Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Måste man åka till vc för att skriva sig där?! Låter ju helt sjukt. Hade för mig att jag gjorde det på internet och bokade en tid en minut senare?

Jag kunde välja mellan att a) få papper hemskickade eller b) åka dit och göra det i receptionen. Eftersom jag bor typ 1500 m från VC i fråga så är det inte särskilt tidseffektivt att vänta på post från dem.

Precis, de behöver en underskrift...

Har ju två gånger det senaste året lyckats skära mig själv i fingrarna så illa att jag fått uppsöka VC och båda gångerna självklart inte varit inskriven på närmsta då jag flyttat så mycket. Så 300 spänn i stället för 100 båda gångerna. Så gott folk, skriv in er på en VC innan ni skadar er ;)

Berätta lite mer om kapet, då?

Vi kan kalla honom hockeykillen, även fast han nog ska sluta spela nu.
Han är fyra år äldre än mig (född exakt samma dag och samma år som mitt ex, det känns lite... eh, läskigt?). Han är i byggbranschen och jobbar på ett bygge som arbetsledare. Har en högskoleutbildning, :up:, och verkar ha sunda värderingar om mycket. Intresse för musik, inte kanske exakt det som jag intresserar mig för, men ändå ett musikintresse! Han har en katt, fast den bor just nu hos hans föräldrar. Ja förhoppningsvis byggs listan på så småningom!

kl

Jag ska till Göteborg horse show!!! :bump: Vann biljetter, så jag och en av mina vänner ska till min blivande hemstad i slutet av månaden. Så jävla roligt!!!
Ooooch jag tänker hoppas att mr eventuell rövhatt är hemma då :angel:

Vad roligt att du dejtar en trevlig kille :).

cili: Grattis! Vilken dag ska du gå?

Någon som vet när sista anmälan är till högskoleprovet?

Fredagen :)

Anmälan till vårens högskoleprov har gått ut, det var för någon dag sedan

Vad kul :).
Jag ska gå på lördagen med min mamma & syster. Vill gärna gå på söndagen med.
ska inte stå på mässan i år. Känns väldigt märkligt.

Grattis! Vad roligt. Jag ska också gå på showen, på torsdag kväll och söndagen. :)

Zarro: Jag såg dig igår på mässan men hann inte säga hej! Hittade du någon utbildning eller så som du blev intresserad av? :)

kl

Älskar när ena systersonen kommer och väcker en klockan fem (helt påklädd) och undrar om vi inte ska gå och åka Nockebybanan snart.

Fin start på dagen. ;)

Själv har jag noll studiemotivation. Noll! Har inte råd att vara mer ledig och betar mig saaaakta igenom boken... Snark.

Jag har också tappat styrfart, helt. Har en tenta på måndag och när jag insåg att det inte skulle bli någon ordning tills dess och att jag får gå dit och kika på den för att planera in omtentan istället så fick jag inte precis mer motivation. Har dock gått på de obligatoriska datorövningarna och idag måste jag hitta en bok som förklarar allt för mig bättre än den här boken gör. Ligger dock i fas i den andra kursen.

Misstänker att det är något som är lite fel för jag är så förbannat trött och orkeslös hela tiden, kan gott vara lite tomt i järndepåerna igen men vill gärna ta lite prover på VC (på min barnmorskas rekommendationer). Det är väl det som gör att motivationen bara inte går att frammana också. Orkar inte tvinga mig själv utan försöker hålla det på en nivå där jag kan må rätt bra ändå och hinna vila mig, och så får vi se vad de säger när jag får ta proverna. Om jag tar en tenta senare så skulle det vara andra gången under min akademiska karriär, så det får väl gå.

Men på tal om ett trevligare ämne så har jag blivit kallad till första intervju på sommarjobbet som jag sökte (och skulle passa ypperligt på)! Har fått tag på och bekräftat en av mina referenser men den andra är helt omöjlig att få tag på! Först tjänsteresa till idag och när jag ringde idag så meddelade telefonen att kontakten är sjuk och återkommer efter helgen. Det är min fd. chef (slutade där hösten -12) som gick med på att vara min referens vid eventuellt arbetssökande i nya staden när jag slutade. Men det känns som så länge sedan att jag gärna vill kolla att det är okej igen.

Eller hur :D Finns fler såna serier om du vill ha mer att titta på sen ;)

Undret + Chili: Sparkar lite motivation åt båda håll till er!

KL

Här går det på halvfart denna veckan. Pålle blev ju krasslig så vi har promenerat hela veckan på vets ordination. Han blir mer och mer som vanligt för varje dag dock, så det verkar gå åt rätt håll. Men vi fortsätter att ta det lugnt, med skritt veckan ut (minst).

Tack tack! Hoppas pålle mår bättre nu snart. Förkylning?

Just hemkommen efter en liten konsert med Nicole Sabouné. Jag tror jag är kär. :love: Lite tjej, grym röst, grymt röj!

Åh, avis! Hade planerat att gå men mycket annat inför Horse Showen nästa vecka kom i vägen tyvärr!

Har också insett att jag flyttar om mindre än två veckor och har inte ens införskaffat flyttkartonger än, bra där! Kommer inte ha någon som helst tid över till det heller haha... Men får hoppas att min rutin vad gäller flyttar ska hjälpa mig. :p

Ja jag såg att du hade tackat ja. Synd att du inte kunde! Har inte lyssnat så mycket på henne förut men nu är jag frälst. :d

Hemskt bra med flytten! Kan du inte leja lite folk som hjälper dig på själva flyttdagen? :)

Kommer flytta en onsdag eftermiddag så det blir pappa och lillebror som hjälper mig. Lillebror har deklarerat att det blir hans födelsedagspresent till mig, helt okej tycker jag. Får se om han kanske kan locka med sig några kompisar om man bjuder på pizza kanske? :p

Jag är bara väldigt glad att jag inte ska flytta in på helgen då det ju är ett nytt hus så alla (typ... 30 lägenheter kanske?) kommer flytta in samtidigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation