Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Låter som utmärkt lördagsnöjen!

Själv kom jag precis hem från Aidsloppet, skulle promenera 5 km för den goda sakens skull (eftersom jag inte har sprungit sedan i våras och mannen har varit sjuk i två veckor och precis börjat bli bättre) men eftersom jag inte kan låta bli att tävla när det går så gjorde vi något mellanting mellan att promenera och springa vilket resulterade i lugn jogging och strax under 37 minuter i mål.

Resten av dagen ska det tas lugnt, pysslas om pålle och leta tappsko i hagen, samt veckohandla. Men var väldigt skönt att komma ut och röra på sig, insåg att det verkligen gör att jag mår bättre. Har inte gjort någonting nästan sedan allt med hästen eftersom jag har varit så trött och nu kändes det som att det nog är lite träning och endorfiner som behövs för att jag ska komma ur det här igen. En skön insikt om inte annat.

Haha, låter som min lördag! Slötittar på tv, precis läst ut en bok, fikat två gånger än så länge (lär bli fler innan dagen är över ;)) skall strax göra dagens kraftansträngning och handla och släppa in hästarna, annars blir det nog inte många knop gjorda idag! Har fått ett ny förkylning och mår halv-kass :(

himla lugnt här idag :p

tar en slow-dag idag med... jobbade i förmiddags och nu kör jag lite HIMYM-maraton :) Har dock varit lite produktiv och rensat garderoben och tagit ner vinterkläderna från vinden :p

Jag har varit hemma en snabb sväng sen igår, och hängt i stallet i helgen, så det blir inte så mycket datortid längre! Nu ikväll ska jag diska och plocka lite och slöa i soffan, imorgon börjar jag tidigt!

Vinterkläder :love: ÄLSKAR hur det ser ut utomhus nu, det brinner i träden och på morgonen är luften fräsch och doftar höst. Välkomnar nåt så enormt att det ska bli lite varmare i veckan, kanske slipper frysa ihjäl då! Inga flytoveraller i sikte heller...

addan, låter som kul liv! Gött när man har att göra. :)

Har du fått börja tidigt nu? :)

Jag har inte gjort så mycket i helgen. Vi har varit så trötta både jag och engelsmannen, har varit en intensiv vecka. Men igår var vi på pubquiz vilket var trevligt. Idag åkte han hem tidigt och jag åkte och köpte ett gäng flyttlådor så att jag kan börja packa ner lite småsaker. Hade tänkt springa men mina benhinnor spökar lite. Men en liten promenad blev det i alla fall. Så mycket händer i mitt liv just nu. :p

Det ÄR kul liv! Iaf när det går bra och det har det gjort i helgen, så imorgon får pålle vila lite! Ja, det finns alltid något att göra, och något att lägga pengar på :angel:

Evvan: Ja! From imorgon! Ska bli riktigt skönt!

Skönt med en lugn helg, och så roligt att få börja packa lite! :)

Låter jättemysigt!

Kl

Hoppas att alla har haft en bra helg! Själv har jag haft en jättemysig helg! Jag och mannen var och lunchade med min bästa vän i lördags, och sen tog jag ut min stiliga karl för middag och bio. Vi såg Diana och jag hulkade som ett barn :o
Och igår så målade vi klart sovrummet (äntligen!), fick upp vårt snygga soffbord och hade det allmänt mysigt och bra!

Låter som en mycket bra helg! Har ni börjat komma i ordning i lägenheten?

kl
Själv har jag haft en fantastisk helg i Edinburgh med ingenjörn och tre vänner till honom. Vi åkte vid fredags vid tvåtiden och kom hem strax efter nio i morses. Jag tror att Edinburgh precis intagit en förstaplats bland mina favoritstäder, så himla fint och trevligt! Vi har kollat på borgar och varit uppe i monument, ätit friterad choklad och varit på ett ganska stort urval av skottska pubar. Kan verkligen rekommendera staden!

Friterad mars! Det var inget att rekommendera, men spännande! Hade hoppats på en lite hård och knaprig yta men istället var det liksom bara som ett extra lager av fett runt, och hela konsistensen var mjuk och slemmig.

Fantastiskt! Var det överkomligt att flyga dit också?

*kl*

Jag hade en fin söndag med morgonpass i stallet och sedan jobb 07-11. Efter det så pysslade jag lite hemma och sen kom mamma hit. Bjöd henne på franskinspirerad 3-rätters och massor med paket eftersom hon fyller år snart. Sedan åkte vi in till stan och gick på opera och när vi kom hem drack vi lite mera vin och åt chokladtårta.

Imorse gick jag upp klockan sex (vilket är tidigt för mig) och gjorde finfrukost som vi åt innan mamma åkte direkt till jobbet. Sedan stannade jag uppe och läste hela GP (alltså, älskar att ha papperstidningen som dimper ner på hallmattan varje morgon så till den milda grad att jag försöker klimatkompensera på andra vis eftersom det inte är alls samma sak att läsa eGP i mobilen), tvättade en maskin och städade undan lite. Åkte in till universitetet och satte mig och räknade igenom statistikuppgifter och för första gången på kursen så förstod jag vad jag gjorde (vilket förtjänar en :banana: eftersom jag har tenta nästa fredag och fram tills idag knappt mindes hur man räknade med upphöjda och negativa tal samt inte fick ihop en enda ekvation på lektionerna förra veckan). När jag äntligen hade förstått hur man räknar (jag är inte beteendevetare för att jag älskar matematik om man säger så) så räknade jag ikapp allt så att jag är redo för morgondagens övningar. Sen köpte jag en hemskt fin kjol på Monki för att fira och en stor samt rosa och jättefin (aka. retro) köksklocka.

Om jag bara kan få hovslagaren att komma ut ikväll och hästen blir ohalt av att få på en sko (nu står han med tappsko) så är dagen hemskt nära perfektion sen.

Åh vad härligt det låter! Är mycket nyfiken på hur den friterade chokladen smakade. Har sett det på pubmenyer, men har aldrig vågat smaka.

Ja, vi börjar äntligen att komma i ordning. Insåg i och för sig nu att vi måste måla listerna i sovrummet ikväll... Men annars börjar det att ta form! Vår soffa kommer förhoppningsvis nästa vecka och det ska bli SÅ SKÖNT. Nu har vi sängen i vardagsrummet är (självklart, det är ju där tv'n finns), och oavsett hur städat rummet är och hur bäddad sängen är så känns det så STÖKIGT. Fast det är fortfarande en hel del kvar (som vi inte har hittat), så som nya lampor, krokar, mattor och tavlor. Men jag tror nog att det kan bli riktigt bra!

Har även anmält mig till ett ultralopp i februari, det går över 6 timmar och på den tiden ska man hinna springa så långt man bara orkar.

Det kan vara något av det vansinnigaste jag har gjort. Särskilt med tanke på att jag inte är löpare. Egentligen. Men det kändes inte så farligt när jag i samma veva fick höra om folk som springer 24-timmars (!!!) lopp. Fast vid närmare eftertanke är 6 timmar ganska lång tid att springa. Ens röra på sig utan avbrott.

Det blir en lång vinter på löpbandet och crosstrainern.

Helst fantastiskt, och helt klart rimligt pris, strax under 1000 per person tur och retur! Bodde i lägenhetshotell som var trevliga men sjukligt lyhörda, kostade 700 kr natten typ, så hela resan kändes väldigt rimlig.

Håller med gotlandsgrisen om loppet, låter verkligen vansinnigt imponerande. Jag mår dåligt av tanken. Låter som en mycket fin söndag och en produktiv måndag!

Gotlandsgrisen: Snart behöver vi nog kräva bilder. Var är det lägenheten ligger?

Haha kan tänka mig det. Låter åtminstone gångbart, friterad glass finns ju också och jag kan inte för mitt liv förstå hur det går till!

Halland: Det låter ju fantastiskt, jag vill också se bilder på lägenheten sen!

För övrigt måste jag säga att det är ganska roligt att shoppa här. För nån vecka sen köpte jag två klänningar, en väska och en plånbok för 300 svenska. Idag köpte jag en väska, ett par skor, ett linne och en tekanna för 200. Helt okej. Till helgen blir det ett besök i Vietnam!

Friterad glass låter helt klart spännande, det är mycket svårt att räkna ut hur det funkar. Vi funderade en del på vad som skulle vara äckligast att fritera, men kom inte riktigt fram till något men glass kan helt klart vara nånstans i toppen.

Låter som väldigt bra shoppingpriser, har de typ liknande kläder som i Europa?

Njaej, beror på var man går nånstans. Vilket även gäller priserna, visserligen. Men rent inhemskt är det mycket volanger och spets, klänningar som knappt når nedanför rumpan och mycket "one size fits all" (vilket visserligen funkar okej för mig i många lägen som inte är så stor/lång). Men en del ställen är mer västerländsk anpassade än andra, om man säger så. Märkeskläder och så är i regel betydligt billigare, converse får man för halva priset, t.ex. :)

Det bästa exemplet på "one size fits all" hittade jag nog idag, för övrigt. Ett par skor storlek 36-40. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31