Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Usch vad tråkigt med oseriösa försäljare/ägare. Har också råkat på ett par såna nu när jag letat häst.

Men ge inte upp, det finns så otroligt många fina hästar!! Och just nu är det som de säger dessutom rätt tid att köpa häst, priserna ligger ganska mycket lägre än de gjorde för bara några år sen, och man kan oftast pressa priserna en hel del. De ligger ofta lite högre i utgångspris, de som jag kollade på så var det en del som utan att blinka gick ner 10' så kolla inte för noga på priset som uppges i annonsen, de är oftast satt några tusen över vad man vill ha, och ganska många tusen över vad man kan tänkas gå ner till.

KL
Längtar efter att få "hem" min lilla foderhäst! Ska bli så kul! Känns jättebra! Skulle åkt dit idag, men var toktrött, och det fullkomligen öste ner, så det kändes inte som läge att göra nånting alls. Spar det till en annan dag!

Japp det är min fina Godi!!
Han var mycket mörkare på vintern, mer brun som du säger och manen blev ljusare. Sommarpälsen går mer mot mörk röd, och manen blir mörkare. Stämmer att det var Katja som hade honom då.

Hade varit kul att följa Baldur lite, vet att det var några i Stenungsund som hade honom (skulle varit och kollat på Grim och Eilifur som de hade till salu, men de hade redan blivit sålda när jag kom hem). Är det de som har kvar honom än eller har de sålt honom? Pm:a gärna om du vet nån, eller du kanske har kurser och så själv?

Tack, det känns jättespännande. Kommer nog inte bli så värst spännande uppdateringar från oss nu i början innan vi kommit igång ordentligt. Vi håller oss i paddocken och tar det lite lugnt nu till nästa vecka, pga skoning och så. Sen satsar vi på att ge oss ut och konfrontera kossorna igen.

Hon är helt fantastiskt lugn när man spolar och sprayar och allt sånt, vilket känns jätteskönt!

Är du med i nån klubb förresten, har för mig att du inte bor allt för långt ifrån mig? Du har ingen tränare du kan tipsa om? Vi har ju en här, men han kunde inte förrän till hösten (fullt upp med hingstarna och annan träning nu). Sen har jag i och för sig massa duktiga stallkompisar som gärna hjälper till, men det hade varit kul att få lite tips om fler som man kan gå kurs eller så för.

Kul när man läser och känner igen hästar/folk :)
Har också ridit Godi när han stod på Raudhetta (gick den gymnasieutbildningen som tidigare nämnts) och minns att han var en mycket trevlig och go häst. :)

Känner även de som har ägt Baldur och även hade Grim och Eilifur till salu. Hade min häst där ett tag. Baldur är nu såld till tjejen som jobbade på gården (men nu har flyttat om jag förstått det hela rätt), kan skicka pm till dig med mer info.

Eilifur och Grim var två riktiga goingar, hade själv gärna köpt Eilifur om jag hade haft möjlighet. En ung känslig herre på 1,50cm med ett hjärta av guld kan man ju inte motstå :love:.

Vad kul att det kommer fler folk lite upp mot mitt håll :D Nu åker jag iofsg inte förbi Mellerud så jätteofta längre, men var där en del förut när vi höll på med några hus där.

En liten bit utanför har du ju Thorleifur, världens bästa veterinär och världens finaste Nökkvi!

Senast ändrad:

Knapplån!

Idag red jag för sallägaren som är en dressyrtränare och OJ vad det gick bra.Först red hon för att känna igenom Jorunn och det finns en hel del att jobba på. Jorunn och jag fick förklaring till varför Jorunn inte har velat fattat galopp och hur vi nu skall rida igenom oss detta! Fick en hel det att träna på nu till nästa pass.Kommer rida för henne varannan vecka och åka på Kurs för Nina W i höst/vinter så nu är det slut på våra lata dagar haha.

Idag galopperade jag så sjukt bra på Jorunn.. fick verkligen till en 3 taktig kort kort dressyrgalopp.. wow var allt man kunde tänka:love:
Jorunn är just nu vääääldigt dyr:love:

Vad roligt när vissa saker bara lossnar sådär! Då vet man liksom vad man strävar efter.

*KL*

Vill påminna om forumreglerna här, och det är inte tillåtet med annonser eller att uppmana användare till att PM:a för olika saker.

Boj/moderator

Ja verkligen. sedan är det så roligt eftersom jag och jorunn har kommit igång på allvar nu..Jag har ju tagit det sjukt långsamt med henne men nu när hon är 8 år känns det som om man äntligen kan ställa lite krav på både¨på form och rida lite längre tid vid passena.

Så nu satsar vi på att tävla nästa år=)

Tävlingar är ett bra och kul sätt för att stämma av vart man ligger! Nån gång skulle jag oxå vilja tävla lite! Verkar kul!

jag ska försöka få in i fodervärdskontaktet att jag vid ev försäljning av stoet jag ska ha på foder, så har jag förköpsrätt, för det pris hon är värd idag. Är ju inte jättekul att ta en outbildad häst, lägga ner massa pengar på träning o kurser, och sen köpa hästen för det hon är värd då jag hållt på ett bra tag.

Så vad skulle ni säga att ett sto på 6 år som är riden i skritt o trav lite i skogen är värd?

kl

Nu hoppar jag in igen... Syrpa var ju friskförklarad, men uppenbarligen inte frisk.
Nu ska hon in och röntgas, hela ryggen+spatt. Hon är ju spattröntgad sedan innan, och symptomen fanns redan då, men nu får vi kolla igen. Vi ska dit på torsdag och håller tummarna. Men nu vet jag inte vad jag håller tummarna för längre :(

Vad tråkigt!! Jag rekommenderar ni också gör UL på gaffelbanden också och det kan vara så hon kan vara sned i bäckenet, kan vara svårt se men det bör en veterinär kunna känna hoppas jag? Hovstatus (verkning) bör också kolla, kolla allt som bara går!! Vilken klinik åker ni till??

KL*

Red ett uppmjukande pass på banan idag. Hnokki var lite styv och stel, men gick bra för att ha stått så mycket som han gjort på sistone. Passade på att ta lite bilder på min fina lilla vita:love:

55497_1312905500.jpg

17176_1312905498.jpg

hejsan.. Nu har jag minsann hittat en pålle som jag vill ha =) Visserligen så är hon nästan inget av vad jag ville =) ville ha ett färgrikt sto som va minst 2 år gammal men har nu hittat ett svart litet sto som jag kärade ner mej helt i som bara e 1 år gammal =)

Hennes mamma är en islands import (efter nån jag inte ens kan stava till =) å pappa är Ymir från Allemansängen.. De e en stor tjej som blir säkert över 145 cm =) Bara längtar tills hon kommer hem.Ägaren skulle bara fixa papper mm innan =)

Någon som vet hur man kan få reda på hennes blup?
Pappa har 104 å mamma vet jag ej. kan någon hjälpa så får ni gärna PMa så kan ni få namn mm på mamman mm

Detta e som sagt min första egna islänning så tar tacksamt imot tips å råd =)
Planen e å pyssla å lära känna henne å greja med henne fram till hon e 3 då ska hon betäckas sen efter de ska hon vara rid häst..

PMa mammans namn till mig så kan jag kolla :)

Kul att du hittat en häst som verkar bra!

jag har nu fått reda på de jag vill =)

men ni får gärna tipsa som sagt detta e min första islänning =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 000
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 646
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
62 009
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka