Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Bra!

Nu när jag kollar på kartan så verkar det som att de som har döpt socknarna också verkar vara väldigt pro alkohol. Hur ursäktar man annars Snaldarve, Kambs och Mickelgårds Skäggs??

Gotland är ett roligt land, jag trodde att förkärleken till den tjärluktande avloppsbruna dryck med varierande procenthalt som bryggs bakom vedboden var orsaken till alla sockennamn?

En islänning (minst 140 cm, skäck med bläs), och kanske en frieser. Och en P.R.E.

Tur att hästar är så billiga, så att man kan köpa flera på en och samma gång :)

Typ en sån här?

dsc-0013.jpg

En Frieser red jag faktiskt på för ett tag sen. Typ i somras? Egentligen enbart för att min vän (som hade hållit lektion för friesern och dennes ägare) bad att jag skulle få skritta av hästen för att det jag skulle se sååå liten ut och det vore sååå roligt att se. Hon är snäll hon. :cool:

Egentligen enbart för att min vän (som hade hållit lektion för friesern och dennes ägare) bad att jag skulle få skritta av hästen för att det jag skulle se sååå liten ut och det vore sååå roligt att se. Hon är snäll hon. :cool:

Hahaha, snällt! Den kommentaren har jag aldrig, och lär aldrig få höra :D

/Mvh 180

PRECIS en sån! Var hittar jag honom (det måste vara en han)? Kan du leverera honom till mitt nya hem?

PRECIS en sån! Var hittar jag honom (det måste vara en han)? Kan du leverera honom till mitt nya hem?

Haha han finns i Norrtäljeområdet. Fantastiskt fin ridhäst, men du får nog tyvärr nöja dig med en avkomma (som visserligen ser ut att bli förbannat fina allihop också!) om du inte vill syssla med olagligheter. ;)

Jag kan ta en avkomma, gärna nu på en gång! Bara han är klar för inridning om fyra år :D

Har kollat på att importera, men ååh, vet inte om jag vågar göra det igen :o

Det är de alla som existerar nu i alla fall. ;) Äldsta blir väl två i år tror jag?

Nä, det finns ju vissa risker med det... Men lockande är det! Framför allt med tanke på priserna nu...

Kommer självklart att vara en fantastisk värdinna och anordna morotsbuffé till Muchacho och hans sällskap.
Mycket bra. Jag och Muchacho lovar givetvis att bära matchande hattar vi med.

Måste du och din fläta vara så långt bort? :(
Förlåt :/ Vi återkommer snart till Europa, promise!

Undret: Ja, de verkar verkligen ha fantastiska psyken!

Låter ju perfekt :D

Ja, jag grät varje dag i fyra månader efter att jag hade ridit min islänning (importerad). Enligt annonsen var han världens snällaste och yada yada. Men gud vad jag grät! Dag efter dag satt jag och svor med tårarna rinnandes, och stallägaren satt inne i sitt kök (med öppet fönster) och skrek "GE INTE UUUUPP!".

Sen vet man ju inte hur "mycket stryk" de tar av resan, men att han var envis som synden var det liksom ingen frågan om. Men efter drygt ett år av blod, svett och tårar så blev vi bästa vänner :love:

Jo, sen har ju oftast islänningarna lite annan syn på vad som är en "snäll och trevlig ridhäst" jämfört med oss oftast. De brukar ju kunna ha lite mer skills i att hantera sån där "extremvilja" dessutom, som de bara ser som positiv. ;) Jag har i alla fall fördelen med bra kontakter, som dessutom känner till hästarna jag gillar väl, så skulle jag vilja importera kan jag ju ta hjälp av dem och ge hästreferenser som de känner till för att hitta en bra och passande häst. Så egentligen är det väl mest eksemrisken som talar emot import för min del.

Ja, dock var hon som förmedlade honom svenska. Och jag hade verkligen gjort klart för henne att det var viktigt att det var en snäll häst, då han mer eller mindre skulle fungera som terapi. Och det gjorde han ju, men kanske inte på det sättet som det var tänkt :D

Men vi ska ju åka till Island, så då kan vi ju se ut varsin häst där! :bump:

Jag vill ha en flååååding :love:

kl

Är det bara jag här som älskar, ÄLSKAR The Bachelor/The Bachelorette? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 224
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka