Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappa Baldur är efter Orri. Baldur ägdes tidigare av Beckströms i Falkenberg.
Mamman är efter Erknar frå Sortehaug. Mamman finns på Raudhetta i Lindome.
Jag vill se ordentliga bilder på din häst nu Du verkar så himla glad!
*kl*
fy vilken dag jag haft idag.
Min stackars 87åriga dementa farmor ramla och slog sig halvt fördärvad idag
Hon va uppe på dagverksamheten som hon är 2 dagar i veckan ( i samma hus som jag jobbar) och bär färdtjänsten ska köra hem henne så ramlar hon handlöst i asfalten med ansiktet först och jag höll på att slänga skräp när ja fick se en ambulans komma dit, en personal springer in till mig och ser alldeles ifrån sig, ja säger direkt: är de farmor? Hon bara nickar å pekar bort på asfalten.
Springer dit, där ligger min stackars farmor helt nerblodad, jag kände verkligen inte igen henne, fruktansvärd syn. Hon var jätte svullen i ansiktet och hela överläppen vad kluven, inte bara ett litet Jack utan verkligen i två delar.....
Fick åka med ambulansen som kom på 2 minuter , jag kunde inte åka med henne för jag kunde inte lämna min kollega ensam på våran avdelning, ringer pappa som åker på en gång å mötet upp på sjukhuset.
Stakars farmor har brutit kindbenet, de som är precis under ögat, brutit näsan, spräckt läppen och slagit ut 3 tänder i överkäken
Fy sjutton, min farmor å farfar betyder allt för mig, så blir så rädd att hov inte ska hämta sig från detta, vill bara Linda in dem i bomull och gömma dem så de aldrig skadar sig å helst att de lever för alltid
Jag kände att ja fick aldrig bearbeta de ja fick se, fick ju gå tillbaka till jobbet + ringa runt till pappa å farfar å alla. Så nu när ja kom hem sattes ja min bara å stortjöt hos pappa....
Bilden på min farmor när hon ligger där, rädd, omtöcknad och har så ont....den vill inte försvinna.
Min älskade gamla farmor!!!
Påminn mig isåfall om att jag aldrig skall rida tillsammans med er om Hnokki är pigg Det lär aldrig sluta bra haha.
KL*
Hnokki var som sagt PIGG idag, så skrittade en tur i skogen så han fick utlopp för energin genom att lyfta på fötterna istället. Skvattig som tusan var han dock, hoppade runt för varenda fågel, buske, och kvist som lät. Inte minst för sin egen skugga...
Rider faktiskt enbart barbacka nu. Jag som älskar min sadel så mycket, har helt fått kärleken (och balansen) tillbaka till den där nära känslan man får. Min rygg blir dessutom väldigt glad! Blir mer och mer sugen på att sälja bomsadeln och köpa en bomlös nu. Det är så mycket pengar som skall ut bara som jag inte har...
Ja, så var de kanske!
Har verkligen noll koll/intresse av avel och stam, tycker jag var jätteduktig som ens mindes namnen
Japp, hon är från Lindome, det stämmer. Känner du henne kanske?
Det skulle ju kunna bli riktigt spännande ju Tänk om vi lyckas rida ihop på en tävling också? Fengur tycker det är lite väääääl kul att vara på tävlingsbanan
Det skulle ju kunna bli riktigt spännande ju Tänk om vi lyckas rida ihop på en tävling också? Fengur tycker det är lite väääääl kul att vara på tävlingsbanan
Nej då, detta kommer att gå bra!