Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jag tycker också att det är obehagligt att ha folk som springer i lägenheten, vi hade någon kontroll av ventilationen för två veckor sedan. Var man inte hemma så lämnade man nyckeln och sen fick man den i brevlådan när de var klara. Jag var dock hemma och släppte in dem och det var riktigt trevliga och professionella killar. Men är man inte hemma alls så har man ju ingen jäkla aning, brukar upprepa något slags inre mantra om att jag trots allt utgår ifrån att folk är ärliga och vettiga. Ungefär som jag hoppas allt folk utgår ifrån att jag är när jag är hemma hos främlingar för att göra mitt jobb.

Ja, jag hoppas också att de är det. Jag lär ha ont i magen till vi får tillbaka lägenheten :o
Dessutom är de väldigt stökiga, det ligger "byggskräp" överallt i huset och utanför, och med en hundvalp som äter ALLT han kan hitta så är det lagom uppskattat. Så vi får väl gå igenom golven ordentligt när de är klara.
Det där med att de har ner vår dörrmatta för trappan är egentligen en riktig skitsak, men det är ATTITYDEN som stör mig, det hade känts mycket bättre att släppa in främlingar här om de var trevliga och hade respekt för ens saker.

Nej, alltså jag har inget antal poäng jag "ska" ta, jag läser mest för att det är kul och att ha lite av en grund om jag skulle få för mig att läsa vidare nån gång. Så tar en termin i taget, är tveksam till om jag pallar mer än två i rad och blir det en till termin har jag nog tänkt att ta till några ekonomikurser och så som kan vara kul och användbart även om jag inte får för mig att plugga på universitet senare. :)

Förstår för övrigt din känsla och oro för byggfolket! Attityden gör ju skitmycket och jag anser att svenska hantverkare har mycket att lära av de singaporianska, där borta lämnar de stället som det såg ut innan de kom! De ställer sig alltså med dammsugare och mopp om det behövs, så det är RENT efter dem. Här är det tydligen inte så noga hur nåt ser ut efteråt, bara de får själva jobbet gjort.

Chili: Japp, det är A-F som gäller nu.

Ja, de kan mycket! Fast sen finns det en hel del de inte kan också, kan jag säga... Men hålla rent och fräscht är deras grej! Det var nog en av de värsta grejerna med att komma hem till Sverige - alla offentliga toaletter luktar kiss. Alltså, det gör inte ens krogtoaletterna i Singapore. På allvar. DÄR har Sverige verkligen något att lära!

Men alltså, en grannes nyckel? Har ni fått två eller har eran då hamnat i någon annans brevlåda? :crazy:

Jag har för övrigt nu börjat förstå fenomenet med studenter och godis. Jag tror på allvar att jag aldrig har varit så godissugen som jag var igår kväll och nu börjar det komma tillbaka! Helt sjukt.

Aaah, det nödvändiga plocket medan man pluggar. Omöjligt att sluta om man väl börjat!

Alltså, det här har nog varit den tråkigaste dagen nånsin. Har inte gjort många knop och ändå somnade jag på eftermiddagen, måste ha varit på grund av uttråkning. Och varför är det inte nån som vill ha mina gamla bokhyllor?! Får sätta ut en skänkesannons för jag orkar fasen inte hyra släp enkom för att köra dem till second hand eller återvinningscentralen. Synd jag inte gillar teak själv.

Var har du annonserat? Brukar ju finnas såna där "köpes/säljes/bytes *stad*" på Facebook, testat en sån i Jönköping, om det finns?

Japp det är enda platsen de ligger på just nu, har glömt ta med kameran hela tiden så jag har bara riktigt kassa bilder. Har inte orkat lägga pengar på nån annons på blocket då. Men tänkte få lite pengar för dem om jag hade tur, lutar väl dock åt att byta det till gratis mot avhämtning!

Åh saknar toaletterna i Dubai! Om jag får välja så äter jag hellre på en allmän toalett i Dubai, äb på typ mcdonalds i Sverige.

De har lagt grannens nyckel i vår brevlåda (det är namn på alla brevlådor, så det är bara ren dumhet från deras sida). Vi gav dem vår nyckel idag, hoppas verkligen att de lägger den i VÅR brevlåda imorgon! :crazy:

Åh ja, jag har aldrig ätit så mycket godis som min termin i USA. Eller annan skit för den delen!

KL

Börjar känna mig bättre i kroppen idag! Och dagen blev ju inte sämre av att pålle avslutade passet med att gå bättre än han någonsin gjort med mig innan! :love:

Vad skönt att kroppen är gladare! Och inte fy skam med toppenpass på hästen. :)

Jag har just sökt ännu ett jobb! Bara säsongsjobb men OJ vad grymt roligt det vore! Inte mindre än fyra ansökningar på vift i cyberrymden nu, alla inom mitt ämnesområde. Iiiih!

Jag blev helkär i teakhyllan, så jävla fin. Åh, den borde ha bott hos mig. Tyvärr bor den väl lite långt borta..

kl

Jag tar och våldgästar här, efter att Sleepan pratat så fint om er i tråden.
Även om tråden kanske inte längre handlar om det den gjorde från början så är det ju alltid trevligt med nya diskussionskamrater :D

Just nu har jag inget vettigt att bidra med. Ville mest skriva nåt för att lätt hitta tillbaka till tråden när jag har mer tid ;) (den som tänker gnälla över att det finns en prenumerationsfunktion kan knipa igen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 746
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka