Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Härlig man Freyr har!

KL

Jag ska rida för Reynir på lördag, och jag blir nervös när jag ska rida för någon ny tränare. Bör jag vara det? Är han snäll? :p

Jag ska rida för Reynir på lördag, och jag blir nervös när jag ska rida för någon ny tränare. Bör jag vara det? Är han snäll? :p

Åh vad kul!!

Jag har bara träffat honom en gång, men jag gillade honom. Han var rak och schysst. Om man bara vill höra hur bra man är och ingen som helst kritik så kanske det är fel tränare, men kan man ta att man har saker och jobba på och vill ha hjälp med det så tror jag han är toppen.

Jag ska rida för honom när vi sätter igång igen till våren, har i stort sett bara hört gott om honom. (det enda negativa jag hört tyckte jag var görlöjligt :angel: så det har jag struntat i att lyssna på)

Spännande, du måste uppdatera om hur det gick sen!!

Härlig man Freyr har!

KL

Reynir är grymt bra för självförtroendet, han är en levande tränare, gapar o skriker så det ekar i ridhuset, bra saker alltså. Vill man bli bättre ridtekniskt är han inte rätt man. Vill man öka sin känsla o ge hästen lite pepp är han helrätt. Man kommer alltid från en reynirlektion och är glad.

Vi tränar en del för honom(fast iår/förra året har vi legat lågt pga dräktig häst, flytt och renovering). Jag känner att det bästa konceptet för mig är en teknisk lärare, typ Magnus L. Varvat med reynirs "riiid på käääänsla".

Du behöver inte vara nervös för honom.

KL.

Ó fick springa av sig på ridplan idag, herre jävlar så en häst kan gasa. :D
Imorgon tänkte jag hoppa upp på ryggen och testa lite skrittarbete, vill ta det långsamt för säkerhetens skull.

Lite ridbilder från några veckor sedan då vi övade med kandar. Tycker att han fungerar super med dem, verkligen känslig till sätet och otroligt mjuk.

306326_2638751456468_1485960875_2975402_501308461_n.jpg

381708_2638752616497_1485960875_2975404_1580421109_n.jpg

384056_2638753736525_1485960875_2975407_603834112_n.jpg

375749_2638753176511_1485960875_2975406_1765275962_n.jpg

381409_2638755056558_1485960875_2975409_453594143_n.jpg

Han är så fin!!! :love:

KL
Idag ska jag testa att longera själv för första gången :o
Alltså longera på riktigt, inte bara springa i en cirkel med ett rep :p
Ska bli spännande, och det ska bli spännande att se om jag känner samma resultat efter det som efter tömkörningen sen när vi rider efteråt. Hade bara tänkt ta en kort longering som uppvärmning.

Visst har han det? Tycker han blir bara duktigare och duktigare på att ordentligt kliva under sig. :love:

Men Gud vad kul att någon annan också tycker det samma! :)

Håller med, ser väldigt trevligt ut!!

Idag har jag ridit sista lektionen på ett tag med randalin. Är dyrt att träna varje vacka, men ack så nyttigt! Vi tränar vidare på att dra oss mot skrölt, öva lite ställning, och även börja komma lite mot formen. Hon FÖRSÖKER verkligen, men inte lätt då man har en klump på ryggen som för fel!! Haha!
Det är så roligt att se vilken skillnad det är på steget efter hon fick skor på sig, himla kul! Nu får vi försöka jobba på själva och hoppas jag inte lyckas förstöra hästen!

Kul med intensiva träningsperioder, det är så givande.

Jag vill se bilder på den lilla tjejen!!

För att vara lite så där petig så är det du rider i inte ettkandar utan ett islänskt stångbett.=)
Kandar är ju med 2 bett i munne noch 2 tyglar=)

Men snygga ridbilder snygg häst.. kan ge lite man till min haha=)

Knapplån!>

ÅHHHH äntliiiigen har jag hittat färstarka schabrak och matschande benlindor..

Ska beställa orange, klarrött och lime Jorunn kommer bli hur snygg som helst i dom färgerna=)

Hässleholm?
Är det DK? :) Roligt isåfall! Och vad spännande att hon är borta så länge, det är ju lång tid det kan hända grejer på.

Jag funderar lite på att lämna iväg Snorri några veckor i sommar, och isåfall kombinera detta med att åka utomlands med mannen. Två flugor i en smäll! Jag har inga speciella problem med honom, men jag tror det kan vara nyttigt för alla ekipage att sära på sig och få lite inputs av någon duktig ryttare!

Jupp det är där hon står.

Det hade redan hänt ganska mycket med henne på bara 2 veckor när jag såg henne. Hon galopperade på volt och töltade. Något jag aldrig gjort med henne innan hon åkte dit. Jag har bara ridit henne rakt fram!

Jag ska försöka åka ner första helgen i dec och ta en adventsfika när det är öppet hus där.

Jag slog också två flugor i en smäll, jag ska satsa på darten detta och år och med häst och barn hemma och en karl som är borta så går inte tiden ihop överhuvudtaget så detta är perfekt för mig :D

KL
Någon som vet vilken tid islandshästarnas tävling är i globen på fredagen? Är inte så intresserad av hoppningen utan tänkte passa på att gå på mässan då.

Mvh Sanna

Det heter isländskt kandar!

Fengur:
Islandshästarna är väl i slutet av den perioden 15 -17.30, så säkert straxt efter 17 kan jag tänka mig. Ses där :D

jasså? på de sidor jag sett de säljas har bettet hetat islängst stångbett oavsätt så är det inge kandar då är det felnamngivet.
Kandar är och kommer alltid att vara med 2 bett och tyglar där ger jag mig inte:p

Det kallas både isländsk stång och isländskt kandar oavsett om du ger dig eller inte. Vanligast är att kalla det stång men med tanke på att skribenten är från Finland så kan man tänka sig att de har andra benämningar.

KL

Var ute en sväng i mörkret och jisses vad kul det är att tölta!!

Nu har jag kommit på hur hon funkar ;)
I början är hon lite oren, ingen katastrof, men inte som en klocka heller. Men låter man henne bara vara en liten stund istället för att försöka korrigera, så hittar hon takten alldeles själv, och då är det lätt som en plätt att gasa på. Så himla härligt att bara smattra fram snabbt som vinden.:love:

Eller ja, snabbare än jag nånsin töltat i alla fall. :p

Men ja, ni ser ju vad för bett han har i munnen så sak samma, ni förstår vad jag menar. ;)

I Finland kallas det typ alltid isländskt kandar, varför vet jag inte. Men stångbett säger nog nästan ingen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 878
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka