Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Längtar så till början av januari då jag ska sätta igång mina två ston efter de varit "mammalediga", såå spännande. Ófeig ska i vår iväg på träning och förhoppningsvis visning, jag har bara ridit henne en gång då hon reds in förra hösten, och Spaeta ska jag ha ut på tävlingsbanorna i vår tänkte jag.....kryper i benen på mig nu!!!! Någon som har några bra tips för träning inför tävling? Har bara varit ute på bana 2gånger och inte direkt satsat då......

Kul med intensiva träningsperioder, det är så givande.

Jag vill se bilder på den lilla tjejen!!

ja, verkligen, det är rekordstora framsteg varje gång! En sån härlig liten häst!!

Har du inte sett bilderna jag lagt ut på henne? Lagt ut en länk från facebook som alla skall kunna se.

Hmm, jo det har jag nog nu när du säger det.:o
Jag har minne som en guldfisk, ska smyga tillbaka och kika igen.:D

KL.
Äntligen suttit på min kära häst igen, kändes härligt efter en över två veckors paus. :banana:

Han var hur bra att rida som helst, mjuk, känslig och hela tiden med på noterna. Ingen stress, ingen fartdåre, inget liggande på bettet osv. Perrrrrrfekta häst. :love:

:love::love::love:

Har du redan fått av gipset? Hur känns det med armen?

Jag tror att de fattar när det är läge att busa och när det är läge att sköta sig. Är man inte helt rörlig som vanligt så brukar de vara extra försiktiga, samma med barn.

Tihi, nu tror jag du blandar mig med någon annan. ;)

Jag hade "bara" en häst med hovböld så det var hästen som måste sköta sig. :D

KL

Randalin var underbar idag! Fick till en sådan bra tölt med tempo utan rollningar!!
Sist jag fick till det så här bra så red min tränare ijämte med en annan häst och gav mig tips, idag lyckades jag själv!
Så himla härligt, satt och log från öra till öra typ :D

Tihi, nu tror jag du blandar mig med någon annan. ;)

Jag hade "bara" en häst med hovböld så det var hästen som måste sköta sig. :D

Nämen oj! Hmm, kan undra vem det var som hade brutit armen? Jag var bombsäker på att det var du, men tydligen inte. Jag får skylla på att jag har för många namn i huvudet just nu :p

Håller på och skriver namn och skickar mail hela dagarna nu, jag håller för första gången i mitt liv på att ordna en hästträff!! Å, så himla roligt det är dessutom!!! :D

Har äntligen lyckats få ihop alla anmälningar jag behöver, så nu är det bara att tuta och köra, tjohooo!!!

KL

Randalin var underbar idag! Fick till en sådan bra tölt med tempo utan rollningar!!
Sist jag fick till det så här bra så red min tränare ijämte med en annan häst och gav mig tips, idag lyckades jag själv!
Så himla härligt, satt och log från öra till öra typ :D

Det är så härligt att läsa såna här inlägg. :love:

Han känns ren i skritt samt rör sig rent i alla fyra gångarter då jag löslongerat, så han verkar vara så gott som frisk! :)
Nu har han sula och sko på den hoven, så nu väntar vi helt enkelt på att hoven skall växa tillbaka efter verkningen. Det var en hel del de fick verka bort så hovarna såg helt opar ut utan sko, men det brukar enligt hovisen jämna ut sig med tillväxten sen.
Så nu hoppas jag att vi har bråkat färdigt med sjukfall för vår del, och kan återgå till träningen. Lugnt och försiktigt såklart, håller oss mest till skritt på ridplanen så han inte behöver gå på så hårt underlag.
Ljuvligt att få rida igen. :love:

Elina; haha, sånt händer. För många människor och saker som händer. :D

Jag kommer förresten besöka Fors den 12 till 14 December så ifall ni stöter på en blondin med udda "accent" där då så kan det bra vara jag. :p

Jag kommer förresten besöka Fors den 12 till 14 December så ifall ni stöter på en blondin med udda "accent" där då så kan det bra vara jag. :p

Plötsligt så blev det en findlandssvensk röst som läste din text i mitt huvud.

Jag har ju vetat att du är från finland hela tiden, men tack vare det fetmarkerade ovan blev det plötsligt en annan uppläsare i mitt huvud. :rofl:

Helvete. :rofl:
Skulle vara så kul att vara svensk istället, kan jag få tillbaka min status som svensk med rikssvensk accent på något sätt? :D

Rikssvensk? Va i *******!!!! :devil:

Här är de ingen j**la rikssvenska, här talas de dialekt! :love:

Finlandssvenska låter ju supermysigt ju! Va glad för att du har lite personlighet i rösten. ;)

Ååååh, så spännande, jag kan knappt bärga mig!!!

Nästa helg ska vi ha föreläsning, som jag har organiserat alldeles själv!! (eller ja, får väl ge min tränare lite cred som bjöd in drygt 100 pers till evenemanget :angel:)

Och troligtvis kommer hela två isisbukare :D Ska bli jättekul att få en ansikte på dem.

Nemen vad i helsike, vad annat heter det om inte rikssvenska med 450 tusen olika dialekter som jag kan skratta ihjäl mig åt? :D Samma språk är det ju oberoende dialket. :p

Lite personlighet i rösten - ja, i Sverige kanske men i Finland låter vi ju alla lika. ( Så länge man inte bor uppe i Österbotten och inte kan tala ordentligt. :p )

Nänä försök inte, rikssvenska är det där slätstrukna tråkiga som ingen egentligen talar. (Men som alla tror att de talar :angel:)

Har ni inte dialekter i finland? Det har jag svårt att tro! Jag tycker det är stor skillnad på olika sorts finlandssvenska, men det kanske inte har med dialekt att göra utan bara är individuella skillnader?

Oj, lite OT kanske, men dialekter är ju så kul! (och nu har vi ju faktiskt en friare tråd också :p)

Såså, nu är det såhär: Finlandssvenska är den svenska som talas i Finland (och ev en del i Sverige :angel: (ok, jag pratar bara finlandssvenska med andra finlandssvenskar, de flesta hör inte att jag är "därifrån") ) och det finns en hel hop dialekter inom finlandssvenskan. Ca 5% av Finlands befolkning är finlandssvenskar.
Rikssvenska talas i Sverige och har även den, som vi vet, mååånga dialekter inom språket.
Svenskar kallar det rikssvenka när det anses "tråkigt och korrekt" och det anses att Nyköping och Uppsala talar den mesta rikssvenskan. Det kallar vi finlandssvenskar "högsvenska".
I Finland kallas det ni talar för "rikssvenska" för att förtydliga att vi menar "svenskan som talas i Sverige" (inte den vi talar). I Sverige brukar det kallas rätt och slätt "svenska" (men det ni kallar finlandssvenska är bara svenska för oss...).
Hängde ni med? Jag är lite suddig i konturerna just nu :angel:

/Malin
Finne när det passar henne själv, efter 15 år i Svea rike...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 878
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 643
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka