Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Åh vad tråkigt med dåliga recensioner!
Nu tycker jag att Robinson ser ut att vara rätt stark, å andra sidan kan det vara dumt att chansa, speciellt om man ska ha lite tyngre saker i den. Är det stor prisskillnad mellan dem och MK?

De är typ identiska i pris (med 50% off TB-väskorna). Vill mest ha en stor så att jag kan slänga ner block, en vattenflaska och så utan att den blir fullproppad. Robinson är ju väldigt lik Jet Set. MKs motsvarighet levererar ju antagligen, men samtidigt det alla andra också släpar runt på.

Gör de inte? Tror att den finns på NK faktiskt, då skulle jag kunna klämma och prova lite innan. Nåja, ett annat STORT problem jag har är gymgrejer. HUR tar man med dem till gymmet? Mina handväskor är, oavsett storlek, för små för att rymma allt. Och då måste man ha en separat bag/kasse/väska/jagvetintevad. Men (och här kommer liksom i-landsgnäll DELUXE) det som finns går liksom inte ihop med min stil. Alls. Jag är en sån människa som egentligen bara vill bära runt på min handväska och att allt ska rymmas i den. Gymväskor eller försök till väskor som ska vara stylish men rymma grejerna är inte min grej. Har testat en weekendbag nu, men trivs inte med den. Idag köpte jag en riktig gymbag på Stadium (minsta möjliga som jag kunnat hitta) och funderar på om den kan komma undan med att det verkligen syns att det är en träningsväska och inget som man bär runt på för att man tycker att det är snyggt. Och bara bära med den in till stan när jag ska till gymmet efter föreläsningen.

Nä, det är helt fruktansvärt. Usch! Vet dock inte riktigt vad som hänt mer än spekulationer som jag inte vill ta upp här med tanke på familjen.

Undret: Åh fy, det är så himla tråkigt när någon nära går bort. Det är väldigt tungt! :(

*kl*
Hittade precis en häst som var helt fantastisk. :love:
Nackdelen? Den är över 170 cm och står i Tyskland.. Jag som absolut inte ska importera igen även om min tränare försöker få med mig till Tyskland för att provrida häst.. Men åh så himla fin den var, jag är helt förälskad! :love:

Inte i Stockholm i alla fall :D
Gymgrejer och sånt har jag i en tote från MbMJ som jag köpte i deras butik i London för säkert fem år sedan (för 20 - 30 pund). Himla bra och praktisk på alla sätt och vis, men jag höll på att smälla av när jag såg att butiken i Stockholm tog 650 kronor för den :crazy:

mbmj-canvas%2Btote-washed%2Bblack%2B-01.jpg{&:crazy::crazy:

När jag bodde i Schweiz så sneglade jag en hel del på Lauren Ralph Laruren Newbury Tote som större vardagsväska, såg att den fanns på Zalando nu till ett bra pris!

Andra som jag vill klämma på: MbMJ Hail to the Queen Elizabeth, MbMJ Softy Saddle tote bag (kan inte riktigt släppa den, det är bland det fullsnyggaste jag har sett) och MbMJ Hail to the Queen. Sen har jag även en ohälsosam relation till allt som har med MbMJ "Too Hot To Handle" att göra (tror att det är handtagen som får mitt hjärta att göra volter).

Här är Softy Saddle får mig att vilja gå runt i solglasögon och oversize kappa på Stockholms gator och se svår ut
2549797-p-MULTIVIEW.jpg

Senast ändrad:

Kikade på Zalando nu (som jag egentligen hatar due to fruktansvärda reklamer), Lauren Ralph Lauren har verkligen en del fina grejer. Är det bra kvalitet, aldrig petat på en i verkligheten?

Tänkte försöka att inte köpa något amerikanskt märke nu*, utan vänta till i höst (billigare i usa), men SÅ SVÅRT. Är så himla sugen på Softy Saddle tote.

*Gäller inte MK Studded Selma tote såklart.

Jag har kikat lite på Selma, men funderar på om den är för liten för mig. Får man ner ett kollegieblock enkelt? Annars, vad vet du om kvalitén på Alexander Wang-väskorna? Det finns en som är drömmig på rea, den är fortfarande en tusenlapp för dyr. Men den är ju nedsatt från typ 8500:-. Annars har jag väl ungefär aldrig råd att köpa en väska från den faktiska designern utan får hålla mig till budgetversionen av kollektionerna...

Kom på att jag äger en väska som har de perfekta måtten (tyvärr var den av förskräcklig kvalité i förhållande till priset och är nu förpassad till att vara jobbväska), så jag mätte den :idea: Den är av portföljmodell (alltså rätt så raka sidor) och var 30x36 cm. Då får man lätt plats med ett block, termosmugg, plånbok, paraply och alla smågrejer.

Jag har dragit ner mina kandidater till två (förvånansvärt nog beiga) väskor. Den här och den här. Jag är dock nojig för att få en av dålig kvalité från förstnämnda, och den andra är egentligen lite för dyr. Men å andra sidan är det vansinne att köpa dyra väskor redan från början. Jag tar ju liksom bara examen nu och max en gång till :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10