Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Jag kommer att jobba med samma sak som förra året!

Men sist jag var på Gotland (typ två veckor sen) så var jag på intervju för ett jobb inom samma koncern (Rederi AB Gotland). Och nu ringde de från det andra stället och erbjöd mig jobbet! Men lönen var sämre där så jag är väldigt nöjd med mitt beslut :p

På tal om rederiet, ska ni till Gotland något under sommaren? :)

Och köpte du väskan från Tory Burch?

1) Nej, inte jag nu när jag ska jobba heltid i 12 veckor. Mannen åker nog dit någon eller några veckor dock. Ska dock dit i början på april först, och sen i maj om jag får bestämma för då har hans mamma fått hem en valp :love:

2) Nope, köpte en från Littlephant istället. Bangade ur pga alla kommentarer om dålig kvalitét.

Åh vad synd :( Om ni ska åka färjan över så svarar jag gladeligen på eventuella frågor från och med torsdag (är även en fantastiskt duktig biljettscout om någon tur skulle vara utsåld när ni kollar :angel: ) :D
Vad blir det för valp?

Jamen juste, det minns jag ju om jag faktiskt tänker efter!

Men åh :love:

Och ja, speciellt när man har bokat biljetter som inte är non-refundable som man måste omboka/avboka. Just throwing it out there :angel:

Grattis här också! :D Älskar att jobben trillar in! Själv var jag i Karlstad förra veckan och hade pratat löst om att vara på samma ställe som förra året innan det. Väl på plats var det så himla smidigt att prata med alla berörda personer samtidigt och vips var alla superglada och nöjda över att sommaren löser sig. :) Till skillnad från förra året blir det 3 månader istället för 2. Semester, vad är det? Dock sjukt skönt att vi är fler personer på samma plats i år så chansen att få fler lediga helger är större!

Heddan: Spåret gick JÄTTEBRA! :D

Ja! Jag la faktiskt två spår en bra bit ifrån varann, korta båda två. Så beroende på hur det första gick kunde jag ta det andra också eftersom jag ändå gjorde så korta. Det första var klockrent, nosen i backen hela vägen. Så vi tog det andra också, då tappade hon spåret en gång men då stannade vi och då letade hon upp spåret själv och fortsatte. :) Hon blir inte alls trött på det viset nu så jag tolkar det som att svårighetsgraden inte är för hög iaf!

Oh, kul! Då kan du nog snart öka både längden på spåret och liggtiden för att försvåra det lite för henne. :) Verkar hon tycka det är kul också?

kl

Nu har jag skickat iväg min ansökan till högskolan. Och Gbg ligger som förstahandsval. Fy fan vad nervöst. Och bara så ni vet: det blir obligatorisk gbgbuketräff om jag kommer in :bump:

Ja vi får testa lite högra svårighetsgrad, ska nog göra längre och hålla mig till ett spår nästa gång. :) Hon verkar gilla det, jätteglad efteråt iaf!

Det jag är mest nervös över är att lyckas fixa lägenhet. Inte flytt till ny stad, börja plugga, massa nya folk i mitt liv o.s.v. Det ska bli så himla spännande!! :bump:

aha, det har du rätt i :idea:

cili: Det förstår jag! Inför min flytt är jag mest nervös över att skaffa nytt umgänge :p Inte särskilt stor bygd däromkring jag kommer bo :angel: Lägenhet var desto lättare att få ;)

Grattis alla till jobben :)

Kl.
Jag har blivit uppgraderad på mitt jobb från timmis till fast (50%) :) Med början nästa vecka.
Skaffat lägenhet (får flytta in tidigast 1 maj), och snart kanske ägare till en bil (VW Polo -01) :) Jag har en helt underbar häst :)
Känns som att mitt liv ordnar upp sig :)

När jag tänker tänker tillbaka på hur jag hade de för 1 år sedan så har jag tagit ett JÄTTE steg framåt.
Då: nydumpad, praktikant med ers. från af, nyss flyttat hem till mamma och pappa igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 416
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka