Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Jag ringer också mamma ibland när jag har en pissdag, no shame there liksom :D

Hästen vägrade gå i närheten av domaren utan försökte springa förbi den kortsidan sidvärts med näsan i vädret och ett säkerhetsavstånd på 2 m :meh: fick dock fina poäng på andra halvan av banan, 63% och slutade tvåa (var dock bara clear round-bedömning).

Jag ringer också mamma ibland när jag har en pissdag, no shame there liksom :D

Hästen vägrade gå i närheten av domaren utan försökte springa förbi den kortsidan sidvärts med näsan i vädret och ett säkerhetsavstånd på 2 m :meh: fick dock fina poäng på andra halvan av banan, 63% och slutade tvåa (var dock bara clear round-bedömning).

Haha, känner igen det där med att gå i närheten av domaren! :D Red en tysk import förut som aldrig varit på en tävlingsbana, och jag fick starta en enkel träningstävling för att den skulle få prova på. Den gick inte heller i närheten av domaren, säkerhetsavståndet var mer än 2 m här dock.. Grattis till placeringen ändå, bra jobbat! :D

Thanks.

Alltså, på tal om dåliga dagar. Känslan när man inser, sittande på föreläsningen, att man har blandat ihop allt och visst skulle ha skickat in en inlämningsuppgift idag. Ajdå. Sitter och försöker göra den nu, på föreläsningen. Inte sådär bästa sättet kanske. Får skriva lite nu, resten när mannen somnat ikväll och sen skicka in det i devisen "något är bättre än inget" (det är en deluppgift som ska in inför ett handledningstillfälle nästa måndag).

Den här dagen har varit väldigt mycket, kan man säga! Skulle haft en skypeintervju på morgonen som blev inställd, så anspänning där för ingenting. Sen har jag pluggat hela dagen och haft ett slags handledaremöte som var väldigt givande, men det innebär också att jag måste göra om massor av det jag skrivit. Dock känner jag nu att jag har den röda tråden som jag tidigare saknade så det är ju bra!

Sen kom fönstren som planerat och det kändes som man stod på en parkering och gjorde väldigt shady business där i mörkret. :D Men den stora lastbilen kunde inte vända hos oss. Istället körde vi hem fönstren på bilsläpet med mycket stor anspänning! Vi trodde dörren skulle vara "lös" och resten på pall men allt var på samma pall = enorm höjd och väldigt vingligt. Vi körde i 10 km/h hem ungefär. Efter mycket pyssel står nu allting i garaget och jag är så NÖJD! Älskar dörren. :love:

Sen insåg vi att det inte fanns mycket ätbart alls hemma så jag kom just hem från en shoppingtur. Inte ätit sedan lunch och nu har jag smällt i mig en egenplockad sallad. Har inte varit på såhär bra humör på så lite mat på väldigt länge. :D Är hittills så fruktansvärt nöjd med fönsterföretaget!

kl

Imorgon ska jag belöningstjoppa and it's gonna be FAB!

Har inte suttit och klickat på mina grejer en gång i timmen på asos (de reserveras i en timme), jag har bättre saker för mig faktiskt.

Typ.

Har även anmält mig till högskoleprovet (HJÄLP). Lården, vad tyckte du om boken du köpte? Visst var det "Den ultimata guiden till HP"?

Nej, jag har inte gått igenom hela tjoppingtråden i tjoppingabstinens. Jag har som sagt bättre saker att göra.

Alltså jag räknar seriöst timmarna. Har en deadline vid 23:59 imorgon, sen är det go go go go! :D

Det har jag också gjort idag! Anmält mig, alltså. Känner att detta blir sista gången jag skriver det, förutsatt att jag inte absolut måste i framtiden av någon anledning.

Det var "Den kompletta guiden till högskoleprovet"! Jag tyckte att den var bra, den hjälpte mig att strukturera upp mitt tänk och min taktik mycket. Mest svenska- och engelskadelarna, där kände jag mig väl förberedd efter boken. Sen fick jag nästan alla rätt på de delarna också, men då ska sägas att jag alltid haft en fallenhet för språk så det gick bra även de två gånger jag skrivit utan den.
Mattedelarna kände jag inte att det gav mig lika mycket. Mest för att jag hade behövt mer mängdträning än boken kunde erbjuda, så jag skulle säga att du nästan lika gärna kan traggla (gamla) MaA och B. Jag kollade en del på Youtube för att få förklarat sådant i matten jag inte förstod, där fanns överraskande mycket matnyttigt. :)
Försök se om du kan hitta boken begagnad förresten, den var snordyr ny!

Smidigt och kunna låna den på bibblan.

Nu har exet alla fall börjat kolla efter lägenhet.
Ev ska han titta på en i veckan. Så det går framåt sakta men säkert.

KL

Man vet att det är nåt bra på gång med dejten när man sitter och fånler på en buss 06.30. Skulle liksom aldrig hända annars! Fortsättning följer ;)

Ja, man får väl ändå säga att detta är lite charmen med singeltråden. Här finns personer som är i alla olika faser av singelliv och förhållanden. Någon är på väg ur och någon kanske är på väg in. Jag hoppas verkligen att det löser sig till det bästa för dig. Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara att bo tillsammans med den man gjort slut med! Vid mitt uppbrott för mer än ett år sen nu så hade jag redan flyttat till en egen lägenhet och det var mer än tillräckligt jobbigt ändå! Skickar lite peppkramar och en liten ljusglimt just nu är ju att det har blivit så mycket ljusare ute på eftermiddagarna, LIKE! :)

Åååh det här är så roligt! :D Hör av dig när du ska hit nästa gång så man får höra lite detaljer! ;)

Tack, det känns lite bättre nu dock när han alla fall accepterat läget sas. Han verkar inte så ledsen längre heller, jag har tänkt på det så länge, så jag hade i princip sörjt klart redan. Mer eller mindre.

Men vad spännande med din dejt, hur länge har ni träffats?
Hur träffades ni från början?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 418
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka