Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Idag fick jag tillbaka en tenta med godkänt resultat. Gjorde dessutom min omexamination och blev godkänd även där.
Nu ikväll har jag gjort en webtenta, som kändes rätt kass - men jag hoppas jag klarade den.

Nu ska bara hemtentan in, sen är alla måsten ÖVER!!!!! :D

Härligt att ha jullov.:)

Yllva:Vad roligt att det går så bra för dig.:)

Idag är sista dagen i skolan på denna terminen.I jul ska jag jobba en del(förhoppningsvis) & göra klart vissa skolarbeten som jag inte är klar med.
Känns så härligt att ha bestämt sig för att äntligen sluta.Kommer inte att plugga på samma högskola igen kan jag säga.

Den känslan är ju helt obeskrivlig. Så himla härligt för dig! :banana:

Och Undret: Du kommer klara uppsatsen galant ska du se så kommer du också få njuta av lite ledighet snart förhoppningsvis!

Efter imorgon ska jag vara ledig ända till 30 jan, ska bli såå skönt!

Åh, så härligt! Jag skulle också behöva en fet semester right about now... Men den kommer i vår :)

Zarro: Skönt att känna så och håller tummarna för att du får jobbet!

Sleepan: Fint liv!

Angående julkänsla, så kanske det vore trevligt att dra fram lite julkryddor som doftar så det känns mer juligt? Eller eterisk olja med pepparkaksdoft. Krya på dig, hoppas du blir frisk snart!

Hahaha, jag är så förkyld och tät i näsan att jag måste be mannen lukta på mitt hår för att avgöra om jag måste duscha. Så jag får nog attackera problemet med andra sinnen än just luktsinnet :D

Men tack för krya på-hälsningar. Och min handledare är väldigt snabb, det bästa är att hon jobbar dagarna efter nyår så att jag kan fixa språkliga grejer under julhelgerna och sedan kan hon titta på den en sista gång då. Nu måste jag jalla jalla och fixa ett par grejer så hon kan få den innan jag åker till stallet för att möta upp hovslagaren efter lunch.

Två semesterdagar bara ju, helt awesome!
Många på mitt jobb ska vara lediga ända till 7 jan, men det tyckte jag var lite väl länge ;)

Och vet ni, blev just erbjuden förstahandskontrakt på en sprillans ny lägenhet. Önskar jag kunde dela med mig av det flow mitt liv ger mig just nu! Men livet innebär ju höga berg och djupa dalar så får väl njuta medan man kan! :)

Men alltså, då menar du 30 dec? Inte 30 jan? För det behöver du väl mer än 2 semesterdagar till?!

Haha, ja, 30 dec :)

Såg inte ens att jag skrivit fel innan. Nu fattar jag att ni blev chockade :p

Hade varit himla fint att vara ledig till 30 januari ;)

KL

Nu ska jag strax pallra mig iväg på min sista skyttelektion. Helt galet!
Sen tar jag jullov :D
Dock överskuggas det ju en aning av att jag jobbar fredag till måndag nu. Men sen är det i alla fall jullov på riktigt ända till 7 januari. Och det gillas!
Det jag har kvar i skolan sen är dessutom typ ingenting förutom ett par simpla lektioner, en avslutningsmiddag/fest och examen. Känns...helt okej :p

Låter som det bara rullar på för dig och även för yllva! Verkligen helt fantastiskt alltihopa :)

Jag hoppas att vi hinner med nånting på lilla torpis under ledigheten, men jag kan ju inte bygga själv så vi får väl se... Om inte annat ska jag nog utnyttja lite bärhjälp och röja ur uthuset lite mer samt köra galet många kartonger med böcker till second hand!

Men just nu är jag baaaara ledig. Dock galet svårt att ställa om från späckat med skolarbete till... ingenting. :cautious:

Och Sleepan! Är ni på något vis garanterade jobb sedan, typ där ni gör praktik? Eller hur funkar det för poliser?

Åh vad det låter härligt!

kl

Har haft ont i huvudet/nacken/halsen/axlarna i ett par dagar nu. Det gör så fruktansvärtjävlaskitbajsont att jag kan liksom inte göra någonting annat än gråta. Jag får absolut ingenting gjort och grinar ännu mer för det. Överväger att flyga ner till Visby ikväll för att ta prover imorgon, och sedan åka tillbaka sent imorgon eller tidigt på lördag. Men måste ju ta med mig valpen då och det är ju ett jävla projekt.

Det som väger för att åka ner är att det vore skönt att veta varför det gör ont, och att det verkar lite spännande med datortomografi.

Jag blir sjukt rastlös av tanken på att bara lägga mig på soffan och kolla på en film. Så jag sitter här istället. Det känns liksom mer... produktivt?

:meh: :p

Datortomografi är sisådär spännande, speciellt om man måste få kontrastvätska också :wtf: Hoppas det går vägen, låter väldigt omysigt att ha så ont :(

kl

Idag har jag:

Haft (har) bajsapont
Klivit i hundbajs (HUR SVÅRT ÄR DET ATT PLOCKA UPP EFTER SIN HUND?!)
Åkt på en faktura med förseningsavgift (mitt eget fel - glömde bort att jag hade valt att betala med faktura och slängde den i tron om att det var orderbekräftelsen)
Blivit bestulen på en tvättid
Ställt in vindejt med en kompis
Känt mig superfulast i världen.

Alltså. Hatar. Denna. Dag.

Men du, enligt kineserna betyder det att stora pengar är på väg när man trampar i hundbajs! Så den biten kan du ju se positivt. ;) Dessutom är du typ SNYGGAST i världen, så det så!

Vilken skitdag. Du får trösta dig med att du har typ världens sötaste björn/hund att krama och pussa på när allt känns skit!

KL

Jag är superförkyld (men på bättringsvägen), och har idag orkat rida för första gången sen i måndags, och pålle blev jätteglad :D Imorgon är dessutom sista jobbdagen på en hel vecka sen! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 590
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 782
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 243
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka