Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Själv funderar jag på om min granne har, eh, lite kognitiva problem? Imorse var det såklart efterfest åtminstone tills jag gick till jobbet 7.15. Trots senaste tidens påhälsningar av Securitas. Begriper inte vad som är så svårt att förstå, problemet KAN ju liksom inte längre vara att han inte fattar hur lyhört det är.

Det ska bli alldeles lovely! Såg en artikel idag i Land om en kvinna som renoverat ett stort gammalt hus själv (med hjälp av hantverkare, men hon är singel). Blev mycket inspirerad! Hon hade inrett så himla fint och dessutom flyttat dit med två barn under 10 år innan det fanns vatten och avlopp. :D If there's a will there's a way!

Usch vad jobbigt med så störig granne.

Chilli: Det låter väldigt mysigt med ditt torp :).

Min sessa blev champion igår.Är så glad :D. Nu ska jag vänta tills hon börjar löpa & då blir det parning.

Inom året kommer vi att flytta. Känns inte så kul men sambon blir sönder stressad av sitt jobb (flera som redan slutat etc) så han ska börja plugga. Så jobbigt med för vi har inte alls firat någon alla hjärtans dag etc :(.

kl

Lyckas alltid läsa "Snigeltråden"...Mvh/Lämnar tråden igen då jag inte är singel

Gud vad skönt att bronkiten börjar försvinna!! Men prata inte för mycket, se till att vila dig också. :)

Det är helt underbart att det börjar gå över! :) Har dock inte blivit mycket vila denna helg.. :angel:

*kl*
Alltså, min helg har varit :love: :D

Jag har hunnit med så mycket saker, och ändå har jag tagit det lugnt. Idag blev det hästmys på allra högsta nivå, först med min älskade röding och sedan åkte jag till tränaren och myste med min åsna (som dragit av sig en sko, så fick inte se henne under ryttare) och sedan fick jag se min tränare jobba några hästar - och dessutom har min tränare eventuellt hittat ny häst åt mig. Allting känns så mycket ljusare nu, dessutom fick jag sötaste godnatt-smset inatt också av dejten så jag kunde somna med ett leende på läpparna! :D

Men du, kan inte du anordna en "egen" alla hjärtans dag? Eller kanske en "M-dag"? Om han är stressad och mår dåligt så kanske det inte finns tid/energi för att hitta på saker till alla hjärtans dag just nu?

KL

Joinar den här tråden jag också nu.
Nybliven singel sedan 4 dgr tillbaka, han har dock inte flyttat än och det är förbannat jobbigt att bo med någon man gjort slut med.

Men vad tråkigt!
Har han bostad på gång eller kommer det ta ett tag?

Och välkommen hit! :)

Hur kommer det sig att ni ska flytta? Tråkigt att ni mår dåligt båda två, hoppas att ni hittar en väg ur det.

Ja, men jag tror det blir bäst så. Det är inte mycket känslor kvar, alla fall inte från mina sida. Vi är i alla fall inte osams eller så och det är ju bra.
Han har börjat kolla efter bostad idag, så det ska väl lösa sig snart hoppas jag.

Tack Lården! Det hoppas jag också, jag längtar efter att vara själv (ja med barnen då såklart)
I början var det mycket känslor, gråt osv för oss båda, men nu kan vi prata om allt utan problem och han sade just att det börjar sjunka in mer nu.

Senast ändrad:

Alla hjärtans dag är ju ingen big deal egentligen, många firar ju inte alls. Välj en annan dag som ni kan göra extra viktig om ni vill det. Men blir ju inte bra om din redan stressade sambo ska få dåligt samvete för att han inte hann fira alla hjärtans dag pga jobb ;) Var ska ni flytta? :)

Mirre: Välkommen, även om det såklart är jättetråkigt. Men när jag läst det du om honom i olika trådar så tror jag det var ett bra beslut! Men det blir såklart alltid jobbigt även om man vet att man tagit rätt beslut... Kram!

Välkommen, även om det är trista grejer som föranleder att folk hamnar här så hoppas jag att det löser sig till det bättre :)

Zarro: Att inte fira alla hjärtans borde inte vara någon katastrof, ni har ju alla andra dagar på året också. Och även om det kanske är en kul grej eller en anledning som gör att folk tänker till och hittar på något så är det ju inte enda chansen. Men om det inte passar in i livet just där och då så kan det vara mycket mysigare att planera in något när båda orkar och har tid. Försök komma på något trevligt som ni vill göra och planera in det en dag när ni har tid? Kan ju vara allt från att laga middag tillsammans eller käka takeout och spela tv-spel till att göra något ute om man orkar :)

Vi firade inte särskilt våldsamt, slutade med en film från Netflix, hämtpizza och en flaska champagne som var kvar från min examen. Men vi försöker planera in en dejt i veckan (som hellre ska bli av än vara avancerad), mest för att vi då lyckas med kanske 3 st i månaden och vi känner att vi behöver det för att bryta vardagsstressen, känna oss lite lediga och umgås annat än sent på kvällen efter stall, träningar, skola och jobb vilket är ett överrepresenterat antal kvällar i veckan. Men man får ju prata om det och hitta en balans som passar livet och vardagen och en själva som personer.

Inte ens sett det ur den synvinkeln än, haha! Kanske räknas som freudiansk felsägning då.

Har i dagsläget inte mindre än 6 jobbansökningar ute till relevanta jobb som gäller 8-10 anställningar totalt. Väntans tider... Det är verkligen skittråkigt att bara kunna vänta. Jag vill bara ringa och säga "Ni MÅSTE anställa mig och så är det bara!". Slå näven i bordet och ta tjuren vid hornen, ungefär.

Är för övrigt nyfiken på hur det går för Rostis med de naturvetenskapliga studierna och funderingarna på universum och alltings förträfflighet? :D

Usch vad tråkigt. Hoppas att han flyttar snart.
Fin bild du har här annars.

Tack allihopa!
Jag har börjat repa mig nu men det är ännu en bit kvar.
Jag har ingen aning om vart vi kommer att flytta. Vi ska titta lite mer på det.
Vi har planer på att åka på spa då vi inte köpte någon julklapp till varandra utan vill göra något ihop istället.

*kl*

Hur har eran dag varit?

Själv har jag haft en fruktansvärt dålig dag. Tack gode gud för att det är någorlunda lugnt på jobbet iaf så jag kan ta det lugnt. Tänk om man kunde radera dåliga dagar? :p

Utan dåliga dagar hade de bra inte känts lika awesome (typ tråkig floskel men ändock sant).

Haft en väldigt fin helg och måndag. I lördags så hämtade vi hyllan hos chili och sen var vi hemma och tog det lugnt på kvällen. Igår red jag en dressyrklass med hästen och sen mötte jag upp mamma vid stationen och så gick vi och åt middag. Efter det var vi på opera (svulstig italiensk sådan med fantastiska sångare :love: ). Idag åt jag och mamma lyxfrukost fram till lunch framför OS och sen följde jag henne in till centralen och vinkade av henne. Sen lagade jag middag och plockade hemma och har varit i stallet och motionerat hästen. Hann träffa mannen en snabbis hemma, ta emot veckans matkasse och nu sitter jag på bussen in till kvällsföreläsning i kursen som jag duktigt ignorerat att jag går de senaste veckorna :angel:

Det var bra sagt, jag får hoppas att morgondagen blir bättre. Var nära att bryta ihop imorse på jobbet så jag fick gå och ringa mamma.. :o

Kul med dressyrklass, gick det bra? Låter som att du haft en väldigt trevlig helg och måndag iaf! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 419
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka