Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Det är ett danscenter här som har en prova på-vecka, och just imorgon är det dags för poledancing. Vet inte riktigt hur det kommer vara upplagt, mer än vilken tid man ska vara där. Dom kommer släppa in alla som vill i alla fall :)
Jag släpar med mig en vän, för ensam vågar nog inte jag heller :p

Men vad mysigt! Med allt!
Hoppas att det går bra med hästen. Vad är det för nån?

Åh vad spännande, du måste verkligen komma tillbaka med en uppdatering sen! :D

Det är en islandshäst :)

Ska bli svinkul! Men är så nervöööös! Men gud vad jag längtar efter att få svinga benet över sadeln :love:

Jätteläcker! Vi får åka dit om några år och ta med oss varsin hem :bump:

Noterar tipset, varit där och druckit öl tror jag (för det låter som en irländsk pub, och jag har varit på en sån på ön, och jag har en känsla av att det inte finns så många).

Jag är supernöjd med dagen, för det första så slog jag inte ihjäl mig igår och är visserligen stel men inte ledbruten. Sen har jag klarat av massor med ärenden och en heldag i skolan. Var inne på NK och testade massa väskor men hittade ingen (gillade inte Jet Set överdrivet mycket heller när allt kommer omkring). Dock hittat ett svenskt märke som främst gör illustrationer men även textilier, och de har en stor och rejäl modell med många fack som det är meningen att man ska få plats med asmycket i (Littlephant, day bag). Sen har mannen hjälpt mig i stallet och hästen var pigg och fräsch trots gårdagen. Nu ska jag ta ett varmt bad och sen se På Spåret och äta semlor.

Imorgon åker vi till Värmland, ska fira moderns sambos jämna födelsedag och rida hästen som hon har (min gamla tävlingshäst). Medryttaren tar hand om min båda dagarna så det är sovmorgnar och ingen stress, så skönt.

Har förresten ett väldans fint exemplar till man. Hans examenspresent till mig: en iPad (med tangentbord) eller minilaptop, är mest sugen på en variant av laptop där skärmen går att plocka av och använda som platta. Men vi ska kika i butik efter helgen och så får jag välja en :love:

När man har råd och vill köpa en märkesväska så... gör man inte det till slut ändå? Köpte en Littlephant, råkade dessutom gilla en som var på rea så skulle jag vilja ha en till i annat mönster så kan jag köpa det senare (eller en Jet Set om jag skulle få lust).

Den är i alla fall stor och har två huvudfack, förhoppningen är att det går ner gymkläder i det ena och dator/plånbok/mobil och småplock i det andra.

littlephant-skotvaska-day-bag-ballons-sand-orange.jpg

Fin väska! Jag är ju helt ointresserad av väskor överlag, men det var ett väldigt fint mönster!
Och en fantastisk man du har, han vet då hur man ger presenter.

Snygg väska! Och jag håller med julgrisen, din man kan välja presenter han.

KL

Lugn morgon här innan jag ska till stallet. Var ute och sprang en kort sträcka igår, men det var nog lite för tidigt, för idag har jag mer ont i revbenen igen, men det går nog över!

Angående helgen så var jag igår på afterwork med mina kollegor i barngruppen och sedan på Pustervik med min syster och hennes pojkvän. Idag ska jag ligga i soffan och ha det härligt och sen se två filmer på filmfestivalen med paus för middag mellan dem. En av filmerna beskrivs som en blandning mellan Woody Allen och Lena Dunham, är mycket peppad! Ingenjörn åker skidor i helgen så jag hänger med min syster, det är väldigt fint.

Designern som har företaget är främst formgivare och de har prints, porslin, kuddar och tyger och annat fint. Väldigt 50-60 tal över det mesta.

Åh, avis! Jag provade en massa kläder idag men hittade inget jag ville ha. Är det den svarta?

Ja, det finns bara en pub på Gotland. De har jättegod mat, ett väldigt bra utbud på torr cider (ÄLSKAR!) och personalen är supertrevliga och låter oss alltid sitta kvar till de ska gå hem. Då går vi istället till G:a Masters och hänger med Persbrandt. G:a Masters är det absolut tråkigaste stället på jorden, jag alltid känner mig som tolv år när jag är där.

Dessutom så SKA man alltid strunta i sista drinken (åtminstone under lågsäsong på Gotland), diskussionerna spårar alltid ur, någon i sällskapet blir så full att hen spyr och om man inte är den lycklige som är så full att man spyr (och inte heller sitter och argumenterar om någon skitsak med någon som man egentligen inte känner) så betyder det att man är den där SJÄLLÖSE vars fylla börjar att gå över, och som nu bara har tröttheten kvar till sällskap.

MEN!!!!! Ibland är Persbrandt där och HAN HAR EN SÅDAN HIMLA MURRIG RÖST. Och stället är lika stort som ett vardagsrum, så det blir lite som att man är på hemmafest med Persbrandt. Så då sitter jag full som ett ägg med fötterna i vädret i en för stor fåtölj och tjuvlyssnar på honom och fnissar åt hans murriga röst.

Åååh, JAG skulle skriva GotlandsGuiden som de delar ut gratis på båten. Det är ju jag som KAN den där jäkla ön. De skulle åtminstone kunna ge mig en spalt med "B's Do's and Don'ts po öin".

Sitter och skriver ett tal (retorikkurs) som jag inte kan/orkar wrap up. Hence my superguide. Kan skriva VAD SOM HELST förutom det som jag BORDE skriva.

Hatar när mannen är och dricker whisky med sina vänner och det är läskiga saker på tv (JÄTTELÄSKIG gubbe i "Hannibal"), och jag måste ut med björnen sen. Hatar.

Men åååh, jättefin väska, älskar Littlephants produkter! Man blir så himla glad av deras mönster, och deras barnprodukter är verkligen :love: (det tycker ju uppenbarligen H&M också...)

Hatar ÄNNU MER när jag sitter och lyssnar på diverse skräp från J.LO när jag BORDE skriva klart det där jävla talet. Men det är just nu fysiskt omöjligt att öppna det där förbannade word-dokumentet.

Used to have a little, now I have a lot. I'm still, I'm still Jenny from the block.

Såg muggarna med figurer på, blev HELKÄR och insåg därefter att det var barnmuggar och att vuxendito inte alls var lika söta. Nu lutar det åt att köpa ett par muminmuggar och därmed påbörja en samling (även smidigt när man bör önska sig saker och har idétorka). Men Littlephants grejer är underbara :love:

Och din Gotlandsguide skulle lätt vara bästa någonsin!

Nu ska jag sova, lagom glad av bubbliga drycker. Varit ett hemskt roligt firande. Imorgon ska jag få rida lillhästen också, fin helg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka