Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Kl
Fy faaan vad nervöst med muntligt prov! Usch, usch! Var ju säkert tio år sedan sist, dock lyckades jag svara något som tydligen lät hyffsat bra ändå och lyckades skrapa ihop ett A i Naturkunskap B! :bump:

Jag vill också ha en islänning, de är så mysiga och lagom stora att hoppa upp på :D

Bläääääh. Var just på typ det mest ovärda läkarbesöket någonsin. 4 minuter tog det, de kollade på böldjäveln och konstaterade att "nä, detta kan vi inte göra nåt åt här, du får remiss till kirurg. 100 kronor, tack".

JAG VILL BARA VARA AV MED SKITEN!!!

Haha, älskar logiken i vården ;)

Sist jag var något som helst inblandad betalade jag också 100 spänn för en remiss till röntgen (dock inget mer efter det och fick några finfina värktabletter också :D)

+ yllva

Sjukt drygt. Det är ju inte så att jag har ont rent fysiskt, men jag känner ju mig ungefär lika vacker som ett skåp. Och jag vill ju vara fabulös inför mitt eventuella flirtande!

Plus att jag tycker att det är skitläskigt att de ska skära i mitt ansikte. :crazy:

Haha. Apropå värktabletter; när jag dragit min axel ur led fick jag finfina grejer i ambulansen. Först typ ketalar och sedan morfin. Gissa vad jag fick väl på akuten? 2 panodil.

Åh det är så segt! Men 100 kr var iaf en väldigt låg kostnad. Jag får betala 150 på min VC. ;) Nu med min fettknöl tyckte sköterskan som tog bort stygnen att jag skulle komma tillbaka efter några dagar för kontroll så det inte blivit infekterat. Då snackade jag bort kostnaden eftersom någon bara skulle titta på det så hon skrev på bokningen att det skulle vara kostnadsfritt. High five på den sköterskan!

Vad drygt! Men hoppas du får bort bölden snart. även om det inte gör ont så förstår jag att den är irriterande!
Funderar på om jag skulle ta en tur till vårdcentralen nån dag jag också. Har haft sjukt ont i ryggen i en vecka nu. Vet inte vad som utlöste det, om man spänt sig i kylan kanske. Men det släpper fan inte! Har varit hemma från jobbet i två dar nu. Var hos en naprapat igår som klämde och tryckte lite, men han kunde inte svara på vad som var fel heller utan gav mig några stretch-övningar att göra och bokade in ett återbesök.

Jag är också hästsugen!! Men kan nöja mig med att ta hand om någon annans häst just nu. Åh, att få gosa häst och skritta ut i skogen på långa tyglar...

I framtiden ska det bli en knabbe igen :D

snor egen knapp.

Idag fick vi väldigt tråkiga besked på jobbet. En manlig kollega förlorade sin sambo i helgen, de har småbarn och precis köpt hus tillsammans. Så fruktansvärt tragiskt är det! :(

I övrigt är hästletandet i full gång, är lite inne på en P.R.E jag med och har spanat in några läckerbitar. Hittade en fantastiskt fin frieser också idag. Nu börjar de sakta men säkert dyka upp.. Min fina tjej flyttade nämligen i helgen, till min tränare som ska sätta igång henne inför försäljningen.

Usch vad hemskt :(.Vad har hänt?
Min ena kollega ska på begravning till sin man idag.
Kan inte tänka mig in i en sådan situation.

Den dagen jag skaffar häst så ska jag ha ett kallblod utav något slag & en shettis.

Usch :( mannen förlorade en av sina närmsta kollegor dagen innan julafton, han var inte ens 30. Det är tungt, och sätter perspektiv på saker och ting.

Jallan! I-landsproblem och väskdilemma! Bestämt mig för en TB som jag vill ha, men råkade hitta lite forumdiskussioner om kvalitén på grejerna igår och blev jätteosäker. Vill inte gärna punga ut ett par tusen och få en väska som inte håller. Min MK har inte en skråma på lädret trots 1,5 års daglig användning. Den är ju i texturläder, kan det påverka? Den jag gillar mest från TB är det inte (stor Amanda från theoutnet) men de har även en annan (Robinson i blått på samma sida) som har texturkvalitet. Kommer den att hålla bättre? Eller kan jag tro att en väska som är så dyr bör hålla stilen oavsett? Gillar den beiga lite mer men hellre en hållbar väska tror jag, än att slänga pengarna i sjön. Eller skippa TB helt och hållet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10