Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Jag har "No turn boots" från Horze. Dom är i neopren med väldigt slitstarkt yttertyg. Dom är lätta och mycket tåliga!
Jag hade liknande fast från Globus innan och dom gick sönder efter andra gången. Dom sprack i sömmarna vid kardborren och släppte även baktill på bootsen nere vid marken. Bara skit rent utsagt!

Halvt KL

Jag har flera par neoprenboots men är mest nöjd med mina ProBell från Horze. Billiga och tåliga, storlek S passar fint på min normalstora isis.

Jag red på raudhetta en gång i tiden. Jag minns att där fanns en häst som hette Godi, men jag minns honom som mörkare än vad dina bilder visar. Nästan leverbrun. Tror ägaren hette Katja? Eller så är jag ute o cyklar. :)

En avlägsen kompis till mig har just köpt Baldur o startat en blogg, skall forsoka minnas adressen...om du är intresserad så klart!

Grattis till hästköpet, ser fram emot att följa er!

Hittade honom, är detta din godi?
raudhetta.se/hastarna/godi.htm

Japp det är min fina Godi!!
Han var mycket mörkare på vintern, mer brun som du säger och manen blev ljusare. Sommarpälsen går mer mot mörk röd, och manen blir mörkare. Stämmer att det var Katja som hade honom då.

Hade varit kul att följa Baldur lite, vet att det var några i Stenungsund som hade honom (skulle varit och kollat på Grim och Eilifur som de hade till salu, men de hade redan blivit sålda när jag kom hem). Är det de som har kvar honom än eller har de sålt honom? Pm:a gärna om du vet nån, eller du kanske har kurser och så själv?

Tack, det känns jättespännande. Kommer nog inte bli så värst spännande uppdateringar från oss nu i början innan vi kommit igång ordentligt. Vi håller oss i paddocken och tar det lite lugnt nu till nästa vecka, pga skoning och så. Sen satsar vi på att ge oss ut och konfrontera kossorna igen.

Hon är helt fantastiskt lugn när man spolar och sprayar och allt sånt, vilket känns jätteskönt!

Är du med i nån klubb förresten, har för mig att du inte bor allt för långt ifrån mig? Du har ingen tränare du kan tipsa om? Vi har ju en här, men han kunde inte förrän till hösten (fullt upp med hingstarna och annan träning nu). Sen har jag i och för sig massa duktiga stallkompisar som gärna hjälper till, men det hade varit kul att få lite tips om fler som man kan gå kurs eller så för.

Jag har "No turn boots" från Horze. Dom är i neopren med väldigt slitstarkt yttertyg. Dom är lätta och mycket tåliga!
Jag hade liknande fast från Globus innan och dom gick sönder efter andra gången. Dom sprack i sömmarna vid kardborren och släppte även baktill på bootsen nere vid marken. Bara skit rent utsagt!

Det låt ju bra, gissar att det är såna med en kula baktill?

Jag tycker egentligen inte alls om schabrak, tycker det liksom är för mycket på för liten häst oftast! Men så råkade jag gå förbi Hansbros nyheter när jag skulle köpa kraft till Hnokki, och blev kär:love: Småquiltade och fanns i olika kombinationer av blå/röd/vit och blå/gul. Så efter lite påtryckningar av norsk sambo blev det tillslut ett med blå grund och vita och röda linjer. Can't wait to try it on!

Ja, en så tävling hade varit spännande :P Eller som som sagt, FARLIGT! Men hästarna hade nog haft kul haha!

När jag och Fengur är ute på tur med de andra i stallet bland annat ett halvblod som är rätt grön så det är dumt att låta Fengur springa som en dåre. Då står han och hoppar och frustar och backar nästan ner i diket när jag håller i honom för han är så frustrerad för att han inte får springa som en tätting uppför den där fina uppförsbacken:D

Har också ett bett som jag vill prova....men Fengur har ju varit "skadad" så jag har inte ridit honom på 2 veckor. Hade tänkt ta en liten tur med honom nu, men det ÖSREGNAR!!! Hoppas jag kan rida senare idag. Vill ta en tur på Laukur också.

KL.
Ordnas en gædingakeppni den 21.8 på en ovalbana ganska när stallet. Kompisen försöker få mig att fara tävla med henne i fyrgången.
Glup, törs man åka med och skämma ut sig? :D

Annars vore det inga problem men jag är rädd att traven far åt skogen då Bloffe taggar till galopp på långsidorna.... :crazy:

Det är väl inte så farligt att han galoppar.
Min andra tävling jag var på så hamnade vi i b-final och min pålle sa tjoho och drog iväg i galopp i 3 varv :grin:

Attans =( det blev inget isis köp för mej =(
Samma stund som vi skulle lägga handpenning på ett islands sto
fick jag ett mail av ägaren att hon sålt henne till en annan =(

så nu ger jag snart upp =(

Attans =( det blev inget isis köp för mej =(
Samma stund som vi skulle lägga handpenning på ett islands sto
fick jag ett mail av ägaren att hon sålt henne till en annan =(

så nu ger jag snart upp =(

Men fu vad tråkigt!! Låter som lite dålig stil tycker jag! men ge inte upp, det är köparens marknad, och det finns MKT fint ute nu tycker jag!

Vad synd!
Håller med Tussilago, dålig stil av försäljaren. Men det kommer säkert något bättre emot ännu, ge inte upp! :)

KL.
Bevis på att Ófeigur är ett fullblod i islandshästkropp. De hade haft lekfull galopptävling med tidtagning på stallet, en bekant deltog med Bloffe.
100 meter på 8 sek, inte illa. :p

Är du med i nån klubb förresten, har för mig att du inte bor allt för långt ifrån mig? Du har ingen tränare du kan tipsa om? Vi har ju en här, men han kunde inte förrän till hösten (fullt upp med hingstarna och annan träning nu). Sen har jag i och för sig massa duktiga stallkompisar som gärna hjälper till, men det hade varit kul att få lite tips om fler som man kan gå kurs eller så för.

Jag bor ju 4mil sydöst om göteborg. Jag är med i Djarfur (och sporadiskt kommer jag ihåg att betala in stödmedlem till Vaengur typ varanat år eller så ;) )

Vi har ju mängder med tränare som kommer till området Lindome/Kungsbacka. Lättast är nog att söka via Vesturs hemsida, o sen ut i lokalklubbarna och deras stallar. Jag har prövat flera av tränarna men fastnat för Magnus Lindqvist. Aningens mycket input ibland men han är så jäkla duktig på att se hästen! Och att man fattar vad man håller på med o känner det -inte bara gör som tränaren säger. Reynir är ju oxå kul att träna för när man behöver en självförtroendeboost. Reynirs genomgående instruktion är dock "Rid på känsla" så det kan ju vara lite förvirrande för oss som har dålig känsla ;) Han håller lektioner i Kungälv nuförtiden. Man kommer alltid från en Reynirträning med ett stort leende på läpparna!

Men regelbundet tränar jag för en tjej som heter Maria, hon har grunden i klassisk dressyr med rider islandshäst(klok tjej). Passar mig bra som behöver grunddressyren mer än gångartsträning just nu. Henne rider jag för så ofta det går, 1-2ggr/månad och hon tränar oxå för Magnus så det blir perfekt. När vi inte kommr vidare tar jag en lektion för Magnus o Maria är där, sen hjälper hon mig att träna på det under några månader. Bra deal :)

Pm'ar baldurs blogg :)

Fast så himla liten är han inte. En god rondör där på det gröna gräset!

Haha ja magen har säkert växt på honom :D Men annars är han inte så stor egentligen! Han verkar trivas ypperlig där nere iafll, det är huvudsaken.

Idag satt jag upp en stund på Kveikja!

Det var lika vingligt och ostabilt som vanligt så hon har ju inte direkt förändrats ;) Möjligtvis att fettdepåerna på ryggen/manken höll bak sadeln lite...

Men hon tyckte det var jättekul att få komma ut! Hon såg så nöjd ut när sadeln kom på o ännu mer när hon fick komma ut ur stallet! Mindre nöjd när vi valde paddocken ;) Det blev bara typ 5 varv i skritt o ett halvt varv med trav o ett halvt med grisepass.... Men sen tog vi oss ut ett varv på stubbåkern! Meyja for runt i högsta fart, eggad av att Mathias o Snöggur töltade runt. Kveikja fick skritta...

Meyja fick oxå gå in i stallet för första gången, det var spännande! Hon stod mest i tittade vid mammas sida. Men när vi kom in efter turen så var hon mer nyfiken o kollade runt o smakade på saker... Dessutom ville hon inte gå med in i hagen när vi var klara! Nu börjar nog perioden när hon vågar mer sjäv...

ridkvemey4.jpg

ridkvemey1.jpg

Haha, söt!!

Tack för tränartipsen. Reynir skulle jag varit på kurs med nere i glommen i våras, men då blev hästen sjuk så jag åkte ner och kollade bara.
Det är väldigt delade läger i stallet, en del gillar honom jättemycket, en del tycker det är för mycket fart. Tyckte dock han var väldigt lugn och vettig när jag kollade. Så är sugen på att testa när jag får chans nästa gång. Stallägaren skulle åka iväg och rida för honom nu snart, vet inte exakt när, men jag vill vänta lite med att åka iväg med Sòl tills hon blivit hemmastadd.
Magnus har jag hört mycket gott om, hade varit kul att testa nån gång.

Jag var medled i Vaengur första året jag köpte Godi, men eftersom jag inte "utnyttjade" klubben till något så blev det aldrig att jag förnyade.
Får väl se om jag ska gå med i nån klubb längre fram, men vet inte vilken, tycker inte det verkar hända så värst mycket om man inte är intresserad av tävling.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 000
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 642
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
62 003
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka