Sv: Skillnaden mellan ett eller två barn?
Delar precis din uppfattning. "Du kommer aldrig mer att få sova ut" sades det. Jaha, häromdagen sov vi till 10, oftast till 9-tiden, någon gång till 11-tiden. Jag är fullkomligt nöjd med det! Allt annat funkar också bra. Förutom att han nog börjar bli lite snuvig nu...
ulda skrev:Det där håller jag verkligen med om. Det är väldigt många som målar på väggen om hur jobbigt allt kommer bli. Först sa de att det skulle vara jobbigt när hon var nyfödd - det var det inte. Sen sa de att det skulle bli jobbigt ett par månader senare - det blev det inte. Och så har det fortsatt!
Det FINNS faktiskt barn som är ganska lättskötta. Vi har haft turen och fått ett barn som sover bra på nätterna och inte varit sjuk och aldrig haft ont i magen, som skriker när hon vill något men inte annars och som är lätt att tyda signalerna på. Det var ingen som berättade för mig att det faktiskt kan vara SÅ att ha spädbarn också. Alla berättade bara hur jobbigt det skulle bli.
Sen är det självklart att även vår dotter kommer att bli sjuk, och att hon kanske kommer vara jobbig i perioder. Men varför måste folk förbereda en på allt? Det är så onödigt.
Så jag känner lite att det är mitt "kall" att berätta att det faktiskt inte behöver vara så jobbigt.
Delar precis din uppfattning. "Du kommer aldrig mer att få sova ut" sades det. Jaha, häromdagen sov vi till 10, oftast till 9-tiden, någon gång till 11-tiden. Jag är fullkomligt nöjd med det! Allt annat funkar också bra. Förutom att han nog börjar bli lite snuvig nu...