Singeltråden no. 57

Jag har lite samma dilemma, men i mitt fall är det jag som är "kunden" och träffar honom på hans jobb titt som tätt. Hur ser ni på just Facebook-vänförfrågningar och liknande här? Själv är jag en sådan som nästan aldrig skickar förfrågningar till folk och försöker hålla nere antalet vänner så mycket som möjligt medan min flat mate är precis tvärtom, så det kan ju vara så väldigt olika... För mig gör det att jag tycker att en förfrågan är en ganska "stor" grej, men vad tycker ni andra?

Och just det, hur gick det för dig mariposa? Har du vågat titta än? :p
Jag är nog mitt emellan dig och din flat mate :D
Lägger inte till alla jag träffar, men är heller inte speciellt selektiv. Tackar ja till de flesta vänförfrågningar folk skickar (förutsatt att det är någon jag känner till, förstås), men skickar inte så många förfrågningar själv. Tycker dock inte att det är nån stor grej, och har väl väl runt 200 fb-vänner efter senaste rensningen så den jag skickar en förfrågan till blir liksom inte unik. Hade jag däremot haft 15 fb-vänner skulle det känts lite mer "stort", om du förstår hur jag menar. Tänker lite lika när jag skickar iväg förfrågningar till ytterst ytligt bekanta: om personen har massa vänner så är det säkert okej, har den bara ett fåtal så kan jag låta bli att skicka :p
Har dock fått meddelanden från helt okända män (på ca 50+) som skriver typ att jag är söt och undrar om jag är sugen på en dejt/åka utomlands/liknande. Det däremot är sjukt creepy och besvaras aldrig.

Haha, ibland blir det ju lite fel när man läser, jag har också någon tråd där jag hela tiden tror att det står något annat! :p

Här går det annars otroligt bra! Jag har blivit bortskämd med mat och mys flera kvällar här nu och nu står vi inför utmaningen att inte kunna ses på nästan en vecka. Bra att längta lite men det här känns redan jobbigt :D
Så himla roligt att det verkar vara samma ömsesidiga känslor iaf :bump:
Där fick man för att man gnällde att det inte finns några bra män kvar :angel:

Vad händer annars med mina SINGLE LADIES (och inte så single ladies)?

Jag jobbar lite och pluggar desto mer. Efter fyra års studier så verkar universitetet plötsligt anse det rimligt att kräva att jag lägger ner heltid på mina studier. Nog har jag vetat att den dagen skulle komma, men tänkte att det skulle vara bortåt masteruppsatsen :angel:

Annars flyter det på rätt fint. Vi har renoverat två rum i lägenheten och har nu fina tapeter och lite nya möbler, gör bra grejer med humöret. Bara vardagsrummet kvar, men med tanke på att det inte finns några inbyggda garderober som ska renoveras samtidigt därinne blir det ett rätt överkomligt projekt. Alla djur mår bra och vi är mitt uppe i att planera bröllopet och vara fånigt gulliga mot varandra, gör också bra grejer med humöret :D och sen har jag börjat peppa inför julen, också fint. Överlag rätt fint nu, hoppas bara att det kan få vara så ett tag.

Ååh vad härligt det låter att få renovera! Vi har lite saker kvar som vi vill göra (men som vi aldrig kommer till skott med), längtar till det är över. Vårt sovrum känns som en skolåda och jag skulle vilja ha upp en stringhylla på en vägg där, och sen så har vi några planscher som ska ramas in (men var hittar man ramar som passar?) och hängas upp.

Och hallå, BRÖLLOPSUPPDATERING TACK!!

Jag börjar nytt jobb nästa vecka! Och ännu viktigare: Jag fyller ÅR nästa vecka! Fyller år mitt i veckan, men fortsätter förra årets succé med en firarfödelsedag. Så skönt att vara vuxen och kunna välja att ha en dagdåjagföddes-dag (där man nöjer sig med att käka hämtpizza eller kanske en greenburgare (det var längesen!)) och sen en firarfödelsedag (där sambon har äran att fira en hela dagen då firarfödelsedagen ALLTID infaller på en lördag ).

Här är det finfint! Jobbar mest, vilket är grymt kul. Satt idag på ett möte och bara stornöjt över möjligheten att få vara med på de grejer vi jobbar med. Gillar verkligen mitt jobb!

Annars rider jag medryttarhästen någon gång i veckan och är allmänt supergullig tillsammans med killen. :D i helgen var jag hemma och fick upp lite tapeter i torpet, fick hjärtattack och härdsmälta pga vad mössen hade gjort med mina nya fönster men fick iaf klart sovrummet. :) bara lister och småfix kvar så under julen hoppas jag kunna gå vidare med nästa rum!

Och du då, vad är det för jobb? :)

Det börjar kännas som att vi är väldigt få singlar här i singeltråden... :cautious:

Nä vaddå, jag är väl inte ett dugg bitter? :angel: :D

Här händer inte så överdrivet mycket! Inget nytt, i alla fall. Jobbar fortfarande på att anpassa mig till studentlivet. Spanar på alla snygga män på skolan (se men inte röra :cry:). Funderar på att sluta på jobbet, men inser att "jag är trött på det" inte är en legitim anledning när en har studentplånbok. :grin:

Här händer en hel del! Huset börjar komma på plats och vi får flytta in om en dryg månad! :) Så det är mycket nytt på gång... :love: Det som är kvar att göra när de slängt ihop huset är badrummet och så ska hall, vardagsrum och sovrum tapetseras. Kan vi inte bara hoppa fram en månad nu :D

Jag är sä jäkla trött på det här mörkret... Uppsala har inte haft en enda soltimme i november! :arghh: Men om fyra veckor ligger jag vid poolen i Egypten så jag får bita ihop.
Den där jag träffar ibland ska på Sabaton Cruise nu i helgen. Och nästa helg åker jag till Skåne. Det kommer dröja innan vi ses alltså...

Inte vara bitter @addicted, det här är världens bästa tråd! Och om du nu känner att du måste vara bitter så kom upp till Stockholm och drick drinkar med den här bittermandeln!!

Inte vara bitter @addicted, det här är världens bästa tråd! Och om du nu känner att du måste vara bitter så kom upp till Stockholm och drick drinkar med den här bittermandeln!!

Åh, det låter som världens bästa idé! Kommer efter jul någon gång!

@Evenstar Haha, kan jag inte träffa en snygging och dra med honom hit? Iofs har jag några till vänner där uppe i era trakter ju!

I övrigt händer inte så mycket här. Eller för mycket. Flyttar om två veckor, började packa igår :angel: Tränar med pålle, jobbar och sliter. Åker fram och tillbaka till syster/föräldrar/hemma. Men det ger sig nog. Ska jobba extra en del framöver nu, så det är mycket som händer, men ingenting direkt superkul :p

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka