Singeltråden no. 57

Helt plötsligt har det dykt upp en hel bunt med mer intressanta personer på HP, verkar som det kanske är värt att logga in då och då och inte ge upp hoppet helt :P

Sliter för övrigt på med åkande till min praktik 8-9 mil bort och sover på en tältsäng på en läkarexpedition. Tjohoo det glamurösa livet!
Jag såg någon bild som avslöjade detta :p Hur kommer det sig att du får sova där? Är det inte fler praktikanter med lång resväg?

Just nu är det bara jag och en till. Kontoret tillhör mannen till en i min klass så jag har lite tur att jag får låna det. Annars är det lite upp till en själv att ordna boende, vilket jag tycker är skit eftersom man inte kan välja var man blir placerad.

Just nu är det bara jag och en till. Kontoret tillhör mannen till en i min klass så jag har lite tur att jag får låna det. Annars är det lite upp till en själv att ordna boende, vilket jag tycker är skit eftersom man inte kan välja var man blir placerad.
Ahaa, då förstår jag. Jobbigt när en hamnar lite för långt bort då...

Spikat och spikat, men vi har väl åtminstone mätt ut var den där spiken ska sitta, gjort ett kryss och plockat fram hammaren ;)
Och nu är det definitivt helspikat!
På fredag kommer han hit, på lördag drar vi iväg till ikea (dags att få in en soffa i lägenheten!!). Känns som det ultimata testet: genomföra ikeabesök samt ihopsättning av möbler utan att ta död på varandra. Men jag är inte det minsta orolig för den saken :D

På fredag kommer han hit, på lördag drar vi iväg till ikea (dags att få in en soffa i lägenheten!!). Känns som det ultimata testet: genomföra ikeabesök samt ihopsättning av möbler utan att ta död på varandra. Men jag är inte det minsta orolig för den saken :D
Tur att man inte brukar behöva skruva så mycket på soffor ;)

Kul! :D

KL

Idag ska jag göra något som inte händer så ofta. Jag ska klippa mig :D Och när jag ändå är i krokarna tänkte jag passa på att fönstershoppa lite :D

Kul! :D

KL

Idag ska jag göra något som inte händer så ofta. Jag ska klippa mig :D Och när jag ändå är i krokarna tänkte jag passa på att fönstershoppa lite :D
Glöm inte de obligatoriska före- och efterbilderna!

Här städas det inför helgens besök. Tentaplugg, vad är det? ;)

Haha, får väl se om det blir någon, räkna inte med det :D

Haha, tentaplugg är överskattat, det finns väl omtentor av en anledning? ;)
På vår tenta ska vi bl.a. rita upp hjärnor i olika snitt. Och det finns variationer mellan olika människor. Därför borde jag ju kunna säga "men i den hjärnan jag kollat på såg det faktiskt ut sådär" och få rätt? eller hur?
Alternativt "men jag tänkte mig sent 1800-tal, och i just den hjärnan jag ritat upp hade dom opererat bort den där delen".

Det känns ju viktigare med en snygg lägenhet när han kommer hit än att skriva bra på tentan, åtminstone just i denna stund (men säkerligen inte imorgon i tentasalen)

På vår tenta ska vi bl.a. rita upp hjärnor i olika snitt. Och det finns variationer mellan olika människor. Därför borde jag ju kunna säga "men i den hjärnan jag kollat på såg det faktiskt ut sådär" och få rätt? eller hur?
Alternativt "men jag tänkte mig sent 1800-tal, och i just den hjärnan jag ritat upp hade dom opererat bort den där delen".

Det känns ju viktigare med en snygg lägenhet när han kommer hit än att skriva bra på tentan, åtminstone just i denna stund (men säkerligen inte imorgon i tentasalen)

Haha, du kan väl testa och säga om det funkade eller inte?! :D

Du får göra som jag brukade göra, plugga en timma, ta paus (belöning) en stund (inte för lång tid rekommenderas). Så får du både och gjort!

Haha, du kan väl testa och säga om det funkade eller inte?! :D

Du får göra som jag brukade göra, plugga en timma, ta paus (belöning) en stund (inte för lång tid rekommenderas). Så får du både och gjort!
Försöker göra det. Har hittills plockat fram alla grejer jag behöver. Så det får väl bli en timme plugg och sen lunch. Har i alla fall burit ner en jäkla massa tomma lådor och onödiga prylar i källaren, och satt igång en maskin tvätt :bump:
Och så har jag lyckats fånga en förkylning, så jag har löjligt ont i halsen och känner mig halvfebrig (men som tur är verkar han ha drabbats av samma skit så det stoppar inte oss ;) )

Här är en till som borde plugga bättre, men det är så segt, jordens tråkigaste kurs just nu liksom. Ska skriva om en teknisk produkt och lagar och grejer runt den. Har försökt hitta nån fin artikel jag kan klämma in som referens men alla ligger så man inte kommer åt dem på nätet. Gwah. De få som finns i fulltext handlar om nåt annat. Suck.
Ska förresten på dejt idag verkar det som. Om några timmar. Så jag borde verkligen gå ner och fixa stallet nu innan. Blä vad jag vill vara ledig utan krav.

Känns som jag har missat nåt, tiden har stått still på Buke nästan hela kvällen verkar det som. Det brukar ju vara full fart här annars :)
Dejten gick väldigt bra tycker jag, kändes som båda tyckte det. Hoppas på att det blir mer dejter framöver! :bump:

Gud vad roligt med dejt/besök - både @cili och @Mitrolle! För en sådan som mig som inte hängt med så länge - vad är det för några killar/tjejer ni träffar och hur hittade ni dem? Jag älskar att höra folks dejtinghistorier :)

@addicted Sådär kan du faktiskt inte bara säga utan att visa bild ju! Seså, iväg med dig och ta en selfie nu! :D

KL

Jag hade ost & vin-kväll med en av mina bästa vänner igår kväll, och vi hade ett så himla nyttigt och skönt samtal om det här med relationer och att jag börjar känna mig sådär uppgiven och hopplös igen. Hon är en av de där lyckligt lottade människorna som har hittat drömmarnas karl redan, och för det är jag löjligt avundsjuk på henne, men hon hade ändå en massa vettiga saker att säga om singellivet och den där eviga jakten. Jag börjar bli så himla trött på mig själv, på min desperation och på att jag låter något sådant här (jakten och det faktum att jag inte hittat rätt än alltså) påverka mig så mycket, så igår kväll bestämde jag mig för att helt enkelt sluta tänka på det. Enkelt i teorin - svårare i praktiken. Men jag tror helt enkelt att jag ska försöka sluta prata om det (annars brukar det bli långa diskussioner både på jobbet och med vänner & familj lite då och då), sluta se folk omkring mig som potentiellt dejtingmaterial (japp, det gör jag annars typ varje dag) och sluta låta hjärnan ränna iväg med mig sådär som den gör ibland. Jag ska försöka vara nöjd med det jag har, och banka in i hjärnan att jag har ett helt liv att leva. Så det så.

@Mineur
Han hittade mig på hp. Vi snackade fram och tillbaka i massor, insåg hur lika vi tycker om det mesta och bestämde oss för att ses. Så det gjorde vi. Och nu kan jag inte se någon annan :D Lyckligtvis känner han likadant

@Mineur Haha, jag lägger ju inte ut bilder på buke :D Du får tro på mitt ord helt enkelt ;)

Klok insikt du kom till igår! Skicka hit lite av den inställningen, det behöver jag också!

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka