vi bort en bit och hon lugnade ner sig. Så vi fortsatte runt hela rundan och det gick fint. Visst var hon lite nervös, men hon gjorde inget dumt så det kändes bra.
Nu ska hon få vila från kossor ett tag och smälta upplevelsen, så ska vi träna lite mer i paddocken istället. Hon är lite orolig i hagen också, allt är ju så nytt, så jag tror det blir bra att ta paus nu när det gick bra.

Senast ändrad:

Om de gummibootsen du har är för stora så köp storleken mindre istället. Jag har inte upplevt någon skillnad på de olika jag provat mer än just storleken och den är ju lätt reglerad. De flesta säljs i storlekarna S M och L.

Ok, tänkte mer när jag ändå skulle åka och byta till en mindre storlek om man kanske ska testa någon annan variant. :)
Men då kör jag vidare på vanliga i gummi och hoppas att de blir bra.

Jag har både gummiboots och neoprenboots och föredrar de i neopren eftersom min donna fick skav av gummibootsen. Hon är inte skavkänslig alls i vanliga fall men det gick fort att få skav av bootsen. Använder dem dock när det är lerigt ute men då med en flexilinda under bootsen.

Aha, vad spännande? Kände du kanske till min gamling Godi också?

Jag red på raudhetta en gång i tiden. Jag minns att där fanns en häst som hette Godi, men jag minns honom som mörkare än vad dina bilder visar. Nästan leverbrun. Tror ägaren hette Katja? Eller så är jag ute o cyklar. :)

En avlägsen kompis till mig har just köpt Baldur o startat en blogg, skall forsoka minnas adressen...om du är intresserad så klart!

Grattis till hästköpet, ser fram emot att följa er!

Hittade honom, är detta din godi?
raudhetta.se/hastarna/godi.htm

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 997
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 637
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 177
· Visningar
61 796
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka