Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Nu så:
20140308_110420.jpg

Naw, vad fina! Jag har sett liknande här och var men inte kommit mig för att köpa än. Men fågeln (varfågel?) och trollsländan var extra söta! Gillar att du tänkte på mig också. :D

Haha ja jag gick förbi dom och tänkte "åh, dom där ser rätt Chili ut, jag måste ta en bild och visa"

Alltså Chili, nu måste du reda ut det här för mig:

FINNS DET BLANDRASFISKAR?

Liksom, kan en guppy och en guldfisk get it on?

Naw, vad fina! Jag har sett liknande här och var men inte kommit mig för att köpa än. Men fågeln (varfågel?) och trollsländan var extra söta! Gillar att du tänkte på mig också. :D

Trollsländan gillade jag! Tror den hade gjort sig mycket bra i hallfönstret eller i vardagsrumsfönstret i torpet. :)

Sällar mig till skaran av nyfikna och informationstörstande väntande bukefalister, detta är en fråga som kräver svar!

*kl*

Frustrationen är total, jag har hittat klänningen med stort K (eller, en av dem i alla fall) och ägaren lovade att skicka mig måtten och NU FÅR JAG INGET SVAR! Jag är beredd att åka och hämta den om det skulle vara så, men jag måste ju få tag på människan!

At your service!

Fiskar kan absolut hybridisera men det är ju ofta närstående arter så avkomman blir inte så olik föräldrarna. Ibland dyker det upp lite mer udda varianter och då så ser man direkt att nånting verkligen är fel. Här finns lite bilder som påstås vara hybrider, och jag kan hålla med om att de ser rätt knepiga ut! Här kan man läsa mer om lax/öringhybrider i Mörrumsån som alltså utgör ca 10% av all laxfisk som vandrar upp i ån. Hybrider eller deras avkommor blir ofta sterila eller dör.

Guppy och guldfisk vet jag inte, för information om akvariefiskar får jag nog hänvisa till forumguden Gabby på den punkten. ;)

Ber om ursäkt för mitt sena svar men jag har stått ute i solen och tittat på fåglar hela dagen. :love: Solbränd i pannan!

Senast ändrad:

Ja den var fiiiin! Det måste vara exakt samma eller superliknande jag har sett, kan dock inte minnas var förutom att det inte var på coop.

Det är inget jag känner till, tror det är större chans att två torskfiskar och två laxartade gets it on. :)

Haha okej :D Till mitt försvar så måste jag säga att jag inte har ätit fisk på typ sexton år, så det där med fiskar (och fiskraser) är inte riktigt mitt ämne :angel:

För att man brukar kunna så mycket mer om fiskar bara för att man äter dem..?

Ja, det är förvånansvärt många som inte vet hur en torsk ser ut...

Alltså, underbart väder idag! Ser att det är samma lika uppåt Värmland också. :d

Här med :love:

Har dock hittills betraktat det genom fönstren, har tvättid och har lagat mat för två dagar framåt, städat lite, pluggat och kurerat min onda kropp. Nu ska jag däremot åka ut till min pensionärshäst och hälsa på och sen blir det uteritt med de egna.

Gud så härligt det låter. Jag var också ute och skrittade i solen imorse och var lycklig en stund.

Sen fick jag punka på bilen på väg hem och efter det har dagen bara blivit jävligt mycket sämre. Nu är jag gråtfärdig för minst tredje gången idag.

Men ja. Solen skiner här också.

För att man brukar kunna så mycket mer om fiskar bara för att man äter dem..?

Menade att man nog är lite mer insatt på namnen på de vanliga firrarna, då man brukar veta vad som cirkulerar på tallriken. Själv kommer jag typ bara på lax och torsk så här på rak arm!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 417
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka