Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Varför ska du sälja henne?

Det är på grund av fyra anledningar:

* Kemin stämmer inte mellan oss alls.
* Hon är på gränsen för att bli för liten för mig. (Jag är 168-170 cm lång, hon är ca 132 cm men växer lite till)
* Jag har skadat höften/bäckenet ganska ordentligt och har därför svårt att rida vissa dagar. Vissa dagar går bra, andra dagar är jag glad bara jag kan gå. Tar fortfarande massa smärtstillande innan jag ska sova.. Dessutom är hon en häst som skulle behöva arbetas varje dag för att må bra, när jag inte klarar av att jobba henne då står hon ändå och väntar vid grinden.
* Hon trivs inte riktigt i mitt lilla stall. När hon är hos tränaren är hon som en helt annan häst, men hos mig har hon bara gammelvalacken som sällskap och han vill hellre stå o lukta på blommor än leka och det förstår inte hon. Han går bara runt och är sur på henne när hon vill busa, och hon försöker jaga igång honom.

Men det gör så fruktansvärt ont i mig att fatta detta beslut och samtidigt leta en ny häst för jag har ägt henne sedan hon var 2 mån gammal (nu är hon snart 5 år) och jag hade höga mål uppsatta, vi skulle bland annat försöka kvala in till SM samt visa henne på avelsbedömning. :(

Så nu letar jag något nytt, men hittar ingenting som passar mig. Jag behöver ha en häst som kan stå i några dagar utan att "jorden går under" och gärna en som är inkörd/kan köras in så jag kan köra den de dagar jag har allt för ont. Men det här är ett av de allra jobbigaste besluten jag har fattat! :cry:

d84f46a6342711e3a40c22000a1fd5ef_7.jpg

5ecf8edefd3c11e2a84022000aa8048a_7.jpg

:love:

(Sorry för lååååång novell.. :o)

Alltså, jag vet inte om jag tycker det är okej att ni diskuterar varor från Zalando, när jag de senaste dagarna har trotsat de hemska reklamerna och kikat lite på saker därifrån... MEN om ni nu ska vara såna så får väl jag också vara det. Är denna värd priset? Eller är den här ett bättre val?

Jag har liksom lite julklappspengar jag måste köpa något för.

Ååh, försöker att klura ut när jag har möjlighet att åka till Schweiz i vår.
En av mina bästa vänner började att jobba på ett jättefint hotell nyligen = family & friends rate :bump:

Åh jag behöver verkligen komma hem. Bo på hotell, höra schweizertyska, köpa dyr (men åh så god) choklad på Läderlach, gå ut och dansa hela natten med mina vänner och gå hem från klubben på morgonen med klackarna i handen :love:

Har sovit så himla dåligt i natt :arghh: Jag vet inte om vi har fått nya grannar eller om de gamla grannarna har blivit galna, men de LÅTER SÅ HIMLA MYCKET. Igår lät det som att de hade en häst som travade på ett och samma ställe.
Sen bjöd lilla björn på uppvisning klockan fyra då han behövde gå ut, han är tydligen magsjuk igen. Och när jag väl håller på att somna så ringer mannens klocka och det är dags för honom att gå upp :arghh:

Och i natt så gick lilla björn upp i soffan själv för första gången (vi sov på soffan då vi har världens sämsta tvättmaskin och alla lakanen är superblöta)! Förstår inte att han ska växa så himla mycket JÄMT. Kan han inte vara liten bara en liiiten stund till?

Frågade just i jobbsökartråden men frågar här också!

Tre jobbannonser hos samma arbetsgivare; två på samma avdelning och enhet (samma kontaktperson för bägge jobben)och ytterligare ett på en annan avdelning. Alla inom ramen för naturvetenskapligt arbete.
Ska jag ha samma personliga brev till alla? Olika saker krävs såklart för jobben men jag har en rätt bred bakgrund, ska jag ta med allt till alla tre eller nischa breven?

Nischa breven, absolut!
Ta med din bakgrund, men skriv vad det är i din kompetens som gör att du passar för respektive tjänst.

(Jag vill ha en fb-uppdatering från dig för övrigt ;) )

KL

Vad gör alla singeltrådare i helgen?

Jag har hoppat p&j med pålle idag, det blev intressant! Hann tyvärr inte stanna kvar och se Rostis pålle hoppa, det var alldeles för många starter mellan :(

Jag har ägnat dagen åt att bygga en uggleholk :D den sitter nu uppe och jag hoppas den är vädrad och redo så nån vill bo där till våren!
Utveckla gärna det där med intressant, hur gick det? :)

Jag såg bilden på den, hoppas att någon flyttar in!

Haha, ja alltså. Pålle var superladdad så första klassen var det bara att styra och hålla i sig. I andra klassen glömde jag att hålla i mig :p Men vi fick starta om och då gick det jättebra :)

Ja, det gjorde det, jag är lite öm och har ett skrapsår bara. Var ju såklart tvungen att känna så att sargen höll när jag ändå höll på :p Blev mest lite skakis, men det var bara att hoppa upp och hoppa ett varv till!

KL

Vad gör alla singeltrådare i helgen?

Jag är precis hemkommen efter en helt fantastiskt fin helg. Började med att jag blev bjuden på middag av fin vän i fredags och drack öl på Andra Lång efteråt. Överraskade sedan mannen med en miniweekend, han fick packa en väska efter instruktioner i lördags morse och så satte vi oss i bilen och jag körde. Sedan ägnade han hela resan åt att försöka lista ut var vi skulle :D åkte till Vadstena och bodde på klosterhotellet, precis vid sjön och så himla fint. Fika när vi kom dit, sen promenerade vi runt i samhället och bara tog det lugnt, drack bubbel nere i vinkällaren före maten och sedan jättefin trerätters med ordentligt vin till. Imorse var det sovmorgon, sedan hotellfrukost (typ bäst i livet) och på vägen hem så stannade vi i Gränna och köpte på oss polkagrisar i mängder, såg på när de tillverkades och gick på museum och lärde oss om den väldigt misslyckade polarexpeditionen. Avslutade med sen lunch på MAX och en liten shoppingtur på Emmaus i Borås. Ska strax till stallet och hålla lektion för medryttaren och kvällsfodra. Men är hemskt nöjd med helgen, var så skönt att komma bort lite och fira att vi fixat hösten och att det är ett nytt år och allt.

Aj, men så bra att ni redde ut det i omstarten. Hoppas att småblessyrerna håller sig små och att det inte blir alltför ömt i efterhand.

Låter som en mycket fin helg!

På tal om MAX som är ett viktigt ämne här. Jag blir så delad nu, vill ju bojkotta pga deras vd's korkade brev, men, det är ju så gott! :confused:

KL
Bra helg här också! I fredags åkte jag och två nyfunna vänner här i stan på roadtrip till Ringhals (den ena ska praktisera där så vi skulle kolla körtid osv...) och avslutade med middag i Varberg. Hade hemskt roligt, dock kändes konceptet roadtrip som en grej som funkar bättre på sommaren, eller åtminstone när det är ljust ute :p
Igår var jag ute på tidig morgonrunda med hästen och mötte älgar så vi fick vända hemåt igen, det fick man för man var uppe tidigt en lördag liksom...
Sen har jag varit i Göteborg på kakkalas och även hunnit med en utekväll i Borås igår. Just nu misstänker jag att jag kanske har växt fast i soffan :meh:

Efter att ha sett filmen på flygturen är jag väldigt glad att jag alltid rider med säkerhetsväst. VÄLDIGT glad.

Då förstår jag. Så tråkigt :(
Men det låter som ett klokt beslut och jag hoppas du hittar en bra ny ägare till din lilla prinsessa :)

Addan: Tur att det gick bra med dig!
Så duktiga ni är :)

Undret: Åh vad fint det låter!
Din man var tydligen himla nyfiken i fredags när han hängde med min, haha :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 219
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025