Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Vi tog bilen till Vadstena, och det är nog smidigaste sättet att resa dit på. Men det ligger hemskt vackert precis vid stranden och priserna var rimliga, jag hittade själva paketet på letsdeal (en tusenlapp billigare än i vanliga fall, men även till fullpris var det väldigt rimligt). Det som kostade var väl vinet, fina saker i deras flaskor. Men kan absolut rekommendera, fast om ni inte har bil kanske det kan vara klurigt att åka dit (har glömt om han har en?).

Jag kan rekommendera Hotel Tylösand! Borde ju vara lätt att ta sig dit med tåg från Gbg då det ligger utanför Halmstad. Var där med familjen när mamma fyllde 50 :) Ligger precis vid havet och man kan promenera hur långt som helst typ och SPAet är jättefint :up:

Ja, alltså vi här tillgång till bil genom hans jobb men vill nog helst att vi ska ta tåget så han slipper köra. Blir så dumt när vi inte kan turas om. Är lite inne på Köpenhamn också, men tyvärr har han precis frågat om vi inte ska åka dit i februari, så det förstör ju grejen en del.

McFlurry: Tack för tipset! Ingenjörn ogillar tyvärr vatten så spa är inget för honom, men ska kolla upp det åt mig själv!

För nån som säger sig vara kass på geografi var det inte så illa. ;) Förutom att Vadstena ligger rätt på Vätterns strand!
Vadstena är skitmysigt, slottet är fantastiskt och på sommarn kan man köpa den STÖRSTA mjukglass man nånsin skådat inne vid ett litet torg.

Jag har en syster i Motala, så brukar vara i Vadstena någon gång per år :) Annars är jag verkligen sämst på (speciellt svensk) geografi, vilket är rätt märkligt då jag tycker att det är intressant. Har även världens sämsta lokalsinne, det tog mig två veckor att hitta ner till torget här, och det är ändå bara att gå rakt fram i sju minuter :o Men jag är liksom en sån där som bara följer efter när jag går med folk, jag lägger inte någon energi på att kolla vilken väg det är vi går på, utan jag bara pratar :D

Och jag skriver under på det där om de största mjukglassarna! :d

Och jag vet ju EGENTLIGEN att det ligger mitt vid Vätterns strand, man åker ju förbi den där hiskeliga campingen vid stranden när man ska dit!
Men när jag tänker på Vadstena så tänker jag bara på slottet och torget där de har sitt glasscafé :o

Fast glassen och slottet är väl det mest minnesvärda från Vadstena tycker jag så det är ju inte så konstigt. ;) Tror att jag fortfarande lider av lite brain freeze efter att ha ätit den mjukglassen!

Var förresten där på julmarknad på slottet nu i december men det var lite av en besvikelse. Dessutom blåste det nästan storm och var iskallt, jag rekommenderar Vadstena när det är lugnare väder. Iaf om inte vill riskera att ramla i vallgraven. :p

kl

Om någon - liksom jag - behöver en buttload av uppmuntrande idag så bifogar jag en bild som gör mig mjuk i hjärtat varje gång jag ser den. Seriöst, det här är det absolut sötaste jag någonsin sett i hela mitt liv:
2014-01-28-2113_52e80f4ee087c338bc7d7f84.jpg

Alltså, när jag ser den där kan jag hålla med mannen om att vi borde ha getter när vi bort på annat vis senare :love:

Ja! Jag har faktiskt aldrig gått vilse i Dubai, men tycker att det låter tryggt med en Chilikompass! Dessutom har de ett stort akvarium i Dubai Maill, vem vet, de kanske har en ål där som måste inspekteras :D

Jag och valpen gick dock vilse här för typ tre veckor sen. Jag skulle gå ut med honom för sista gången (det var efter midnatt), och eftersom att vi bara skulle vara ute en liten stund tyckte jag att det var en bra idé att gå ut i tröja, jacka och BARA strumpbyxor (kändes som världens projekt att hitta en kjol eller ett par byxor att dra över) och lämna telefonen hemma.
Men lilla björn var självklart inte alls nödig, så vi gick och gick och gick i snöblåsten, och till slut visste jag inte var vi var :o

Beroende på när ni ska åka så är ju strömstad jättemysigt, lätt att ta sig till och ganska lagom för en weekend. :)

Och är ni inte där så ofta så är både Malmö och Lund väldigt trevligt att ha en weekend i. Tycker det är lätt att glömma bort att det går att turista där eftersom iaf jag tenderar att åka vidare till Köpenhamn när jag ändå åker neråt. :)

Alltså, jag är all-pro att kvinnor ska få klä sig i vad som helst. Men endast strumpbyxor i snöstorm låter faktiskt inte som en jättebra idé, sådär spontant :angel:

Alltså, jag är all-pro att kvinnor ska få klä sig i vad som helst. Men endast strumpbyxor i snöstorm låter faktiskt inte som en jättebra idé, sådär spontant :angel:

Det var en VÄLDIGT dålig idé. Men oftast går vi bara ner för gatan på kvällskvisten (vilket tar typ 5 minuter), så jag trodde att jag skulle klara mig.

Och sen kom jag in alldeles blå en timme senare och tjöt "HAR DU INTE VARIT OOOROOOLIG?" till mannen, som tittade upp från sitt pokerspel och svarade "jo, men ni har väl bara varit ute i typ tio minuter?"

:rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Det var en VÄLDIGT dålig idé. Men oftast går vi bara ner för gatan på kvällskvisten (vilket tar typ 5 minuter), så jag trodde att jag skulle klara mig.

Och sen kom jag in alldeles blå en timme senare och tjöt "HAR DU INTE VARIT OOOROOOLIG?" till mannen, som tittade upp från sitt pokerspel och svarade "jo, men ni har väl bara varit ute i typ tio minuter?"

:rage::rage::rage::rage::rage::rage:

Hahahahahaha stackare! :D

Och ja, det låter himla bra med en Chilikompass. Kan verkligen se framför mig hur vi springer runt och shoppar fina grejer medan Chili står med stora, lyckligt tårfyllda ögon framför akvariet och kvider "ååååååååål..!"

Lätt att hitta mig om vi tappar bort varandra ;)
Underbar tanke förresten, älskar att det är så du ser på mig. ;)

(för övrigt kanske ögonen hade varit tårfyllda men utropet hade kanske snarare varit "stackars ål" :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 218
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka