Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Kolla in boken 4-timmarskroppen!
Den handlar om träning, mat och sånt. Och man behöver verkligen inte läsa den från pärm till pärm, utan kan plocka ut nåt kapitel här och där (vilket gör att det inte blir tungt att läsa den). En helt fantastisk bok med massa tester av kroppens förmåga, mycket inspiration utlovas! För den som vill nörda ner sig ytterligare finns det mängder av länkar och fördjupningsrutor i boken. Den är dessutom skriven på ett väldigt lättsamt och ganska roligt språk.
Finns även som pocket :)

Jag märker det. :D Har dock redan kalasat på våfflor en gång (inte under kalenderns influens), men det får nog bli snart igen. Så GOTT!

Det gick lite si och så, "Gravity" tog hem en himla massa teknikgrenar och "12 years a slave" tog bästa film. Både bästa manliga och bästa manliga biroll till "Dallas Byers Club" (ej sett men är hemskt sugen) och på damsidan var det Blanchett som tog bästa kvinnliga och en okändis som tog bästa kvinnliga biroll (från "12 years a slave). Bästa utlänska gick tyvärr inte till "Jakten". Ellen var en bra värd men det var ingen gala med wow-faktor. Sämst gick det för "American Hustle", typ 10 nomineringar och inte en enda vinst. Bästa kostym och set dekor fick "The Great Gatsby", välförtjänt :love:

Känns bra att någon anser att mina prioriteringar är i ordning. Måste skriva lite till innan jag får sova. Det gick dock superbra i stallet idag och hästen fick träna för tränaren. Hon gav mycket beröm och är mycket nöjd med utvecklingen senaste månaden (sedan hon såg honom senast). Det kändes fint.

När det kommer till Ingebjörn... gillar han någon form av accessoarer? Kanske till när man klär upp sig? Mannen är förtjust i flugor och sådana tycker jag om att köpa, kan bli fint om man letar efter en fin ask att lägga den i på second hand (typ Fåfängan eller Myrorna kanske). Eller någon annan liten sak som man kan lägga i en fin liten låda eller ask. Ibland kan liksom den fina lådan vara lika rolig som det som ligger i, om vi nu pratar om presenter som ska ges för att man vill ha en liten "sak". Eller behöver han en fin halsduk? Lyxiga strumpor? Nu tänker jag mer att man kanske kan köpa lyxigare varianter av "saker som alla behöver" på tex NK för att personen kanske inte skulle unna sig själv, det kan inte bli så katastroffel och man kan få det fint inslaget. Ska fundera lite till på det...

Jag gav förresten mannen en uppsättning kylskåpspoesi nyligen som liten gåva, det är ju en rolig sak för alla som a) har ett kylskåp och b) gillar ord.

Har jag visat min ugglebricka som jag köpte för det hisnande priset 7 kronor?

2014-03-04-0922_53158d609606ee75a59482fa.jpg

Obehaglig grej förresten. Tror att jag drabbades av en släng sömnparalys i morse. Vaknade och kunde inte röra mig. Minns att jag verkligen försökte sätta mig upp och lyfta armarna men det gick inte, jag kunde verkligen inte rubba kroppen en centimeter. Sedan fick jag för mig att min kompis sov bredvid mig vilket hon absolut inte gjorde, men jag försökte ropa på henne och det gick inte heller. Tror jag fick fram något slags gnyende på sin höjd. Sedan vaknade jag "på riktigt" och kunde röra mig som vanligt. Sjukt obehagligt!

Naaaaw så söt!! Själv köpte jag en bricka med kolibrier på nyss;
46ca7736-07e6-4efb-b1e2-61519e543d71.jpg

Men huuu så läskigt med sömnparalys! Sover man fortfarande men tror att man är vaken då eller?

Jag tror det är något med att kroppen och hjärnan inte vaknar helt samtidigt.
Eller något, så har jag uppfattat det alla fall. Aldrig upplevt det men det verkar väldigt obehagligt.

Vilka fina brickor ni har köpt!

Gillar också ugglemodet nu, hittade en jättefin tvålkopp i form av en uggla.
Den står dock ovanpå ett skåp i badrummet och används inte. För stor risk att den går sönder ;) De små här hemma är hmm lite vilda :p

Fy vad obehagligt!

Chili: Nej, men hjärnan stänger av musklerna den kontrollerar under REM-sömnen, så man ska ligga stilla när man drömmer, och en sömnparalys handlar helt enkelt om att hjärnan "sätter på" muskelfunktionen för sent, så man själv vaknar innan man kan kontrollera sina muskler.

Fina brickor förresten, båda två! :D

Plus killaloe och Cili: tack för bra tips! Min fantastinivå är verkligen på noll just nu, men nu känner jag en viss inspiration!

Lillen och Chili: sjukt fina brickor! Var har ni hittat dem? Är det second hand?

Kl
Tiden går så SJUKT LÅNGSAMT idag! Vi ska få semlor halv tre men klockan blir ju aldrig det!

Och min är ifrån Gekås. :angel:

KL

Vad jag har förstått så är sömnparalys ungefär såhär: När man går in i REM sömn så stänger hjärnan av vissa muskelfunktioner i kroppen för att man inte ska röra sig i sömnen; typ sparka med benen när man drömmer att man springer. Men så ibland är hjärnan för långsam med att "sätta på" muskelfunktionerna igen när man vaknar, så man blir som förlamad helt enkelt. Ögonen och huvudet är vakna men inte kroppen, typ.
Tydligen kan man få hallucinationer i samband med detta, antar att det var därför jag fick för mig att min kompis låg bredvid mig. Sjukt obehagligt!

FIN! O_o
Jag vill ha!

kl
Ja, är himla dålig på att hänga med här! Men har nu precis skickat iväg min andra flirt på HP någonsin, efter 4timmar med fliken uppe haha. Modig och socialt kompetent var det här.

Hahaha lycka till! :D Man måste våga för att vinna, du vet.

Det där hände mig flera gånger för några år sedan men det var ofta på kvällen när jag skulle sova. Jag hann liksom bara somna för att sedan vakna med hjärnan så att säga men inte kroppen. Var medveten om var jag var men kunde verkligen inte röra mig. Vilket då såklart gjorde att jag blev rädd för att somna igen och ibland hände det flera gånger samma kväll. Sjukt obehagligt :(

Det värsta som kan hända är att du inte får ett svar, och vad gör det om hundra år? ;)

KL
Hallå, Ceta, var är du? Och varför har du inte nämnt nåt här om att du ska flytta? Känner att jag har missat något och förväntar mig en uppdatering snarast!

Ja, var är Ceta? Det är jättelänge sen jag såg till henne någonstans!

KL

Jobbat, gjort stallet, och sprungit. Slog till med en längre runda, benen kändes pigga, så det blev rekordlångt för detta året! Känns bra :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 417
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka