Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Du får tänka på att du får njuta av er fina lägenhet senare med en betydligt fetare plånbok (eller om jag känner dig någorlunda... en betydligt fetare garderob :D ).

Fetare garderob? Vem jag? Pha! Jag som absolut inte sitter inte och kollar på väskor just precis nu :angel:

Dessutom så behöver jag inte oroa mig över mannens och min resa till Vegas i höst! :bump:

Är i samma sits till sommaren och det är ju både tråkigt och roligt, så jag förstår ditt dilemma! Jag kommer jobba borta i sommar och kan inte hjälpa till så mycket med renoveringen eller arbeta en massa i trädgården. Men det rullar in pengar och erfarenhet och förhoppningsvis blir det även rätt kul nere i Skåne. :) Sen har jag ingen man att lämna, bara min katt vilket är jobbigt nog.

I samband med att sommarjobbet blev säkrat ökade min shoppinglust med ungefär tusen procent, en lust jag gav efter för. Nu har jag hittat en massa fint på nätet också, men får nog lägga locket på - åtminstone lite. :cool:

Jag skulle vilja ha en nättare väska i någon ljusare färg (jag måste ju köpa en påskpresent till mig själv när jag har fått lön!).

Funderar på typ:
1781adce-105d-4b86-a97d-555758c7f2b3.jpg

round-the-way-girl-colorblocked-percy-buff-sand-multi.jpg

Precis! Pengar, erfarenhet och förhoppningsvis en massa kul! Själv tänker jag att det nog kommer att kännas lättare när turistsäsongen väl har dragit igång.

Det där med shoppinglust känner jag igen :angel:

Nej, jag har inte bestämt mig än om hur det blir med den. Funderar på om jag kanske skulle lägga de pengarna på en något större väska istället... Jag vet inte, svårt det där ju! ;)

Och jag vet inte om jag tycker det är helt okej att du flyttar till ön redan nu. Jag hade ju tänkt komma till Stockholm någon gång under våren och hälsa på björnen, dricka drinkar och planera Dubairesa! Men kul att du fått jobbet! Pluggar du samtidigt då eller är du klar med den biten?

Den vita väskan var för övrigt riktigt snygg!

Åååh, jag vill också få ett säkert och positivt besked angående jobb. Det skulle betyda heltid på schema hela sommaren och utbildning innan dess (parallellt med skolan), vilket betyder ingen semester alls och antagligen minimalt med starter med hästen. Men pengar, erfarenhet och en bra merit.

Jag behöver verkligen nya kläder så det är minst sagt välbehövligt för min del. Kommer dock få betala en rejäl slant för sulorna jag fick idag, inte lika kul grej att sätta på shoppingkontot. :p Men det positiva är att jag kan köpa nya sommarskor och prova ut dem tillsammans med sulorna och därmed springa runt och ha happy happy ben och fötter trots sommarskors ofta obefintliga sulor och stöd. :) Tänker mig att det är dags för nya Converse!

Har lagt spår till lille voff! Ska snart ut och undersöka om jag varit duktig och om vi minns vad vi lärt oss. :D

För övrigt så ville min kropp inte sova i min egen säng efter en vecka på vift. :( Har så ont mellan skulderbladen i nån slags låsning att jag börjar må illa nu.

Åh... Men låter bra att du är där ibland, då får vi försöka planera in nåt nån gång. :)

Chili: Duktig! Rapportera om hur det gick sen! :D Men jobbigt med skulderbladen... Jag fick jätteont i nacken och axlarna igår kväll av nån anledning, kanske är smittsamt?

Åååh, jag vill också få ett säkert och positivt besked angående jobb. Det skulle betyda heltid på schema hela sommaren och utbildning innan dess (parallellt med skolan), vilket betyder ingen semester alls och antagligen minimalt med starter med hästen. Men pengar, erfarenhet och en bra merit.

OCH JAG FICK JOBBET! MED ÖNSKAD LÖN! :banana:

Alltså... Blev precis erbjuden jobbet som jag var på intervju för. Mitt jobb som jag har är 8 - 17 (mån - fre), och det här andra (inom samma koncern) är mer 24/7... Ångrar nästan att jag inte frågade om jag kunde få jobba där på helger och kvällar :angel:

#wantthatcelinebagsobadly

Grattis!!

Kan du inte skriva lite detaljer om jobbet på annat forum om du inte vill outa det här? Är nyfiken! ;)

Tack allihopa, skriver på andra nämnda forum ;)

Men har du två jobb på samma ställe då? Eller är det här ett annat jobb som du fått istället? Blev nu mycket förvirrad...

Jag ska verkligen lyxa till Londonresan (aka. inte bo i råtthål) som vi planerat i maj nu när pengar blir säkrade och sommarledighet försvinner. Har även lagt in önskan att få en helg ledig, för Way out West :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 416
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka