Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Jag vet, och det är egentligen inte ens smärtan jag är rädd för. Jag vet inte vad jag är rädd för? Att inte ha kontroll, tror jag. Jag har haft sjukhusskräck så länge jag kan minnas och nu ska jag in i en operationssal liksom. Jag vet ju i hjärnan att det inte är farligt, att det kommer att vara över rätt fort och att det förmodligen knappt kommer kännas. Men själva väntan blir väldigt ångestladdad för mig, en stor klump i magen hela tiden.

Åh men usch så jobbigt! Jag hade en knöl i huvudet som jag fick bortopererad för typ ett år sedan, hade också sjuk ångest innan. Man vill inte gärna att nån ska skära en i huvudet liksom. Jag har inte ens sjukhusskräck så kan väl inte riktigt leva mig in i hur det skulle vara med den extra oron, men som du ju redan vet rent rationellt så kommer det gå bra! Svårt bara när man inte riktigt kan ta till sig den rationella delen.

Jag har idag varit på utbildning i tejping, som är ett sätt att prata med barn genom lek med figurer. Så himla peppande, blev så sugen på att ha just det jobbet jag har. Sjuk känsla när man inser att man ju har det, hehe. Mycket sugen på att sätta igång och bli bra på att använda det. Älskar verkligen att vara på utbildning, skönt med ett avbrott från jobbet och att känna att man lär sig något som man kan använda redan nästa vecka.

Precis. Hade känt lite bättre om det var typ i foten eller nåt. Jag hade absolut tyckt att det var jobbigt då också, men inte lika jobbigt som ögat. De skickar mig liksom till ögonkirurgi och inte hud, för att det är så nära ögat. Urk. Men förhoppningsvis blir det ganska snart så behöver jag inte fundera så länge på det. :)

Och TACK alla förstås för stött och pepp :love: glömde jag ju skriva! Är visst under min sten...

Förstår verkligen vad du menar. Jag kan också bli sådär nervös när det är något nytt och okänt jag ska göra så sjukhuset. Det bästa är bara att andas, var i tid så du slipper oroa dig för det och prata med personalen om din nervositet. Det kan bli ganska stor skillnad i bemötandet om man säger att man är nervös! En gång fick jag axelmassage av en sköterska för jag var så nervös inför att de skulle skära i mig. :p

Det är jobbigt när man inte vet exakt vad som väntar. Jag tror verkligen att det har till stor del med mitt kontrollbehov att göra, för jag kan koppla så många saker jag tycker är obehagliga till brist på kontroll över situationen (flyga, åka med som passagerare i bil, sjukhus, tandläkare, osv.). Men nu sa jag det till läkaren jag träffade idag, så hon gick igenom ungefär vad som kommer hända och sa att hon skriver att jag är orolig och eventuellt får något lugnande innan. Så hon var bra. :)

Har din karl smittat dig? :D

Herregud. Jag läste "sminkat". Såg nåt slags clownliknande framför mig.

Visst får man göra muffins (eller ja.. hur mycket av smeten som väl kommer hamna i formar är oklart...) när man är sjukt nere? Eftersom jag inte förväntar mig annat än ett rungande "JA!" nu, så sätter jag igång direkt

Åh semlor!
Har varit sjukt sugen på vaniljsemlor de senaste dagarna. Sån där där man mixar vaniljkräm och grädde och har emellan, istället för mandelmassa och grädde. Men så hade dom inga vetebullar i affären när jag tänkte köpa :(

Har i alla fall en mysig katt som kommer och buffar på mig mest hela tiden. Tänker inte låtsas om att hon gör så för att hon är hungrig, det är trevligare att tänka att åtminstone hon tycker om mig (ååååh så ynklig)

Vad bra att hon skrev ned det! :) Jag var dödsnervös nu när jag skulle ta bort min fettklump (låter nästan som jag gjort en fettsugning när man skriver det så) men både sköterska och läkare gjorde så som passade mig bäst. Först småprat, men sen gjorde väldigt klart att de fick använda teckenspråk eller nåt, för jag ville inte höra om eventuella problem de stötte på. :cautious: Och de höll minsann tyst, plötsligt gick sköterskan för att hämta en annan läkare och jag hade inte hört dem säga något om det.

Jag tänker mig också att eftersom det är så nära ögat så nästan måste du få lugnande? Så du inte rycker undan eller nånting, rent reflexmässigt.

Semlebullar är väldigt enkla att göra själv, om man har lust. :) Jag ska äta semlor imorn. :D Försöker gå ner i vikt för tillfället så det är veckans gotte och jag har hetsat upp mig över detta sedan igår. ÄLSKAR semlor.

Varför så sjukt nere, förresten? Om du vill dela vill säga.

Va skönt att det gick bra! Och du, vill du ha sällskap till operation är det bara att du säger till, det löser vi! :love:

jag skall förresten äta lite kak-rester från igår :angel:

kl

Vill bara uppdatera om det jag skrev i gruppen senast, ang byte av ridgrupp. Ikväll har jag ridit (i nya gruppen) för fjärde gången, och det är verkligen askul!! Sjukt duktig och pedagogisk instruktör och jag känner har verkligen askul varje lektion även om det inte alltid går så bra :p Och idag fick jag iaf lite flyt i hoppningen i slutet av sista rundan :bump:

Men dom måste man jäsa va? Då har jag tid för det på typ... onsdag nästa vecka. Gillar inte att vara såhär fullbokad :(

Stress från jobbet, ytterst lite ledigt, tappat aptiten och givetvis olycklig kärlek på det. Eller ja, jag tror det sista i alla fall, det känns så.

:( Näe, då ska du nog bara köpa ett par goa semlor tycker jag! Bullarna måste jäsa ja, men det är ju lite enklare att bara dela degen i en massa bitar och rulla dem runda och ställa dem på plåten, än att kavla och greja med fyllning som med vanliga kanelbullar.

Den varianten jag vill ha finns inte att köpa här vad jag vet, så jag får vackert blanda fyllningen själv. Men det kanske kan ses som terapi att hålla en elvisp i en skål.

Jag som skulle låta bli onyttigheter och satsa stenhårt på beach 2014. Men när jag sa det hade jag inte riktigt räknat med det här

Vad roligt! :)

Lillen: Det kommer gå bra! Tycker att du ska säga tydligt att du vill ha lugnande för att du är orolig dock.

Cili: Välkommen hit! Och som redan sagts, man får alltid äta muffins!

Undret: Usch, vilken tur att det gick bra. Jag har betydligt sämre statistik med min pålle, 2 gånger på fyra månader :o

Sleepan: Usch, jag hade nog inte pallat två timmar. Jag är helt slut efter en timmas hoppträning med min mörbultade kropp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka