Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Det låter jättespännande! Kan verkligen förstå det grisen säger om att få jobb inom sitt eget område, hejja hejja!

Och när det är en sådan omvälvande grej så kan det nästan vara lite skönt att veta att det är tidsbegränsat initialt, för som du säger så kan man ju komma hem igen om det bara blir helfel. Men hoppas verkligen att det blir bra för dig!

Och på tal om jobb inom egna området så har jag varit på en andra intervju idag! För ett jobb som jag så gärna vill ha, och som är inom det som jag utbildat mig till. Det skulle passa mig så bra "på pappret", och kändes superbra när jag fick se arbetsplatsen idag. Så nu håller jag tummarna. Och även om det inte skulle bli något så är det här den första riktiga rekryteringsprocessen som jag varit med i, och den har varit väldigt grundlig. Så jag antar att det är en väldigt bra och spännande erfarenhet bara det.

Men jag vill verkligen verkligen verkligen ha jobbet! :angel:

Vad roligt :).
Vart ska du flytta? Norrland är ju stort :p.

Det känns bättre mellan mig & M nu. Han tar inte ut så mycket över mig längre men jag förstår att han har det jobbigt. Förstår verkligen det då det är flera på hans jobb som har det så.

ja precis, känns jätteskönt att äntligen få lite lön för fyra års studier :angel:

Lycka till på intervjun! :banana: :bump: :banana:

tack :) Norrbotten blir det, vill du veta mer specifikt så tar vi det på fb ;) Så lååångt norr ut :p

Va skönt att det känns lite bättre med M iaf!

Intervjun var jag på imorse, nu ska de bara ta sitt förnuft tillfånga och anställa mig :angel:

Intervjun var jag på imorse, nu ska de bara ta sitt förnuft tillfånga och anställa mig :angel:
Åh, men det måste de väl göra?

Ceta: jag skulle gärna vilja veta mer exakt var och vad jobbet går ut på, om du skulle tycka det var okej att skriva i gruppen!

KL
Alltså vilken vårig helg det har varit! :love: Jönköping var trevligt (men nästa gång vill jag faktiskt träffa addan också!) och Jesper levererade på scen. Längesen jag hade så ont i skrattmusklerna. :D Mycket bra helg, med andra ord.

Vilken tur att du har haft det bra! Ni skulle kommit förbi stallet, jag har varit där typ fyra timmar om dagen i helgen! :D Planerar för att lösa så jag kan haka på nästa gång så jag får träffa dig också!

Åh, härligt! Vi har varit ganska sega dagtid kan väl erkännas, men har hunnit med inspektion av torp och vad som nog kommer bli Sveriges mest blomtäta trädgård! :D Men tycker absolut du ska försöka haka på nästa gång, vore jättekul!

Åh, inte ens jag som bor här har hunnit med inspektion av torp! Och det har varit superhärligt i stallet denna helgen, njutit av solen till max! Igår trimmade vi i paddocken, idag njöt vi i skogen, sen satte vi oss utanför stallet och njöt en bra stund!

Jag förstår det! Saknade både hund och häst rejält i helgen kan jag lova, när solen sken och det var vår i luften och folk kom ridandes på grusvägen... :love: Men jag fick i alla fall lite hunddos, introducerade Chili och vovven till personspår så nu har de fått uppdrag att träna (det och lite lydnadsmoment) och visa sina nya skills nästa gång jag hälsar på. ;)

Har verkligen varit en heeeelt underbar helg! :love: Du missade dock den största glädjeyttringen och nästan hysteriskt skratt ( :angel: ) när jag upptäckte en blommande blåsippa idag i syrenen! Den kan inte ha varit där igår och idag blommade verkligen hela trädgården av krokusar, mångfaldig ökning från gårdagen. Att lära mig lägga spår var grymt kul, och Jesper förstås! In alles: ett mycket bra sätt att sparka igång våren på!

I morgon ska jag ignorera skolarbetet och åka på en heldag tillsammans med en fågelinventerare och det hela borde leda till min första observation av kungsörn! Dessutom chans att umgås med någon i branschen och lära mig lite om hur man inventerar fåglar. Nöjd tjej? Eh, ja. ;)

addan, hoppas du kan hänga på nästa gång! Det vore superkul! Annars får vi väl åka och hänga med dig i stallet, det är inte fy skam direkt. :) och den där torpinspektionen får vi ta och ordna någon dag!

Jag hittade ljuslyktor inne på coop idag och tänkte på dig! ska genast leta upp bilden i mobilen och ladda upp den :D

Åh, kan tänka mig att det var snäppet nördigare än krokuskyssen! :D Men jag såg bilden i alla fall och jag kan ana glädjeyttringen som kom med upptäckten. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 417
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka