Singeltråden no. 57

Veckan började bra och känns nu mindre bra -.- Han verkade jättetaggad på att komma till mig på onsdagen, men var tvungen att jobba sent. Gjorde inte så mycket, sånt som händer. Men efter dess så har det känts väldigt oengagerat från hans sida? Suck.

Hade dock lite smått "panik" innan jag visste om jag han skulle komma eller inte, vill såå gärna att han ska komma men känns som vi borde träffas lite mer innan :p Kanske är lite samma "panik" som han känner och därför han inte varit lika på senaste dagarna? Hm, vad lätt det vore att veta vad den andre tänkte. O_o Skrev till honom idag att jag skulle till stockholm nästa helg men fick inget svar :(

Pratade ett tag i telen med han från byn, tror inte det kommer bli något där. Vi var väldigt olika, kompis kanske men inte mer än så :p

Har haft världens mysigaste helg! Var med A från fredag kväll tills imorse. Och det känns så bra. Han erkände igår att vissa av grejerna han har berättat om sin utlandstjänstgöring och annat skit han varit med om har han aldrig berättat för någon annan än mig. Inte ens sin bästa kompis. Men att det känns så rätt att berätta för mig :love: Jag har öppnat mig om mina trust issues och annat skit som gör mig till mig. Han bara lyssnar och håller om mig. Allt känns bara ärligt och jävligt fint!

Har dock inga fjärilar i magen.. Men tycker himla mycket om honom och han gör mig glad. Så gillar läget.

Började med att titta på helt andra saker här, och hamnade i en "singeltråd". :D

Ja men var är alla singel-hästtjejer då? Var hittar man dom? Finns det nån marknad för oss killar som gärna vill hjälpa till, fattar vilken tid det tar, vad det kostar, och allt sånt? Eller är alla snygga hästtjejer upptagna? Jag har dragkrok (ja på bilen alltså), hjälper det? :D

DESSUTOM svarade jag i en annan singeltråd än den jag läste i, ser jag nu. Inte riktigt begripit alla underdelningar här än. Sorry :)

Senast ändrad:
Allt blev sååå mycket enklare när pappan och jag bestämde att vi inte ses i dejtingsyfte. Det gör ju att det blir ett helt annat umgänge och sen om det skulle gå vidare till en annan form av umgängesform så är det ju i alla fall en förflyttning som sker av sig självt, om man säger så.
Han fick faktiskt lov att komma hem till mig i helgen, mat mot att han borrade i min vägg så jag kunde säkra katternas klösträd. Mycket skratt och trevliga diskussioner, lite dans och måttligt svärande över klösträdets konstruktion, haha.

Ynglingen har jag inte hört något av alls, och det är väl lika så bra det. Varit lite på Blendr men känner att det kräver ett engagemang jag inte riktigt har....

Har varit inne lite på pankakan, pratat med en rätt trevlig kille. Men pratade med honom i telefon alldeles nyss och ja.. arbetsintervju? :rofl: Trevlig och så men lite väl formell för min smak. Försöker prata med lite andra killar men känner mest.. nä? Är ju bara S jag vill ha, om jag ska ha nån.

Är btw så himla skönt att klicka in här och skriva av sig lite, alla hysteriska känslor stannar kvar här när man stänger sidan :p

Fick sms av C inatt. "Vill du veta vad min önskning var?" Helt glömt bort det där! Jag svarade faktiskt och skrev bara Jaa. Har ingen direkt förhoppning om att få veta. Känns mer som ett sätt att få mig på kroken ingen, men där har han inget att hämta. You snooze, you lose. Jag har hittat min man redan.
Som för övrigt får det att värka i min kropp för jag saknar honom!! Och det som är så skönt är att han verkar sakna mig lika mycket :love: OCH säger det till mig :love:

Alltså, idag var postkillen här igen och frågade lite smått vad jag skulle göra nästa vecka en specifik dag. Drog till med hoppträning... :meh:

Jag är ju inte alls intresserad av någon form av relation där, men hur ska jag säga det på ett schysst sätt? Jag kommer ju inte ha tid att träffas någon gång liksom, eftersom jag inte vill. Men känns ju snällast att säga det, jag vet bara inte hur... Förslag, någon?

Alltså, idag var postkillen här igen och frågade lite smått vad jag skulle göra nästa vecka en specifik dag. Drog till med hoppträning... :meh:

Jag är ju inte alls intresserad av någon form av relation där, men hur ska jag säga det på ett schysst sätt? Jag kommer ju inte ha tid att träffas någon gång liksom, eftersom jag inte vill. Men känns ju snällast att säga det, jag vet bara inte hur... Förslag, någon?

Såvida han inte frågar rakt ut om du vill ses är det ju svårt att säga att man inte är intresserad. Eller jag hade haft svårt för det i alla fall. Om han hade frågat vad jag skulle göra en viss dag hade jag nog glatt sagt "Jag ska på dejt då!". Förhoppningsvis tar han den vinken. Eller så frågar han om du vill gå på dejt med honom nån gång och då är det ju bara att säga tack men nej tack liksom.

Såvida han inte frågar rakt ut om du vill ses är det ju svårt att säga att man inte är intresserad. Eller jag hade haft svårt för det i alla fall. Om han hade frågat vad jag skulle göra en viss dag hade jag nog glatt sagt "Jag ska på dejt då!". Förhoppningsvis tar han den vinken. Eller så frågar han om du vill gå på dejt med honom nån gång och då är det ju bara att säga tack men nej tack liksom.

Ja jag har ju redan fått en regelrätt inbjudan att komma hem till honom och hans kollega på middag.. Då var jag upptagen på riktigt. Och inför denna gången en påhittad ursäkt. Men ja, jag får väl dra till med att det finns någon annan redan, eller nåt .... :yuck:

Ja jag har ju redan fått en regelrätt inbjudan att komma hem till honom och hans kollega på middag.. Då var jag upptagen på riktigt. Och inför denna gången en påhittad ursäkt. Men ja, jag får väl dra till med att det finns någon annan redan, eller nåt .... :yuck:

Jamen säg "inget särskilt" då och frågar han om du vill ses så kan du ju helt enkelt säga att du inte är intresserad. Om han frågat tidigare är det väl enklast.

:arghh::banghead: Jag har blivit som dom jag föraktar!! Usch!! Har typ ångest!
Pratade med exet idag och han frågade hur det gick med Malmökillen (dvs C.. Jag berättade om A istället) och jag frågade om han hade träffat någon. Vilket han har! Och jag reagerade som ett crazy ex! Typ Aha, vad har hon som jag inte har då?! Hoppas du tycker bättre om henne än mig! (Inte riktigt men typ!)

Min egen värsta mardröm! Som tur var så satte han ner foten ganska direkt och ba Men skärp dig! Så jag bad om ursäkt. Sen lugnade jag ner mig. Och det blev okej..

Men trodde verkligen inte att jag skulle reagera så! Känner mig som en lägre stående varelse. Och nu när jag lugnat ner mig så är jag ju glad för hans skull och hoppas att han har hittat rätt tjej för honom. Men skäms fortfarande.

Bad iaf om ursäkt. Och han sa att det är okej, inte likt mig att reagera så. Vilket det inte är.

Så nu längtar jag jättemycket efter A! Behöver lite balans och det ger han mig. :cry: Men jag är ledig och han är ute på övning idag och hela natten. (De där stackars militärerna jobbar fan JÄMT!)

Pratade med exet idag och han frågade hur det gick med Malmökillen (dvs C.. Jag berättade om A istället) och jag frågade om han hade träffat någon. Vilket han har! Och jag reagerade som ett crazy ex! Typ Aha, vad har hon som jag inte har då?! Hoppas du tycker bättre om henne än mig! (Inte riktigt men typ!)

Min egen värsta mardröm! Som tur var så satte han ner foten ganska direkt och ba Men skärp dig! Så jag bad om ursäkt. Sen lugnade jag ner mig. Och det blev okej..

Men trodde verkligen inte att jag skulle reagera så! Känner mig som en lägre stående varelse. Och nu när jag lugnat ner mig så är jag ju glad för hans skull och hoppas att han har hittat rätt tjej för honom. Men skäms fortfarande.

Bad iaf om ursäkt. Och han sa att det är okej, inte likt mig att reagera så. Vilket det inte är.

Så nu längtar jag jättemycket efter A! Behöver lite balans och det ger han mig. :cry: Men jag är ledig och han är ute på övning idag och hela natten. (De där stackars militärerna jobbar fan JÄMT!)

Mm.. I feel ya. Förstår inte varför man reagerar helt knäppt ibland. Jag kan känna likadant, även med en kille som jag dejtade ett tag, och även om vi pratar om dejter etc så kommer de upp de där stingen av.. vad det nu är. Att jaha, dög hon men inte jag? Vilket är helt irrelevant. Iofs brukar jag inte säga det högt, men jag irriterar mig på att jag ens TÄNKER så.

Bra dock både att han sa ifrån och att du bad om ursäkt (och fick den godtagen), och ser saken från en annan synvinkel nu när du andats lite. Ibland blir man helt enkelt överväldigad av känslostormar man inte vet var dom kommer från eller vad dom grundas i.

Ohh, den där svider faktiskt. Och även om man inte "är" crazy ex i vanliga fall så tror jag faktiskt att de flesta reagerar så. Jag skulle antagligen bli likadan om jag såg mitt ex med en ny tjej (vilket garanterat kommer hända) och ÄVEN fast jag har världens bästa kille nu.. Konstigt hur man fungerar egentligen..

Lite OT:
Måste ju säga att min stackars sambo är fantastisk ändå. Igår skulle jag till stallet "blir bara borta typ en timme"... Slutade med att jag höll 5 lektioner för min medryttare :angel: Även om jag är sådär megakär och bara vill umgås med karln så är det ändå skönt med "egentid", vilket jag definitivt får när jag är med mina älskade lurvtussar :love:
Dessutom är det ganska så trevligt att slippa anstränga sig själv, få alla ridhästar tränade och bara gapa "Gör si gör så" i mitten... Hehe..
Foton är tagna av http://zannasfoto.se
18696_10153780782002542_8445651449246763477_n.jpg

11156126_10153780782197542_8753541047227515926_n.jpg

Vem har sagt att islandshästar inte kan hoppa?!!! :D
Fuxen är min tävlingshäst som har en helt fantastisk ökad tölt dessutom.. Från T1 häst till hopphäst!

Nu var han precis här.. Jag håller på och flyttar och han fick rycka in och hjälpa mig flytta några stora saker, för ingen annan kunde! Så jag försökte vara casual och frågade vad det var för tjej han träffat. Då berättade han att det var en tjej som han känt ett tag (som jag vet vem det är). Tror jag lyckades vara genuin när jag sa Jahaa, vad kul!
Hoppas jag släta över såret lite iaf..! Han frågade om A var snäll.. Jag sa: Han är väldigt snäll. Då sa han: Bra.
Sen åkte han.

Det var lite awkward och han var lite kort mot mig. Men hoppas ändå att jag inte gjorde allt för stor skada imorse..

Längtar efter A så det gör ont! Vill bara prata om livet med honom.. Då känns allt så bra. Han ska iaf hjälpa mig flytta lite grejer i helgen. Ska bli roligt att "göra" något tillsammans mer än att ligga och mysa i sängen. Även om det är typ min nya hobby.

(Älskar den här tråden. Kan skriva av sig all skit!)

Idag gick jag förbi *han som är alldeles för gammal för mig (läs 15 år äldre) som jag träffade på en fest för några veckor sedan* på stan men jag vågade inte hälsa. Det blev en sån där akward "jag vet inte om jag ska våga hälsa eller ignorera" så det blev mest ett par blickar åt hans håll men han kollade bort hela tiden så jag kunde inte möta blicken och nicka ens... Aja, vi bor ju i en liten stad så chansen är ganska liten att det är sista gången jag möter honom.

Sen finns det en annan kille som är i min umgängeskrets som jag börjat tycka mer och mer om. När jag har sagt det till vissa andra får jag bara ett "nej! don't go there"-svar utan egentlig motivering. Visst, han kanske inte är som alla andra eller hur man nu ska säga (läs han har inte långt hår och skägg som alla andra typ) men han verkar vara trevlig och snäll och nördig inom samma områden som jag. Men jag vågar verkligen inte göra något åt det pga hur alla andra reagerar när jag berättar... Livet hörrni...

Började med att titta på helt andra saker här, och hamnade i en "singeltråd". :D

Ja men var är alla singel-hästtjejer då? Var hittar man dom? Finns det nån marknad för oss killar som gärna vill hjälpa till, fattar vilken tid det tar, vad det kostar, och allt sånt? Eller är alla snygga hästtjejer upptagna? Jag har dragkrok (ja på bilen alltså), hjälper det? :D

DESSUTOM svarade jag i en annan singeltråd än den jag läste i, ser jag nu. Inte riktigt begripit alla underdelningar här än. Sorry :)

Oj jag vet massa singel-hästtjejer! Leta i stallet ;) Jag hade aploderat om en kille som förstod sig på hästvärlden dök upp och var snygg och charmig :bump: Har inte hittat någon sån kille i mitt stall ännu... Hänger mest massa epakillar/volvoraggare i mitt stall, och det är sjukt oattraktivt :p

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 533
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 664
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 287
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat