Det håller jag förvisso med omMed tanke på att fåret ingår i vinstvillkoren denna lek så är det minst lika viktigt att få ut fåret som ulvarna (förutom då att fåret inte kan käka)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det håller jag förvisso med omMed tanke på att fåret ingår i vinstvillkoren denna lek så är det minst lika viktigt att få ut fåret som ulvarna (förutom då att fåret inte kan käka)
Intressant att både du och heffaklumpen skriver om fårulven som inte ens är med. Kan vara ett misstag men kan vara bra att komma ihåg i framtiden.Just det @Mirtai - en till nybörjarfråga! Om någon av lärlingarna siar fårulven, kommer den få veta att spelaren är fårulv eller står den som bybo? Har för mig att jag läst några lekar där onda utanför lyan sias som bybor, så tänkte att det var bäst att fråga
För att jag kände redan när jag skrev min reaktion att jag hade en bra teori mot Paddington där. Därför kändes det surt när heffa "stal" min motivering.Tror du på den teorin såpass mycket att du tyckter den är värd en andra röst? Jag förstår inte rikigt varför du inte valde att rösta på mig istället.
Är du ulv som tror att hedinn har rätt?
Lobelia röstar på Qitis, jag tycker det är lite märkligt att rangordna får och ulvletandet i denna lek då de är båda räknas med i vinstvillkoren. och hur man utformar teorin. Klart det alltid är bättre att ha en bra teori men här vid första DL är det ganska stora krav.Jag tyckte det var märkligt att hellre leta får än ulv. Såklart att man inte ska få ut en god om man tror att det är ett alternativ. Annars spelar man ju med onda avsikter -eller hur?
Tycker man sig hitta ett får så borde man ju ha en teori om vilka fåret ville visa sig för. Alltså bättre att teoria om vem som kan vara ulv och rösta på den än just fåret?
nu är det DL1 och alla (nåja. i alla fall goda ) famlar ju i blindo hittills och det är ändå positivt att röster kommer med en teori och tanke som man sedan kan följa
Kan tänka mig att ändra röst om något mer misstänkt dyker upp och jag hinner se det.
tyvärr oväntat upptagen ikväll och hinner inte läsa ordentligt som jag trodde på förhand
Så ville rösta när jag kunde för säkerhets skull och med en teori med något jag faktiskt reagerade på
bra teori?För att jag kände redan när jag skrev min reaktion att jag hade en bra teori mot Paddington där. Därför kändes det surt när heffa "stal" min motivering.
Då är jag gärna med om någon vill bjuda in migNä vi tittar bara på och teoriar sinsemellan
Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?Intressant att både du och heffaklumpen skriver om fårulven som inte ens är med. Kan vara ett misstag men kan vara bra att komma ihåg i framtiden.
Jag är inte mirtai men jag tror att det svarta fåret visas som det svarta fåret eftersom det inte står något annat
Enklast är att kolla på de första sidorna i anmälningstråden - där står alla roller specade, men till syvende å sist är det vad LL skrivit i respektive pågående lek som gäller både för namnsättning å förmågorJaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?
Eftersom ni båda verkar tro det som kanske ni diskuterar det i lyan.Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?
Det säkraste är att läsa rollistan så man vet egenskaperna, det kan variera lite så jag litar inte bara på rollnamnet.Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?
Läste i anmälningstråden som Paddi tipsade om!Eftersom ni båda verkar tro det som kanske ni diskuterar det i lyan.
Fårulven/ ulv i fåra kläder vet du vad den är?
Svart får är en ond utanför lyan. Den enda super kraft den har är att den vet vilka ulvarna är.
Ja olika roller se anmälningstråd3ns första sidor där listas rollerna.Jaha, jag trodde fårulven och svarta fåret var samma roll, med olika namn. Hur skiljer de sig? Har också hört ulv i fårakläder, är det samma som fårulven?
glömmerallt röstar på flyingechange
för att det är ulvigt att inte vilja avgöra + röstar efter ot teori trots att flera röstar innan.
För övrigt får ni ursäkta hur jag skriver är ej van att leka från mobil ( leker dock från fåtölj, ej toa)
Ingen fara lätt att blanda ihop, gå efter vad lista skrivit i trädgården för vad som gäller nuLäste i anmälningstråden som Paddi tipsade om!
Fårulven är en vanlig ulv som röstar dolt och rösten i tråden räknas inte om jag fattat rätt?
Med i leken nu är alltså svarta fåret, som står som får i sior och inte har någon annan kraft än att den känner till ulvarna.
Korrekt? och sorry för förvirringen
trädgård?Ingen fara lätt att blanda ihop, gå efter vad lista skrivit i trädgården för vad som gäller nu