Singeltråden 55

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 55

Är också trött, och har blivit jättesjuk. DÖÖÖÖÖ! Inte vad jag behöver med uppsatsen hängandes över mig och en julkänsla att jaga rätt på :(

Är med jätte trött trots att jag vaknade för en liten stund sedan.
Ska till skolan en sväng & sedan på julbord med jobbet.

Näe, fan vad segt! Hoppas du klarar ut det, glöm inte att äta och dricka ordentligt!

Här är en till trött tjej. Sitter och skriver på projektarbetet vilket blivit misstänkt likt en uppsats fast nedskalat. Vet inte riktigt var jag ska dra gränsen men nu kan jag börja skriva på diskussionen iaf. Vore gott att få detta klart innan jul! Eller åtminstone så pass klart att jag bara tweakar lite efter nyår.

Helst vill jag dock baka julgodis och lyssna på klassisk musik!

KL
Nu är det klart att Heddan ska tillbaka till skolan, sådär sju år senare. :p

KL

Tillåt mig utropa några glädjerop, HURRA!
I morgon ska jag nämligen kolla på lägenhet i en nybyggnation där jag kanske ska hyra! Närmare till stan, jobbet och väldigt nära gymmet! Win!
Och jag dejtar en fin kille också, HURRA! :bump:

Nope, detta är golfarn! Som flyttade till samma stad som mig förra helgen så nu är det liite lättare att träffas! :up:

(Den andre har jag inte pratat med på typ en månad tror jag, det kändes inte lika bra som med den nuvarande!)

Hurra! :D

Jallan: Svenska, engelska, matte och förhoppningsvis samhällskundskap, får besked om den sistnämnda senare. Är ju gymnasiekurser jag ska läsa in eftersom jag inte har såna. :)

Men så trevligt! :D

Jag tror jag går lite bananas med julgodiset i år? Har gjort kola, två sorters knäck, rockyroad står i kylen och snöbollar samt mozartkulor står på kö... O_o Förvånansvärt roligt att göra eget godis, var väldigt länge sedan jag gjorde det!

Du har väl också en familj som kan hjälpa dig att äta? ;)

Jag har varken bakat eller gjort nåt godis alls i år. Det är liksom inte så bra om det bara bor en person i hushållet. Ska dock till farmor i helgen plus fira jul hemma också sen. Lär få börja med nån slags sockerdetox sen...

Ja jag har inte gjort så mycket sånt här när jag bodde själv och utan släkt i närheten. Vänner äter gärna men de åt ju inte upp allt! Inte kollegorna heller. :p Att bjuda på jobbet var det sämsta sättet att bli av med godsaker på... Mitt godismonster till bror blir nog lycklig. :D

KL

Jaha, så var man plötsligt långledig. Första känslan var "Neeej!", då vår lärare är sjuk och detta innebär två jäkligt intensiva veckor efter nyår istället.
Men nu är jag rätt nöjd. Ingen skola förrän 7 januari! Projektarbetet är nästan klart och jag har en webb-uppgift som ska vara gjord i januari den också. :)

Väldigt konstigt att bara ställa om efter den här hösten! Men firar detta med att ha gjort mozartkulor för första gången som blev to die for. Nu har jag fyra sorters godis och två sorters knäck. :D Har även hämtat en julklapp som var så fin och bra att jag vill ha den själv, och det känns kul att ge bort nånting som jag vet blir så himla bra. Nu ska jag nog ta mig lite glögg och bara vara. Fy så fint!

Hur är läget i tråden? Julstress? Lediga? Jobbar?

Gud så skönt!

Jag är sjukare än innan, inatt sov jag i stort sett ingenting mellan midnatt och 05.00 eftersom jag hostade, frös, hade lock för öronen så det pep oavbrutet och inte kunde andas klokt så fort jag lade mig ner. Dagen har ägnats åt att göra de lättare delarna av kompletteringen på uppsatsen samt att vila (somnade äntligen tidigt imorse och sov under förmiddagen istället).

Uppsatsen ska vara inne igen imorgon förmiddag, men slutliga (det språkliga) fixet måste inte vara klart förän 2 jan (tack och lov för att min handledare jobbar de två dagarna) och sen är det inlämning 7 jan.

Har ingen julstress men även dåligt med julkänsla, vill bli frisk nog att gå på Jul på Liseberg och senaste Hobbit-filmen på bio. Det skulle öka på julkänslan markant. Har i alla fall ordnat alla julklappar (utom en, som bör komma med posten senast i övermorgon), det är skönt eftersom jag just nu knappt orkar tänka.

Vad tråkigt att du är så sjuk :( Du får bulla upp med kuddar och sova sittandes! Men vad gött att handledaren redan läst igenom en gång, det var snabbt!

Angående julkänsla, så kanske det vore trevligt att dra fram lite julkryddor som doftar så det känns mer juligt? Eller eterisk olja med pepparkaksdoft. Krya på dig, hoppas du blir frisk snart!

Men hörru, din stackare! :(
Så jäkla jobbigt att bli så sjuk!

Skönt att uppsatsen går framåt i alla fall, men jag förstår att det är tungt att hålla på med det när du är sjuk...
Gött att hästen står inackorderad och blir omskött i alla fall. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235
Relationer Tack för du tänkte på mig och ringde 112 inatt. Älskar min älskade chihuahuaterrier @dobbis :heart Och till er övriga med. Tack för...
Svar
5
· Visningar
1 849
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka