Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Kram! Förstår att det är läskigt, men tänk vad skönt att bli av med skiten!

Cili: Välkommen hit! :D

Har helt missat nykomlingen mitt i hylldiskussionen, men välkommen hit! :)

Undret: Japp jag hör av mig när jag tagit bättre bilder! Eftersom du ändå är upptagen ett tag nu så tror jag det blir till helgen som jag kan fixa det, om jag skulle glömma i morgon!

Luugnt, men jag räknar med att köra en tur och hämta upp den veckan efter nästa om bilderna ser lovande ut :)

Och cili: Välkommen, blev visst också lite blind när någon började prata "teak" och "soptipp" i samma meningar (helgerån :angel: ). Välkommen hit! Sleepan kan du lite på, här är det trevligt :D

Oh I know my gotländska. Har själv en karl som kan säga E när det ska vara A. Till exempel så är Åke ett namn, och ingenting man gör - däremot så kan man åkA någonstans :devil:

Åh vad trevligt att rida! Ska du rida lektion? :)

Hahaha, det skulle ju varit något :angel: tyvärr ett fall av autokorrekt (min karl kanske har smittat min MOBIL :eek: ).

Min man pratade om att "flassa" för någon dag sedan.
Min reaktion:?!!?!?!?

Det är tydligen deras språk för "flagna".

Härligt!

Jag red ut min virrpanna på ett fält ensam idag, första gången jag har ridit ut honom själv på vintern på ett par år (eftersom han varit så besvärlig). Vi kom till fältet, och hann ett kvarts varv. Sedan hade vi gjort en redig snöängel båda två, hästen gick på bakbenen och tappade balansen. Tackar min lyckliga stjärna för att jag lyckades få honom att landa på bredsidan och inte rakt baklänges samt för att jag bara fick min ena fot under honom. När jag väl baxat ner honom i ett dike och kommit upp så skötte han sig och vi kunde trav och galoppjobba en stund innan vi gick hem.

Nåja, statistiken är fortfarande rätt bra. Har haft honom i 7 år, ridit honom sedan början och gjort allt själv och det här är tredje gången jag hamnat bredvid. En gång har han fått av mig och själv stått kvar på alla fyra och två gånger har han gått omkull med mig på ryggen.

Men hjälp, vilken tur att det gick bra!

Mvh,
Ser fram emot nästa veckas ridning lite mindre nu

Eller hur!

Jag jobbade ju mycket med turister förra året, och blev ombedd att tala gotländska för "det tycker de är så kul". Mitt svar löd ungefär "över min döda kropp".
Värst är det när vi är med mannens släkt och familj, och det börjar att bli dags att dra sig därifrån och han säger "jaomen va ei tikku då", börjar misstänka att han bara gör det för att reta upp mig nu för tiden :rage:

Någon som har en aning om vad en Fysmatte kan tänkas vara? :) :) :) :) :) :)

Men gud, tokhäst! Hur svårt kan det vara att hålla alla fyra benen i backen liksom? :p

Nu ska jag hoppa på vagnen mot Angered och ridskolan :)

Hoppar in

Förstår att du är nervös! Men det kommer gå bra, ska hålla tummarna

Välkommen du med! :)

+ resten

Alltså, det gick ju bra och så men skiten är kvar. NU ska jag vänta på kallelse för operation istället. Och ha jättemycket ångest för att det känns så jävla läskigt att de ska skära i ögonlocket på mig. Det tycker jag är MYCKET värre än att det eventuellt kommer göra lite ont när de tar bort den; ångesten inför skiten.

Vill bara gräva ner mig under snön och komma fram nästa år.

Svaret heter lokalbedövning, man känner verkligen ingenting! Vilket i sig är lite läskigt men ont gör det inte. Det kommer gå skitbra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka