Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Svårt att se skillnaden när han står så olika. Men FIN är han minsann!!!

Pappa Baldur är efter Orri. Baldur ägdes tidigare av Beckströms i Falkenberg.
Mamman är efter Erknar frå Sortehaug. Mamman finns på Raudhetta i Lindome.

Ja, så var de kanske! :D
Har verkligen noll koll/intresse av avel och stam, tycker jag var jätteduktig som ens mindes namnen :angel:

Japp, hon är från Lindome, det stämmer. Känner du henne kanske?

Jag vill se ordentliga bilder på din häst nu :D Du verkar så himla glad! :love:

Jag vill se ordentliga bilder på din häst nu :D Du verkar så himla glad! :love:

Ska försöka fixa imorgon.

Det känns helt klart som en utmaning, men det känns jättekul och helt rätt. Rent ridmässigt (dressyr och gångarter) känns det jättebra. Men det är ju en hel del nytt för både henne och mig nytt. Och jag måste lära mig att tänka unghäst. Måste tänka på det hela tiden och inte ta för givet att hon kan/är van vid saker. Men det ska nog gå bra, tror det faller sig ganska naturligt efter ett tag.
Har massa duktigt folk runt omkring. Tyvärr kunde inte ena tränaren förrän i höst, han hade massa att göra nu. Men den andra ska jag boka tid med snart. Ska bara komma igång igång med henne lite först, sen blir det träning så snart som möjligt så vi får en bra start.

Ska även gå till någon osteopat/kiropraktor eller liknande för att kolla upp vad jag kan göra åt min ena höft. Är lite kortare i ena sidan och sitter gärna lite mer på den sidan, vilket jag absolut inte vill föra över på henne. Så det ska jag ta tag i innan jag börjar rida henne ordentligt.

Grattis till hästköpet!
Det var mig en riktigt söt liten dam du köpt :)

*kl*
fy vilken dag jag haft idag.
Min stackars 87åriga dementa farmor ramla och slog sig halvt fördärvad idag :(
Hon va uppe på dagverksamheten som hon är 2 dagar i veckan ( i samma hus som jag jobbar) och bär färdtjänsten ska köra hem henne så ramlar hon handlöst i asfalten med ansiktet först och jag höll på att slänga skräp när ja fick se en ambulans komma dit, en personal springer in till mig och ser alldeles ifrån sig, ja säger direkt: är de farmor? Hon bara nickar å pekar bort på asfalten.

Springer dit, där ligger min stackars farmor helt nerblodad, jag kände verkligen inte igen henne, fruktansvärd syn. Hon var jätte svullen i ansiktet och hela överläppen vad kluven, inte bara ett litet Jack utan verkligen i två delar..... :(
Fick åka med ambulansen som kom på 2 minuter :), jag kunde inte åka med henne för jag kunde inte lämna min kollega ensam på våran avdelning, ringer pappa som åker på en gång å mötet upp på sjukhuset.

Stakars farmor har brutit kindbenet, de som är precis under ögat, brutit näsan, spräckt läppen och slagit ut 3 tänder i överkäken :(
Fy sjutton, min farmor å farfar betyder allt för mig, så blir så rädd att hov inte ska hämta sig från detta, vill bara Linda in dem i bomull och gömma dem så de aldrig skadar sig å helst att de lever för alltid :(

Jag kände att ja fick aldrig bearbeta de ja fick se, fick ju gå tillbaka till jobbet + ringa runt till pappa å farfar å alla. Så nu när ja kom hem sattes ja min bara å stortjöt hos pappa....
Bilden på min farmor när hon ligger där, rädd, omtöcknad och har så ont....den vill inte försvinna.
Min älskade gamla farmor!!!

Fruktansvärt! Kanske vore det bra att åka och hälsa på henne väldigt snart så att du får träffa henne och hålla henne i handen. Även om hon säkert kommer att se "läskig" ut eftersom hon slog sig så illa i ansiktet kanske det känns bättre efter att ha träffat henne så att du får bort den hemska bilden av när hon just ramlat i backen. Annars är det bra att prata om det om och om igen när man varit med om någonting otäckt, det gör det lättare att bearbeta.

Senast ändrad:

Usch och fy, stackars din farmor!

Jag har mist alla mina gamlingar och senast farmor som var jättenära. Hon bodde bara någa hundra meter från oss hela min uppväxt och hela min skoltid var vi hos henne på morgonen och åt frukost, och oftast var vi där och fikade efter skolan. Så när hon gick bort var det verkligen tomt.
Förstår din oro, när de varit med hela livet så vill man inte att de ska försvinna, det finns liksom inte med på kartan.

Håller med Moli, tror det kan vara bra att få träffa henne snart och se hur hon mår. Även om hon har ont så känns det nog lite bättre att se henne nu när hon är lugn och är i goda händer på sjukhuset.

Hoppas hon kryar på sig snart farmor! Och hoppas det känns lite lugnare för dig imorgon.

*kl*
fy vilken dag jag haft idag.
Min stackars 87åriga dementa farmor ramla och slog sig halvt fördärvad idag :(
Hon va uppe på dagverksamheten som hon är 2 dagar i veckan ( i samma hus som jag jobbar) och bär färdtjänsten ska köra hem henne så ramlar hon handlöst i asfalten med ansiktet först och jag höll på att slänga skräp när ja fick se en ambulans komma dit, en personal springer in till mig och ser alldeles ifrån sig, ja säger direkt: är de farmor? Hon bara nickar å pekar bort på asfalten.

Springer dit, där ligger min stackars farmor helt nerblodad, jag kände verkligen inte igen henne, fruktansvärd syn. Hon var jätte svullen i ansiktet och hela överläppen vad kluven, inte bara ett litet Jack utan verkligen i två delar..... :(
Fick åka med ambulansen som kom på 2 minuter :), jag kunde inte åka med henne för jag kunde inte lämna min kollega ensam på våran avdelning, ringer pappa som åker på en gång å mötet upp på sjukhuset.

Stakars farmor har brutit kindbenet, de som är precis under ögat, brutit näsan, spräckt läppen och slagit ut 3 tänder i överkäken :(
Fy sjutton, min farmor å farfar betyder allt för mig, så blir så rädd att hov inte ska hämta sig från detta, vill bara Linda in dem i bomull och gömma dem så de aldrig skadar sig å helst att de lever för alltid :(

Jag kände att ja fick aldrig bearbeta de ja fick se, fick ju gå tillbaka till jobbet + ringa runt till pappa å farfar å alla. Så nu när ja kom hem sattes ja min bara å stortjöt hos pappa....
Bilden på min farmor när hon ligger där, rädd, omtöcknad och har så ont....den vill inte försvinna.
Min älskade gamla farmor!!!

usch vad hemskt att läsa:( min farmor står mig med väldigt nära de betyder verkligen allt ju och som du säger man vill linda in dem i bomull och att det aldrig ska hända något med dem:(

hoppas hon hämtar sig, du får hälsa på ofta och peppa henne!
tröstkramar

Tack för de tröstande orden moli, elin8 Gullan86, de Värmer :)
Ja tanken är att åka å hälsa på henne imorgon efter jobbet....
Samtidigt har man ju gamle farfar att titta till å oroa Sig för som är dålig på att äta om Inte farmor är hemma, hon är ju den som styrt å ställt i hemet i de 67 år de varit tillsammans. (Gifta i 65 år nu) inte lätt att bli gammal inte!!

Påminn mig isåfall om att jag aldrig skall rida tillsammans med er om Hnokki är pigg :D Det lär aldrig sluta bra haha.

KL*

Hnokki var som sagt PIGG idag, så skrittade en tur i skogen så han fick utlopp för energin genom att lyfta på fötterna istället. Skvattig som tusan var han dock, hoppade runt för varenda fågel, buske, och kvist som lät. Inte minst för sin egen skugga...

Rider faktiskt enbart barbacka nu. Jag som älskar min sadel så mycket, har helt fått kärleken (och balansen) tillbaka till den där nära känslan man får. Min rygg blir dessutom väldigt glad! Blir mer och mer sugen på att sälja bomsadeln och köpa en bomlös nu. Det är så mycket pengar som skall ut bara som jag inte har...

Det skulle ju kunna bli riktigt spännande ju ;) Tänk om vi lyckas rida ihop på en tävling också? Fengur tycker det är lite väääääl kul att vara på tävlingsbanan :angel:

Har flyttat mina pållar nu, till en större anläggning, ridhus och hela kittet. Ganska lyxigt, när man är van att inte ha något stall

:love:

Örn har bara blivit så rolig att rida, jisses vilka trav steg han tar, gissa vem som tittar mest av alla i speglarna i ridhuset för att se gången :angel:

Gáski har blivit någon form av hingst, unghingst kanske? visar upp sig och hela kittet.

Ja, så var de kanske! :D
Har verkligen noll koll/intresse av avel och stam, tycker jag var jätteduktig som ens mindes namnen :angel:

Japp, hon är från Lindome, det stämmer. Känner du henne kanske?

Nej, inte direkt. Har sett henne några gånger genom åren bara. Har själv häst i Lindome.

Tröstkramar, hoppas hon kryar på sig!
Obehagligt när det händer olyckor till gamla människor, de är ju så sköra. :(

Det skulle ju kunna bli riktigt spännande ju ;) Tänk om vi lyckas rida ihop på en tävling också? Fengur tycker det är lite väääääl kul att vara på tävlingsbanan :angel:

Den ridningen skulle gå helt åt skogen för vår del, Ófeigur blir supertaggad av "fellow racedrivers" så att säga.... :angel:
( Inte för att jag tror vi någonsin kommer så långt, men jag förfärar den dagen som jag måste rida med mer än 1 annan häst på banan samtidigt. Bloffe kommer inte göra något annat än galoppera eller rolla sig fram i tölt... :D )

Haha, det brukar gå ganska bra ändå när vi tävlar, men han är så övertaggad och framtung så varje gång han travar och skrittar skapligt så är jag jättenöjd :grin::p

*KL*

Måste bara visa en bild på min bäbis :)

282463_1838438367673_1441933077_31528344_6808946_n.jpg

Uppdatering i går fattade jorunn höger galopp som vanligt så det börjar lossna mer och mer det är bara rilheten nu och bygga upp musklerna rätt.

I förr går skrittade vi ut och hon skötte sig exemplariskt bra skönt=)
Idag blir det en uteritt igen skall kolla ny ridväg jag såg på kartan i går0)

På måndag är det dags för våran första dressyrlektion för en duktig dressyrlärare som skall hjälpa oss i skritt trav och galoppen tölten överlåter jag till min bästaste isistränare Nina=)

*kl* Det har varit en jobbig vecka.... min morbror dog i lördags. Min mormor ligger på sjukhus och allt händer samtidigt.... i måndags bestämde jag mig för att betäcka Vilja så just nu går hon med hingsten. Tur att jag har folk som ställer upp på en när allt ramlar ihop... är i Luleå hos min mamma på en snabb visit och ska försöka ta mig hem på söndag.

Känns pissigt att inte kunna närvara på begravningen den 13/8 men jag är inte miljonär och jag har en egen familj att ta hand om.

Ja, men du kan vi inte tävla tillsammans nån gång?! Min häst är ju en lugn läromästare för nybörjare på tävlingar, bara att åka på! Inte alls en fullkomligt galen, överdrivet villig, gaedingakeppni-häst som drar gärnet så fort han skymtar en långsida, och allra helst i en helt sjuk pass som han håller varv efter varv efter varv. Nej då, detta kommer att gå bra!:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 997
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 637
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 177
· Visningar
61 795
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka