Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Just det @Mirtai - en till nybörjarfråga! Om någon av lärlingarna siar fårulven, kommer den få veta att spelaren är fårulv eller står den som bybo? Har för mig att jag läst några lekar där onda utanför lyan sias som bybor, så tänkte att det var bäst att fråga :o

Just det @Mirtai - en till nybörjarfråga! Om någon av lärlingarna siar fårulven, kommer den få veta att spelaren är fårulv eller står den som bybo? Har för mig att jag läst några lekar där onda utanför lyan sias som bybor, så tänkte att det var bäst att fråga :o
Intressant att både du och heffaklumpen skriver om fårulven som inte ens är med. Kan vara ett misstag men kan vara bra att komma ihåg i framtiden.

Jag är inte mirtai men jag tror att det svarta fåret visas som det svarta fåret eftersom det inte står något annat :)

Tror du på den teorin såpass mycket att du tyckter den är värd en andra röst? Jag förstår inte rikigt varför du inte valde att rösta på mig istället.

Är du ulv som tror att hedinn har rätt?
För att jag kände redan när jag skrev min reaktion att jag hade en bra teori mot Paddington där. Därför kändes det surt när heffa "stal" min motivering.

Jag tyckte det var märkligt att hellre leta får än ulv. Såklart att man inte ska få ut en god om man tror att det är ett alternativ. :confused: Annars spelar man ju med onda avsikter -eller hur?
Tycker man sig hitta ett får så borde man ju ha en teori om vilka fåret ville visa sig för. Alltså bättre att teoria om vem som kan vara ulv och rösta på den än just fåret?

nu är det DL1 och alla (nåja. i alla fall goda ) famlar ju i blindo hittills och det är ändå positivt att röster kommer med en teori och tanke som man sedan kan följa
Kan tänka mig att ändra röst om något mer misstänkt dyker upp och jag hinner se det.
tyvärr oväntat upptagen ikväll och hinner inte läsa ordentligt som jag trodde på förhand
Så ville rösta när jag kunde för säkerhets skull och med en teori med något jag faktiskt reagerade på
Lobelia röstar på Qitis, jag tycker det är lite märkligt att rangordna får och ulvletandet i denna lek då de är båda räknas med i vinstvillkoren. och hur man utformar teorin. Klart det alltid är bättre att ha en bra teori men här vid första DL är det ganska stora krav.

jag blir nog inte klokare så här till DL1
Paddington röstar på Hemlig dels för att försöka rädda mig själv å dels för jag tycker hon borde vara mer rutinerad än att tro att jag som får skulle vilja "visa mig"

För att jag kände redan när jag skrev min reaktion att jag hade en bra teori mot Paddington där. Därför kändes det surt när heffa "stal" min motivering.
bra teori?

Är det någon som någonsin haft en bra teori till DL1? :rofl:
För övrigt vet jag hur fel den är... men ändå!

Jag är på middag och försökt lösa lite snabbt från mobilen men kommer inte hinna läsa allt.

Niyama röstar på heffaklumpen
För hennes kommentar om att fåret röstar dolt, det brukar ju inte fåret göra och står inte heller i trådstarten, så jag undrar om det kommer från nån kommentar i lyan? Visserligen borde någon protesterat, men när heffa skrev det kanske ingen hunnit?

Intressant att både du och heffaklumpen skriver om fårulven som inte ens är med. Kan vara ett misstag men kan vara bra att komma ihåg i framtiden.

Jag är inte mirtai men jag tror att det svarta fåret visas som det svarta fåret eftersom det inte står något annat :)
Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?

Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?
Enklast är att kolla på de första sidorna i anmälningstråden - där står alla roller specade, men till syvende å sist är det vad LL skrivit i respektive pågående lek som gäller både för namnsättning å förmågor :)

DL1

15.58 Heffaklumpen röstar på Paddington
17.52 Artline röstar på hemlig
17.55 Mistimed röstar på Lobelia
18.04 qitis röstar på heffaklumpen
19.24 hedinn röstar på Artline
19.47 hemlig röstar på Paddington
20.05 iiantazie röstar på qitis
20.13 flyingchange röstar på Niyama
20.45 glömmerallt röstar på flyingchange
21.20 Lobelia röstar på qitis
21.24 Paddington röstar på hemlig
21.26 Niyama röstar på heffaklumpen

Paddington 2
hemlig 2
qitis 2
heffaklumpen 2
Lobelia 1
Artline 1
Niyama 1
flyingchange 1

Eftersom ni båda verkar tro det som kanske ni diskuterar det i lyan.

Fårulven/ ulv i fåra kläder vet du vad den är?

Svart får är en ond utanför lyan. Den enda super kraft den har är att den vet vilka ulvarna är.

Eftersom ni båda verkar tro det som kanske ni diskuterar det i lyan.

Fårulven/ ulv i fåra kläder vet du vad den är?

Svart får är en ond utanför lyan. Den enda super kraft den har är att den vet vilka ulvarna är.
Läste i anmälningstråden som Paddi tipsade om!
Fårulven är en vanlig ulv som röstar dolt och rösten i tråden räknas inte om jag fattat rätt?
Med i leken nu är alltså svarta fåret, som står som får i sior och inte har någon annan kraft än att den känner till ulvarna.

Korrekt? och sorry för förvirringen :o

Ja olika roller se anmälningstråd3ns första sidor där listas rollerna.

Sen kan en och samma roll förekomma i olika varianter så det är viktigt att läsa rollistan noga. Försök gärna använda det namn som LL skriver ut, tema namn eller referens namn för annars kan det bli väldigt förvirrat, det finns ju roller med liknande namn och funktioner så kan bli rörigt värre

glömmerallt röstar på flyingechange

för att det är ulvigt att inte vilja avgöra + röstar efter ot teori trots att flera röstar innan.

För övrigt får ni ursäkta hur jag skriver är ej van att leka från mobil ( leker dock från fåtölj, ej toa)

Fast ingen av teorierna innan min röst var ju så där våldsamt högkvalitativ, utan de flesta hakade på varandra med mer eller mindre vilda anklagelser. I mina ögon kan fortfarande exakt vem som helst vara ond eller god. Eftersom jag av misstag röstade ut Hedinn som var god i första DL i förra leken så kände jag att jag åtminstone inte ville ha ännu en avgörande röst i första DL på någon som är potentiellt god på mitt samvete.

(Dock känns det åtminstone lite skönt att rösten på mig kom från en fåtölj och inte från toaletten :turd: :p )

uppdatering

den senaste tiden hade stämningen på ridskolan blivit allt sämre. Eleverna vågade knappt rida ute eftersom grannarna hela tiden smög i buskarna och ville förstöra. En dag sken vårsolen sådär extra härligt och en grupp tänkte att det nog ändå var fritt fram att skritta en sväng ute innan lektionen. Men det skulle de inte ha gjort. Knappt hade de suttit upp innan grannen smällde av en smällare som fick hästarna att springa åt olika håll. De flesta satt kvar och fick ordning på sina hästar men en stackars elev hade en extra nervös häst som skenade till skogs.

Heffaklumpen var elev (bybo)

Dl Kl 10.00

Läste i anmälningstråden som Paddi tipsade om!
Fårulven är en vanlig ulv som röstar dolt och rösten i tråden räknas inte om jag fattat rätt?
Med i leken nu är alltså svarta fåret, som står som får i sior och inte har någon annan kraft än att den känner till ulvarna.

Korrekt? och sorry för förvirringen :o
Ingen fara lätt att blanda ihop, gå efter vad lista skrivit i trädgården för vad som gäller nu

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar