Singeltråden no. 57

Jaha det är bara jag som uppdaterar nu känns det som :o

Vi har iaf setts ikväll igen och har pratat bort en himla massa timmar över lite mat och det känns väldigt naturligt och bra att snacka om allt möjligt. Det verkar inte bättre än att vi ska ses i morgon igen och kanske även på onsdag, haha.. :p

Jaha det är bara jag som uppdaterar nu känns det som :o

Vi har iaf setts ikväll igen och har pratat bort en himla massa timmar över lite mat och det känns väldigt naturligt och bra att snacka om allt möjligt. Det verkar inte bättre än att vi ska ses i morgon igen och kanske även på onsdag, haha.. :p
Vad härligt!
Jag har haft min dejt här hela helgen. Vi har överlevt ikeabesök samt byggt ihop mina nya möbler utan att bli minsta lilla osams :D Känns ju fantastiskt :D

@Mitrolle

Jag har inte så mycket att uppdatera om, mer än min nya hårfärg (också den blev väldigt uppskattad) och hästen :p

Härligt att det känns bra med dejten!

@cili

Ojoj, känns som en bra grund för en relation ju :D

Jag har inte heller sådär jättemycket att uppdatera om tyvärr, jag försöker mest förtränga det faktum att jag är singel just nu :p Jobbar ju som sagt på att försöka slappna av lite och sluta värdera mig själv utefter vad någon annan kan tänkas tycka, och det går rätt bra än så länge. Jag är fortfarande desperat och lite uppgiven innerst inne, men inte lika mycket så som för en vecka sedan.

Låter helt underbart för både @Mitrolle och @cili dock, vad glad (och avundjsuk ;)) jag blir! Men alltså, en liten rookie-fråga... Vad är HP? :o

Jag har inte heller sådär jättemycket att uppdatera om tyvärr, jag försöker mest förtränga det faktum att jag är singel just nu :p Jobbar ju som sagt på att försöka slappna av lite och sluta värdera mig själv utefter vad någon annan kan tänkas tycka, och det går rätt bra än så länge. Jag är fortfarande desperat och lite uppgiven innerst inne, men inte lika mycket så som för en vecka sedan.

Låter helt underbart för både @Mitrolle och @cili dock, vad glad (och avundjsuk ;)) jag blir! Men alltså, en liten rookie-fråga... Vad är HP? :o

Happy Pancake, gratis dejtingsida :)

Man kan ses utan att vara intresserad också ;) kör på! Är det inte en blivande partner så kanske det är en blivande vän

Jo det är helt sant, jag skulle gärna vilja ha mer kompisar så är dum om jag drar mig ur men samtidigt är det väldigt läskigt. Hade tänkt sluta skriva ett tag men lite sent nu. Tror inte jag hade blivit nyfiken själv och tagit kontakt om det inte var så att han visat intresse, men så kanske det oftast är för många? Är det ingen mer än mig som blir sådan här när man ska träffa någon efter att bara ha skrivit med dem? Får prestationsångest & tänk om han tycker jag är jättetråkig, har som många betydligt lättare för att skriva än prata för mig i början av bekantskaper så han kanske blir besviken:crazy:

Jo det är helt sant, jag skulle gärna vilja ha mer kompisar så är dum om jag drar mig ur men samtidigt är det väldigt läskigt. Hade tänkt sluta skriva ett tag men lite sent nu. Tror inte jag hade blivit nyfiken själv och tagit kontakt om det inte var så att han visat intresse, men så kanske det oftast är för många? Är det ingen mer än mig som blir sådan här när man ska träffa någon efter att bara ha skrivit med dem? Får prestationsångest & tänk om han tycker jag är jättetråkig, har som många betydligt lättare för att skriva än prata för mig i början av bekantskaper så han kanske blir besviken:crazy:
Sluta tänk så mycket, bara gör! :bump:
Säg till honom att du kan bli lite blyg i början, så vet han ju om det när ni träffas :) Jag brukar alltid berätta för nya bekantskaper som jag mött online att jag antingen kommer snacka sönder öronen på dom eller vara väldigt tyst, men att det då bara är för dom att pladdra på så kommer jag igång sen efter en stund. Det har fungerat väldigt bra alla gånger, har flera vänner som jag mött bl.a. här :) Det är liksom inget konstigt att bli lite fåordig, men nu när ni snackat online har ni ju säkert något samtalsämne att ta upp och sen brukar det flyta på

Sluta tänk så mycket, bara gör! :bump:
Säg till honom att du kan bli lite blyg i början, så vet han ju om det när ni träffas :) Jag brukar alltid berätta för nya bekantskaper som jag mött online att jag antingen kommer snacka sönder öronen på dom eller vara väldigt tyst, men att det då bara är för dom att pladdra på så kommer jag igång sen efter en stund. Det har fungerat väldigt bra alla gånger, har flera vänner som jag mött bl.a. här :) Det är liksom inget konstigt att bli lite fåordig, men nu när ni snackat online har ni ju säkert något samtalsämne att ta upp och sen brukar det flyta på

tack det ska jag nog göra isåfall lär hjälpa iallafall mig lite :) har ju träffat många andra som man bara skrivit med men då har det ju gällt medryttarhästar och liknande och det är ju inte alls samma sak, då är det ju fokus på hästen och inte bara på mig ;) får återkomma med hur det går. tack för rådet :)

Funderar på om jag vågar skicka en "vänförfrågan" till en kille på fb, som jag träffat via jobbet (butik), han är in ganska ofta och jag har vågat mig på att prata med honom. Han verkar snäll och lätt att prata med.

------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdate.
Nu är förfrågan sänd, och fb fliken stängd. Kommer nu inte våga kolla varken telefon eller fb på länge.

Vad händer annars med mina SINGLE LADIES (och inte så single ladies)?

Jag börjar nytt jobb nästa vecka! Och ännu viktigare: Jag fyller ÅR nästa vecka! Fyller år mitt i veckan, men fortsätter förra årets succé med en firarfödelsedag. Så skönt att vara vuxen och kunna välja att ha en dagdåjagföddes-dag (där man nöjer sig med att käka hämtpizza eller kanske en greenburgare (det var längesen!)) och sen en firarfödelsedag (där sambon har äran att fira en hela dagen då firarfödelsedagen ALLTID infaller på en lördag ).

Funderar på om jag vågar skicka en "vänförfrågan" till en kille på fb, som jag träffat via jobbet (butik), han är in ganska ofta och jag har vågat mig på att prata med honom. Han verkar snäll och lätt att prata med.

------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdate.
Nu är förfrågan sänd, och fb fliken stängd. Kommer nu inte våga kolla varken telefon eller fb på länge.

Spännande håller alla tummar :)

Uppdate.

Jag har lite samma dilemma, men i mitt fall är det jag som är "kunden" och träffar honom på hans jobb titt som tätt. Hur ser ni på just Facebook-vänförfrågningar och liknande här? Själv är jag en sådan som nästan aldrig skickar förfrågningar till folk och försöker hålla nere antalet vänner så mycket som möjligt medan min flat mate är precis tvärtom, så det kan ju vara så väldigt olika... För mig gör det att jag tycker att en förfrågan är en ganska "stor" grej, men vad tycker ni andra?

Och just det, hur gick det för dig mariposa? Har du vågat titta än? :p

Vågat tittat, men inget svar än. Så får fortsätta vänta.
Växlar mellan "tänk om han accepterat, vad ska jag göra :nailbiting:" och "varför skulle han acceptera?" (men skit it då *fnys*"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I vanliga fall är det inte nån "big deal" att skicka vänförfrågningar på fb.
Men om det är nån man är intresserad av är det klart jobbigar, känns som ett sätt att säga "Hej! Jag tror jag tycker om dig, låt oss dela våra liv med varandra". Plus alla frågor man föreställer sig att folk i ens närhet ska ställa (även fast dom inte brukar kommentera dom man lägger till, men ändå).

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka