Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Menade att man nog är lite mer insatt på namnen på de vanliga firrarna, då man brukar veta vad som cirkulerar på tallriken. Själv kommer jag typ bara på lax och torsk så här på rak arm!

Ja alltså, jag äter fisk. Jag kan lax och torsk. Och såndär-som-man-kan-äta-istället-för-torsk-när-torsken-behöver-få-leva. :angel:

Sej? :idea:

(känner mig mycket allmänbildad).

Vi åt ofta gädda när jag var mindre. Kanske beror på att det fiskades mer för eget bruk i familjen då än nu...

:D

Vi kommer att få det mycket bra på våra resor!!

Absolut! :D Matfisk på resor kan jag också två.

Codfish - Ja, fullt ätbar, bra fisk.
Cuttlefish - Nej. Inte ens en fisk på riktigt utan en bläckfisk och går inte att tugga för att den är så förbannat seg. Inte äta sån.

Så det ska nog gå bra! :D

Åh, och så kan jag vad små, små, salta fiskar heter på eh typ indonesiska(?) tror jag! Jag kommer bara inte på det, och är lite osäker på språket, men jag känner igen det när jag ser det i menyn! :D

Ägaren svarar inte, blir galen. Ge mig klänningen! Åker snart till Nässjö och knackar dörr i jakt på vit 50-talare med tyll och broderad spets.

Skicka Chili, hon har närmare! :idea:

KL

ONT. Jag ska aldrig mer rida i stövlar jag inte har gått med mer än när jag provade dem. Aj. Blåmärken.

Är i Karlstad i veckan, så inte nästgårds med Nässjö för tillfället tyvärr!

Låter sjukt segt med stövlarna!

Men ja! Jag hade nog med att hålla reda på vilken som var cod och vilken som var cuttle i början, att lära mig VAD de var kändes som överkurs.

Jag hade ingen aning om vad marlin var heller men lärde mig snabbt att undvika den. :p. Svärdfisk är inte gott.

KL

På tal om fisk... killen jag träffar nu tycker inte om fisk! O_o
En hel matvärld som går förlorad! Antar jag får passa på när jag är själv, eller nåt :p

Jag är uppväxt med pappa-köttätare och mamma-vegetarian, var inga problem :D Pappa lagade kötträtter till mig, bror och han själva - och sen ett vegetariskt alternativ till mamma!

Jag har erfarenheten att det löser sig, jag är vegetarian och mannen är köttätare. Han äter bara betydligt mindre kött numera (och när han väl gör det så är det just de saker han tycker mycket om och inte "bara för att"). Ibland lagar vi "dubbla maträtter" och annars inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 417
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V