Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

KL

God kväll singeltråden! Hur är det med er?

Här rullar livet på, jag har idag hopptränat med herr häst, Chili kom och var hinderassistent, (tack Chili!), och nu ska jag försöka bli klar för sängen så fort som möjligt, har varit en lång vecka med lite för lite sömn!

Kul med hoppträning, hoppas det gick bra! :)

Själv är jag sjukskriven och lagom less på livet. :(

Vi får väl säga att hela södra Sverige är en djungeltrumma för här kommer ett sånt där skrik till Lårdo. ;)

Är mest nyfiken på om du följer med Killa hit på tisdag eller ej? :) Det utlovas vin och vilddjur och andra bra saker som börjar på v! Om jag kan komma på några...

Varsågod! Jag slapp ju bära så jag har i princip bara ändrat hinderhöjder, kan jag stå ut med på regelbunden basis. ;) Kan intyga att hoppningen gick mycket bra, tyckte ni var skitduktiga! Och vad hände så fort jag lämnat området? PANG! Huvudvärken tillbaka, öööörk...

filipuss: Tråkigt :( Varför sjukskriven?

Jadå, men herr häst tyckte att det var jobbigt!

Chili: Ja, men ändå :) Tack så mycket :) Vi jobbar på hela tiden! Tråkigt med huvudvärken!

Din kompis som vi var på bio med dök upp i stallet strax efter att du hade åkt också, lite komiskt :D

Senast ändrad:

Har bronkit i nedre luftrören och problem med svullnad i halsen som inte vill försvinna, varit hemma över en vecka nu och går snart under för jag vill jobba och rida och umgås med dejten (om vi ens dejtar längre..) men kan nästan inte prata. :( Det som är allra bäst är att jag jobbar med att prata i telefon hela dagarna. Läkaren såg väldigt orolig ut när jag försökte säga det när jag spenderade hela gårdagen på akuten..

Vi får väl säga att hela södra Sverige är en djungeltrumma för här kommer ett sånt där skrik till Lårdo. ;)

Är mest nyfiken på om du följer med Killa hit på tisdag eller ej? :) Det utlovas vin och vilddjur och andra bra saker som börjar på v! Om jag kan komma på några...

Vasektomi och valhajar! :D

Eller en basketkomedi, tydligen är det ett vettigare ord att använda än vasektomi, enligt Apple.

Men usch, det låter inte trevligt. Finns det inget de kan göra åt det?

Nä, trevligt är det inte.. Har fått medicin (som inte hjälper) och så ska jag vila. Undvika att prata typ. Det värsta är att min chef vill ha mig tillbaka på måndag (bara sjukskriven veckan ut) och då ska jag ha kvällspasset ensam hela veckan. Jippi.

Basketkomedi låter betydligt trevligare tycker jag!

filipuss: vad jobbigt :( hoppas att du kryar på dig snart!

Ja men lite vasektomi så känner väl sig alla välkomna? :D Försökte komma på något gott att äta men jag har alldeles för ont i huvudet för att tänka. Alls.

filipuss: Fasen vad tråkigt :( Men är det något som kommer att gå över med vila och medicinering? Om medicin fungerar vill säga...

Ååååh vemlor! :love: Fel datum men det är ju fortfarande en tisdag och känns därmed helt legitimt!

Vinbärspaj (allvarligt, paddan, vinbärssalsa?!), vitlöksbröd, vårrullar...

Alltså, jag kan köpa om man föredrar en basketkomedi framför en vasektomi, men att påstå att "nej, alltså, vasektomi är inte ett ord. Du ville nog skriva basketkomedi egentligen." SOM ATT DET SKULLE VARA ETT MER RIKTIGT ORD?!

Och vata är tydligen ett fullt accepterat ord, att tänka tanken att jag egentligen ville skriva vara kunde den uppenbarligen inte... Jag tror på allvar att personen som programmerade den svenska autocorrecten var full. Eller så gillar den bara att jävlas.

Fy vad trist! Du kan inte byta bort måndagen om du inte är bättre? Krya på dig!

Jag skulle skriva "hahaha" en gång och telefonen autocorrectade till "skolpojke". Ja för det var ju så jäkla likt?!

Eller när jag skulle skriva "living on the edge" till en vän, skickar iväg och inser sen att det står "livring on the edge". Snacka om att vända innebörden fullkomligt...

Men du kan ju inte jobba om du är så dålig! Då får du ju bli mer sjukskriven isf, om du har ett jobb där du blir hindrad.

Tack, det hoppas jag med! Just nu saknar jag min röding så jag går under! :love:

Chili: De trodde att det skulle gå över av sig själv, men det har suttit i över en vecka nu utan någon som helst förbättring så jag antar att jag får åka till akuten imorgon igen och höra.

Och nu blev jag sugen på Vemlor och väldigt god pizza också, kanske man ska unna sig imorgon? :d

Hedinn: Tack! Nja, mina kollegor brukar inte vara så pepp på att byta pass med så kort varsel. Dessutom är det alltid som mest kaos på måndagar = ännu svårare att lyckas byta pass med någon. Ska försöka ringa min chef imorgon och höra vad jag ska göra.

Addan: Läkarna trodde att jag skulle vara bra tills på måndag. Men jag ska prata mer med dem imorgon och höra vad jag ska göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 915
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 426
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 791
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka