Skillnaden mellan ett eller två barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Skillnaden mellan ett eller två barn?

ulda skrev:
Det där håller jag verkligen med om. Det är väldigt många som målar :devil: på väggen om hur jobbigt allt kommer bli. Först sa de att det skulle vara jobbigt när hon var nyfödd - det var det inte. Sen sa de att det skulle bli jobbigt ett par månader senare - det blev det inte. Och så har det fortsatt!

Det FINNS faktiskt barn som är ganska lättskötta. Vi har haft turen och fått ett barn som sover bra på nätterna och inte varit sjuk och aldrig haft ont i magen, som skriker när hon vill något men inte annars och som är lätt att tyda signalerna på. Det var ingen som berättade för mig att det faktiskt kan vara SÅ att ha spädbarn också. Alla berättade bara hur jobbigt det skulle bli.

Sen är det självklart att även vår dotter kommer att bli sjuk, och att hon kanske kommer vara jobbig i perioder. Men varför måste folk förbereda en på allt? Det är så onödigt.

Så jag känner lite att det är mitt "kall" att berätta att det faktiskt inte behöver vara så jobbigt.

Delar precis din uppfattning. "Du kommer aldrig mer att få sova ut" sades det. Jaha, häromdagen sov vi till 10, oftast till 9-tiden, någon gång till 11-tiden. Jag är fullkomligt nöjd med det! Allt annat funkar också bra. Förutom att han nog börjar bli lite snuvig nu...
 
Sv: Skillnaden mellan ett eller två barn?

morgonzo skrev:
fast det är ju inte så många barn som kan tycka till här:angel:

´Vad menar du med barnens upplevelser? eller var det något annat du tänkte på här?


det är ju en omöjlig sak att mäta. De som har många syskon kanske skulle säja att de skulle vilja ha haft färre, de som är ensambarn kanske har en längtan efter syskon. Inget barn kan ju veta hur det skulle vara om det varit på ett annat sätt, däremot tror jag att föräldrar bör göra som de tror är det bästa som funkar för de själva, och funkar relationen mellan föräldrarna tror jag att det är den bästa förutsättningarna för barnet att må bra.

För att se sannnigen i vitögat så skaffar väl de flesta ändå barn för att de vill ha barn, inte för att männsikorasen ska leva vidare eller för att det ofödda/ej påtänkta barnet ber om det.

Inte så svårt att ta reda på, egentligen. :angel:

Hur upplevde du din barndom? ;)

/Cecilia :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 027
Senast: Elendil
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 690
Senast: fejko
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 037
Senast: cirkus
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 149
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp