I
Invinciblestables
Sv: Slakt, fotoutställning
Var har jag antytt att mina barn skulle svälta om jag inte slaktade mina djur!? Du tillskriver mig saker som jag inte påstått! Om det nu har ungått dig så är jag lantbrukare till yrket, mitt jobb är att förse folk med mat för att göra en förenkling.
Bara för att du sätter gränsen vid svält behöver inte betyda att det är mer rättfärdigat inom ramen för "bry sig om" än där jag sätter den för att slakta ett djur. Varför är just din gränsdragning den mest korrekta om det ska vara godkänt att kunna säga att man bryr sig om djur/är djurvän, utan att för den skull liknas med Fritzl!?
Kicki
Jag skulle slakta djuret för mat om det inte fanns någon annan utväg och alternativet var att mina barn skulle dö. Jag skulle antagligen mata mina barn med min döde mans kött om det höll dem vid liv, det betyder inte att jag inte bryr mig om min man. (Jag har varken man, barn eller häst för tillfället, så diskussionen är helt teoretisk.)
Jag har väldigt svårt att tro att det inte finns några alternativ och dina barn skulle svälta om inte slaktade djur. Om dina barn riskerar att svälta ihjäl är det naturligtvis okej att slakta djuret, men om det verkligen är så illa ställt så ge mig ditt kontonummer så sätter jag in några tusenlappar!
Var har jag antytt att mina barn skulle svälta om jag inte slaktade mina djur!? Du tillskriver mig saker som jag inte påstått! Om det nu har ungått dig så är jag lantbrukare till yrket, mitt jobb är att förse folk med mat för att göra en förenkling.
Bara för att du sätter gränsen vid svält behöver inte betyda att det är mer rättfärdigat inom ramen för "bry sig om" än där jag sätter den för att slakta ett djur. Varför är just din gränsdragning den mest korrekta om det ska vara godkänt att kunna säga att man bryr sig om djur/är djurvän, utan att för den skull liknas med Fritzl!?
Kicki