Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Haha ja, därför man har fler språk inlagda, den engelska funkar faktiskt bra. ;) Nog för att min Xperia kunde ha udda idéer emellanåt, men iPhonen och paddan är ju ett skämt! Jag förstår alla "damn you autocorrect"-texter som finns nu, kan jag säga...

Exempel bara i denna text: Ändrade inte språk när jag skrev det engelska. Efter jag hade skrivit you så ändrade den damn till famn. Det passade tydligen bättre i sammanhanget, eller nåt... När jag skulle skriva som råkade jag trycka "osm" och den ändrar till OS-mästare?! Okej att det är OS-tider, men som måste väl ändå ligga lite närmre till hands i det läget..?

De där telefonerna verkar inte så logiska i sitt språk nä. :p Min är väldigt duktig på både engelska och svenska tycker jag.

Vinbärssalsa lät gott och fullkomligt logiskt! Dessvärre har vi mest vrusbär i frysen men det kan man nog också salsa på.

snor egen knapp!

Trevlig alla hjärtans dag på er!

Här blev det dåligt med sömn inatt, många tankar som snurrade i huvudet och en dum hosta som inte blev bättre. Men så vaknade jag av att dejten skickade ett gulligt sms imorse och allting kändes så mycket bättre. :love: Nu vill jag bara bli frisk så jag får träffa honom! :D

Wiie, ett sånt sms kan ju faktiskt göra även de sämsta dagarna betydligt bättre! :)

KL
Jag hade förmånen att få vakna upp bredvid min dejt i morse. Har nog inte berättat om honom men det är ett mycket bra exemplar och det känns för första gången på länge väldigt seriöst! Vi träffades på krogen förra helgen och redan då kändes det som att det var mer än ett krogragg liksom. Fortsättning följer :)

Mysigt! :) Hoppas du kryar på dig snart!

Ja att det är alla hjärtans dag var verkligen omöjligt att missa efter ett besök på fb. :p Här blir det plugg i vanlig ordning, tänkte försöka ta det lite lugnt jämfört med igår och undvika sån där fruktansvärd stresshuvudvärk som jag fick. Sen hockey och ikväll - börja måla garderob!

Åh vad roligt att höra! Det verkade ju lovande från början. :) Hoppas det fortsätter på den braiga banan!

Insta: Kvinnohat
Blogg: Genusfotografen

Kvinnohat är :love:
Genusfotografen och Supersnippan följer jag sporadiskt, så det var ett bra tips!

Och alltså Blondinbellas uttalande... :banghead: Vad är en rabiesfeminist?

Jag har mött kvinnor som till och med vill amma sitt barn men tycker att ”rätt ska vara rätt” och delar upp matandet med ersättning med sin sambo ”bara för att” (då har det gått för långt).

Jag kommer aldrig att kalla mig för feminist. Jag älskar min man och son för mycket för att någonsin kunna joina en -ism som har ett mansförakt. Förr i tiden fanns ett behov, javisst. Men idag gör det inte det och feminismen står inte längre enbart för jämställdhet.

lol lol lol lol lol lol lol.

Nu ska jag gå och klunka i mig ramlösa, nej jag menar rödvin, och hata min sambo eftersom att han är snopp och jag är feminist, så that's how I roll.

Är även fascinerad över det faktum att man inte är feminist för att man anser att Sverige redan har det bra.

Ja min ingenjör kan FETGLÖMMA att han ska få en present på Alla hjärtans dag - jag hatar han lika mycket som jag hatar alla andra män! Dessutom är det väl mannen som ska ge presenter och uppvakta kvinnan? Precis på samma sätt som att det är mannen som ska fria! Ner på knä ska han fan också, annars säger jag NEJ!

:banghead::banghead::banghead:

Ja alltså, det där får en bara att vilja dunka huvudet i väggen upprepade gånger tills någon form av hjärnsubstans rinner ut. ORKAR INTE! Det är ett sånt totalt bevis på att hon inte fattat någonting. Och om man nu har så dålig koll vore det sjukt tacksamt om man kunde låta bli att uttala sig.

kl på mig själv

Glad alla hjärtans dag allihopa! Låter ju som det börjat fint men fina SMS, uppvaknande bredvid dejt och FB-explosion :D

Min ingenjör lyckades ordna fram blommor som väntade på mig när jag vaknade, trots att han åkte hemifrån 06.30 imorse!

Meeeen jag hatar han ändå - jag är ju feminist!

Ja, blommor eller ej, går ju inte att komma ifrån att han är en man! Tråkigt, men så är det. Tur att han verkar rätt självdestruktiv som kan tänka sig att vara ihop med dig när du är feminist!

Men yeii, härligt! Håller tummarna för att det fortsätter åt ett braigt håll.

(Om du inte är feminist alltså, då bör ju ett braigt håll vara att hugga av honom allt han råkat få sig tilldelat vid födseln som särskiljer honom från det kvinnliga könet :angel: )

(Fast då får man i och för sig tillfälle att citera Herr Håkan ju: "Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig. Jävla man."

Hyfsat säker på att texten går så.)

Det kan det verkligen göra! Jag trodde att det var kört mellan oss pga vissa orsaker, men det känns bättre nu! :D

Lyx att få vakna upp bredvid dejten! :)

Chili: Tack, det hoppas jag med! :) Vill bli frisk nu så jag får gosa med min röding :love:

Kikar en del hos bloggkommentatorerna och det är rätt många som har haft bra svar på tal, men Clara ligger på min (mycket lilla) lista med de jag läser dagligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 419
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 788
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka