Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Alltså, jag avundas folk lite som kan glömma bort tiden sådär. :cautious: men usch för din promenad, blir iskall bara av att tänka på det!

Lätt att hitta mig om vi tappar bort varandra ;)
Underbar tanke förresten, älskar att det är så du ser på mig. ;)

(för övrigt kanske ögonen hade varit tårfyllda men utropet hade kanske snarare varit "stackars ål" :p )

Jo, jag tänkte så först, eftersom det antagligen ligger närmare verkligheten, men bilden jag såg framför mig blev helt enkelt inte lika rolig så.

Åh, jag är förresten lite glad. Dels för att jag fått byta ut engelskakursen mot en till mattekurs, vilket gick hur enkelt som helst (sen att kommunikationen fortfarande inte fungerar dem emellan och jag nyss fick mail från engelskaläraren, sådär en vecka efter bytet, som påminner om nästa träff är väl en annan sak, men nu kan jag skratta åt det) och dels för att jag ska få låna hund av en granne som gjort mig till första hundvakt efter att deras ordinarie inte kan längre. OCH för att min MK-klänning är på väg. Känns som att livet går lite min väg just nu. :D

Härligt, välförtjänt efter allt krångel! Och när klänningen kommit så har du ju inte mycket till val än att dricka drinkar :angel:

Älskar när man ringer till CSN två dagar i rad och får samma besked varje gång! :bump:

Oftast brukar de säga olika saker, men nu verkar det som att det inte är CSN som krånglar, utan skolan som är sega med att skicka in resultaten :)

VILKEN KLÄNNING BLEV DET?

Och om du vill låna en hund så FLYTTA HIIIIT!

Denna! :D Sen kompenserade jag med två billiga tröjor också. För det är väl så det fungerar? Man räknar inte enstaka plagg som i att jag har köpt en väldigt dyr klänning utan att jag köpte en klänning och två tröjor för under 2000 kr, det måste väl ändå räknas som vettigt pris?

JAAAAA! Jag kan ta med min låneboll (ja, han ser ut som en boll) så kan han och Abbe leka medan vi dricker drinkar.

Härligt, välförtjänt efter allt krångel! Och när klänningen kommit så har du ju inte mycket till val än att dricka drinkar :angel:

Tack, ja mycket härligt! Och nej, självklart har jag inget annat val! Och i samma veva har nu en ny nattklubb öppnat i stan, i exklusivitetens tecken, med kristallkronor i taket och sånt. Dit kan jag och min klänning gå tills vi flyttar till Stockholm.

Du får gärna ha en mer komisk bild i huvudet, helt okej. :D De flesta ser nog mig som komisk kan jag tänka...

Men åh vad gött att kurserna rett upp sig! Och paket på posten, det är alltid kul såvida det inte är onödigt dyr kurslitteratur. :p Klänningen var grymt snygg! Drick några drinkar åt mig i den. Eller ta med den hit så ger vi oss fan på att hitta något ställe med kristallkronor som är klänningen värdig.

Det är PRECIS så det funkar! Klänningen var :love:

Själv håller jag på och filar på en massiv beställning från några olika butiker. Är i det (underbara) stadiet då man bara fyller varukorgen med ALLT man kan tänka sig. Sen kommer det mindre underbara "rensa varukorgen"-stadiet...

Väntar bara på att det ska komma en välbehövd "Students 20 % off" från asos snart :angel:

Mycket klassisk! Den kräver definitivt kristallkronor :D

*kl*

Känner mig ganska duktig som sitter och letar efter sommarjobb, skulle vilja pyssla med något som är relevant för min examen i sommar. Har städat lite hemma, pysslat i köket och målat naglarna samt färgat mina ögonbryn (så att de synd igen :angel: ). Allt framför Disney-filmer, väldigt bra underhållning. Har börjat se igenom alla gamla igen, de är ju faktiskt riktigt roliga. Även såhär 15 år senare :D ska till gymmet om en timme och sen stallet.

Jag beställde en kappa igår! Jag beställde den till Visby, dock är den framme tidigare än vad jag är. Den har en liten speciell krage (precis som mannens rock har), så jag inbillar mig att vi kommer att se ut som ett riktigt radarpar när vi är ute tillsammans. Behöver bara hitta något liknande till björnen nu.

Jag har hittat ett jobb som är perfekt, jag uppfyller alla krav och fördelar de listar och det är precis vad jag skulle vilja prova på. Nu ska jag bara få dem att förstå hur utmärkt jag är till det här jobbet.

JA! Klart jag kommer till dig! :D Åh, förresten (även om jag vet att du föredrar djurlivet i vattnet), mina föräldrar köpte ju sommarstuga här i närheten i somras och härom dagen gick det vargar över tomten! Jag är sååå sugen på att åka dit och sitta och spana med kameran i högsta hugg i några dagar!

Jallan och Undret: Tack! Får hoppas att den är lika snygg på mig sen också bara. :p Disneyfilmer är fantastiska! Vi hade Disney Channel i Singapore, de visade en Disneyfilm klockan 10 varje dag. Underbart! Och Jallan, så brukar jag också göra när jag nätshoppar, men ibland är det rent plågsamt att rensa bort vissa saker, nästan bättre att aldrig lägga till dem så kan man ha glömt bort dem när beställningen ska skickas, om man har tur.

så brukar jag också göra när jag nätshoppar, men ibland är det rent plågsamt att rensa bort vissa saker, nästan bättre att aldrig lägga till dem så kan man ha glömt bort dem när beställningen ska skickas, om man har tur.

Ja, det är sant. Men på asos så sparas de automatiskt om man har lagt dem i varukorgen, så förhoppningsvis så finns de kvar (och kanske är nedsatta!) till nästa gång man ska handla :angel:

Jag har sökt tre jobb inom samma koncern (varav ett är mitt gamla jobb). Två av jobben är i Visby, men är lite osäker på om jag vill jobba i Visby i sommar. Det som är i Stockholm (Nynäshamn) har jobbiga arbetstider och typ 75 minuters resväg enkel väg.

Oavsett jobb så innebär det typ gratis båtresa. Men det är bara min kära sambo som utnyttjar mina rabatter, själv tycker jag att det är så fruktansvärt tråkigt att åka båt att det slutar med att jag pendlar med flyget istället :o

Besök, jaaa! Det behövs! Skolan är högst oinspirerande just nu då vi inte fått nån info om kommande uppgifter och därmed endast kan läsa i boken (och där ligger jag en vecka före planeringen) och jag vet inte riktigt vad jag ska fylla dagarna med. Renovering känns motbjudande nästan hela tiden pga hur fruktansvärt nedkyld jag blir av att vara där i några timmar eller en hel dag. Så på vardagarna går jag endast dit för att mata fåglarna...

Tror jag ska klura på ett personligt brev som jag påbörjade igår mitt i natten. Har sökt två jobb och ett tredje är på gång! Känner så himla starkt för att jobba nu och skolan kan inte riktigt fylla upp det behovet.

Angående vargarna - AVIS! Eller ja, inte avis på varg på tomten kanske, men chansen att få se varg! Sätt upp en webcam och dela live-feeden med mig :love:

Då får jag komma så vi kan inspirera varandra! Jag blev precis lite mer inspirerad efter att ha fått betyg och ett mycket trevligt omdöme på min första inlämningsuppgift i Svenskan, så nu kanske jag ska börja lägga lite mer än två timmar i veckan på skolarbete... :D Känner mig dessutom lite som att jag är med i en amerikansk TV-serie med de nya betygen.

Bra med inspiration! Jag känner mest att jag vill sätta igång med kursen, mer än att läsa i boken. Den är väldigt tung och det enda jag kan få med mig i dagsläget är den övergripande bilden. Eftersom kursen börjar så segt så passar jag på att läsa massor nu så kan jag gå tillbaka till detaljerna närmare tentan... Men det känns urtråkigt efter en intensiv kurs i höstas där jag satt med skolarbete 6-8 timmar om dagen och googlade/läste konstant och sökte information. Det är mycket tråkigare att bara läsa i en bok. :p

Har man A-F i betyg nu eller? Det har inte vi, U-VG fortfarande!

kl

Det kommer folk hit och ska byta fönster (eller något) imorgon. De ska börja klockan sju imorgonbitti, så vi sover i lägenheten inne på Kungsholmen i natt. De har varit i huset och härjat i några dagar nu, och nyss kom de och hämtade nyckeln. Och ååh, känns så himla olustigt att ha främmande folk här (vet inte om jag är paranoid, men får man inget kvitto eller så på att man har lämnat ifrån sig nyckeln?). De skräpar ner i huset och utanför (jag får gå ner för trappan och hämta vår dörrmatta X antal gånger per dag) och är allmänt otrevliga. Varför är det så svårt för vissa människor att inse de representerar ett företag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 218
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka