Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
KL
Tips efterlyses på bra boots, inga viktboots utan vanliga skyddsboots.
Enligt förra ägaren så har Sòl lätt för att trampa sig fram, har inte märkt av det än, men har ju i och för sig inte gjort så mycket med henne än.
Köpte i alla fall ett par vanliga gummiboots, för det blev jag rekommenderad, att de var bra att börja med, lättskötta och så.
Men de ser alldeles för stora ut tycker jag. Dels så är de lite för vida, och så är de liksom för långa så det känns som att hon skulle kunna trampa på dem.
Har aldrig behövt använda sånt, så jag har inte riktigt koll på hur de ska sitta.
Ska be stallkompisen hjälpa mig kolla imorgon.
Men jag måste troligtvis ändå byta, så därför tänkte jag kolla om ni har tips på några som sitter bra?
Idag hade vi koterapi. Red en hel runda förbi 4 kohagar och det gick jättebra! Var först lite tveksam om jag skulle rida tillbaka efter första hagen (vet fortfarande inte om det hade varit bäst) men vi fortsatte och det gick bra. Hon blev lite rädd precis när vi red förbi första hagen och de var väldigt nära. Då rusade hon iväg ett par meter men stannade så fort hon kom förbi kompisen. Red lite volter på ett fält bredvid kohagen och hon lugnade sig lite, sen kom några kossor närmare och då blev hon rädd igen och studsade en gång, sen red vi bort en bit och hon lugnade ner sig. Så vi fortsatte runt hela rundan och det gick fint. Visst var hon lite nervös, men hon gjorde inget dumt så det kändes bra.
Nu ska hon få vila från kossor ett tag och smälta upplevelsen, så ska vi träna lite mer i paddocken istället. Hon är lite orolig i hagen också, allt är ju så nytt, så jag tror det blir bra att ta paus nu när det gick bra.