Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Alltså, lyckan när man inser att vintageklänningen som man impulsköpte för 160 kr (en blommig sak som nog är från 50 eller 70-talet, har lite svårt att bestämma mig) på premisserna att den var bekväm och i fint skick visar sig vara äkta vara från ett märke som säljer plagg för runt 2500 kr styck i butik. Och jag som var nära på att hänga tillbaka den.

Dessutom, lyckan när man får låna en galet söt labrador i en vecka för att stilla hundbegäret :love:

Kul tjöp! Och apråpå budgetshopping så glömde jag ta med kameran till torpet i helgen men ska fixa det så snart jag hinner!

Åh, sjukt bra köp! Var köpte du den? Letar efter en klänning till min systers bröllop men hittar inget intressant nånstans. Är visserligen fyra månader kvar, men vill liksom hitta en perfekt och inte vara ute i sista stund som alltid...

För övrigt kom jag och ingenjörn hem till hans lägenhet igår och insåg att vardagsrumsfönstret stod på vid gavel efter att ha blivit uppbrutet med en kofot och någon har rotat i badrumsskåpet, nattygsbordet och i lådorna på kontoret. Det saknas en kamera och en burk med typ 3-500 kr i mynt. Söndagskvällen spenderades med att ha polisen på besök och leta efter serienumret till kameran bland alla kvitton för de senaste sex åren. Ej roligt. Vi har dessutom sovit jättedåligt båda två och vaknat vid varje ljud.

Ja, alltså, det är konstigt hur fort det går att gå från att känna sig totalt trygg i en lägenhet till att känna sig helt otrygg. Bara känslan av att nån rotat runt är så obehaglig, det känns plötsligt inte som ett hem längre utan som nåt främmande man är på besök i. Nu kommer det bli ett sjukt avancerat larmsystem hädanefter.

Men usch! Förstår att det är obehagligt :crazy: Hoppas det känns bättre när larmet är på plats!

Usch, vilken mardröm! Hoppas att det löser sig...

Klänningen hittade jag på myrornas översta våning, som det mesta jag släpar hem. Dock väldigt nyfiken på saronkyrkans secondhand, de har öppet typ torsdageftermiddagar och fredagförmiddagar och ska vara megabra och superbilligt. Men bröllop, menar du att de oändliga oenigheterna kring arrangemanget är över och de faktiskt ska göra det nu?!

Vi skulle kunna undersöka denna påstådda skattkammare på torsdag till exempel, om vi har lust.

Men usch och fy va obehagligt!! Hoppas verkligen ni kan få tillbaka trygghetskänslan snart!

Fy vad obehagligt! Samtidigt är det väl kanske tur att de inte tog något värre eller oersättligt, men känslan av att någon varit och rotat i ens hem lär ju vara tillräcklig ändå. Larm låter som ett bra alternativ!

Senast ändrad:

Ja precis, och polisen sa att de gått ovanligt försiktigt till väga, var mest på kontoret de slitit ut saker, därför märkte vi inte ens nåt förrän jag kände att det drog från fönstret.

Uuh, förstår obehagskänslan. Jag misstänkte att någon hade varit och rotat hemma hos oss för ett par veckor sedan, och känslan fram tills dess att jag verkligen kunde fastställa att det inte var så var riktigt påtaglig. Att då veta att någon verkligen har gjort det (och inte ha en aning om vem...). Lider med er.

Om det inte vore för att mina katter och labradoren som jag lånar är exceptionellt värdelösa som vaktdjur så hade ni fått låna hela högen ett tag... men jag tror inte att det hjälper nämnvärt. Förutom att de är söta.

Men fy vilken mardröm! Håller med Hedinn, tur att det inte tog något oersättligt (hoppas bara att ni/han inte hade en massa foton i kameran?). Jag har själv blivit jätterädd för inbrott den senaste tiden, bara tanken på att ha någon rotandes i ens hem ger mig the creeps.

Säger som Ceta, hoppas att ni kan känna er trygga där snart igen!

Själv känner jag mig så HOPPLÖS då jag måste skicka in ett inspelat tal idag. Men när jag ska spela in det så säger jag bara FEL!

Till exempel har jag nu ett inspelat bevis på att jag är "ett stort fan av sex and the fitty".

Men usch vad otäckt! Och tråkigt! :(
Man blir ju så jävla förbannad på sånt där...
Så trist att det är så jäkla svårt att få tag på dem också!

På en lite mer lättsam note... det är inte bra för min plånbok att lunchrasten från universitet är precis lagom lång för att åka ner och gå ett varv inne på Myrorna. Dagens fynd var en svart och vitrutig klänning i 50-talsmodell med skärp till. Fantastiskt skick och riktigt fin kvalitet för hela 100 kr. Det mest överraskande är att den är märkt H&M, måste vara från en annan epok.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Remisser 1177

Hund, Katt, Andra Djur